Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Men båda barnen är extremt mammiga!!!
Vi gav tösen en docka och en flaska när lillebror kom. Hon leker inte så jättemycket med den men ibland kommer den fram och hon kan mata den en stund. I julklapp nu ska hon även få ett skötbord som även har en matstol för dockan, hoppas hon kommer tycka om det. Jag låter henne hjälpa till mycket genom att leta efter hans napp, ge mig fllaskan när han är hungrig osv. Försöker göra henne involverad i det hela men det är svårt
Hej alla
Här har vi nu varit sjuka i snart 1 månad, Började med jag och barnen åkte dit i feber och förkylning. Barnen fortsatte det hela med att få hosta.
Tösen hostar så hon spyr och äter knappt och vi har varit hos läkaren med henne ett antal gånger nu men dem kan inget göra för dem vill inte ge hostdämpande till barn under 2.
Sonen har fått andningssvårigheter och vi har nu varit inne två dagar hos läkaren så han fått andats in medicin och vi ska in i morgon igen eftersom det inte släpper. Vi får svar idag eller i morgon om det är RS.. annars vet dem inte vad det är men det pratas om förkylningsastma.
tjoho sonen krålar sig fram nu på golvet!
han var 3 månader snabbare än sin storasyster som var ca 11 månader när hon kråla för första gången! Men hon sprang sedan vid 14 månader :)
Hej tjejer!
Fullt upp här hemma därför har hag varit dålig på att skriva
Min äldsta fyller 2 på söndag :) vilket menas att det bara är 2 månader kvar till lillen blir 1 år!
Min son på nu snart 10 månader har redan börjat släppa taget och ta några steg så han är väldigt framåt... har både för och nackdelar hehe Han har inte riktigt balansen som han tror han har så det blir några dejter med golvet....
Plus att det är ett evig spring här hemma nu efter barnen då lillebror har sin storasyster som idol och är efter henne som en igel! Hon skriker i höga skyn när han kommer i närheten eftersom han alltid tar hennes mat eller nyper henne...
Så ja fullt upp :D
Råd tjejer! är så ledsen på alla!
Jag vill så gärna ha en 3:a! men är kluven om jag vill ha en nu eller vänta! Känns som det är likabra att köra nu när man ändå är inne i det! dvs vakna nätter, blöjor osv osv
Gick ut med igår på skoj att om Mirka (familjen annorlunda) nu ska få en 12:e så vill jag ha 3:e! och många gick emot mig! svärmor och många vänner.
Dem ansåg att det inte var smart ide för att jag har fick en gravidtetsdepression som gick över till förlossningsdepression och för att vi har haft det så tufft nu med alla sjukdomar, astma osv... så dem anser att det är själviskt att skaffa en 3 och att jag inte kommer klara det.
Känner mig jätteosäker nu i min roll som mamma, tycker folk att jag är en dålig mamma för att jag hade förlossningsdepression och gick ut ärligt med hur jag mådde...
Jag ser det som att en trea i vår inte kommer bli lika jobbigt för barnen ska börja dagis till hösten nästa år, nu har jag båda hemma så tro fan att det är tufft! Barnen är 2 år och 10 månader
Vad tycker ni? vänta eller köra?
chansen att drabbas av förlossningsdepression med kommande barn har jag ingen aning om hur hög den är.
trodde aldrig en sådan sak skulle hända mig men det sa pang i vecka 20 och jag mådde piss!
Men mycket var för att MVC och Aurora inte tog mig förlossningsrädsla på allvar så jag fick kämpa som bara den för en igångsttning! Ringde tillsist in till dem och grät hysteriskt för jag orkade inte mera och då var jag helt plötsligt välkommen in och blev igångsatt 2 dagar därefter.
Därefter blev inte förlossningen som planerad utan till min fasa blev det op. för mig och väl hemma fick sonen kolik och skrek som en stucken gris jag vet inte hur länge (inget minne av hans 4 första månader).
Så hur ska jag veta om detta händer mig igen?
Jag känner att blir det en 3:a så blir det vårt sista barn! så varför inte nu då när jag ändå ska vara hemma 1 år till och sen får barnen dagisplats.
Jag har inget jobb att gå tillbaka till utan kommer stå arbetslös.
Hej tjejer!
har inte varit aktiv nu på ett tag men sjukdomar bara fortsätter att komma till oss
sonen fick ju som sagt astma efter rs-viruset i februari och har haft väldiga problem med den nu från och till.
För två veckor sedan så vaknade han mitt i natten och illvrålade och skrek i 4 timmar! när jag tillslut tog av han pyjamsen så fann jag nässelutslag över hela honom vilket bara blev värre och värre så vi fick åka in till akuten.
Allergi mot något och det blev vårt jobb att hitta vad han vad var allergisk mot så läkarna fick ett hum om vad dem ska testa han mot.