Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
ow en grupp för mig!
har 14 månader mellan mina barn (17 månader och 3 månader)
ow en grupp för mig!
har 14 månader mellan mina barn (17 månader och 3 månader)
Kanske ska berätta mer bara att man har tätt :P
Som sagt har två barn, en flicka (maj 2010)och en pojke (juli 2011).
Jag har båda barnen hemma och kommer ha det så fram tills Elias blir 1½. Jag tar tösen till öppna förskolan för att hon ska få leka med andra barn.
Min man jobbar halvtid (natt) men kommer börja jobba heltid nästa år *hjälp* men det kommer säkert gå bra ;)
Är det bara jag som nervbrott att göra sig själv och barnen iordning för att komma ur genom dörren?
Elias gallskriker så fort vi ska iväg, att sätta han i bilstolen innan allt och alla är klara är inte att tänka på, han skriker tills han skakar.
Tösen springer iväg ifrån en hela tiden, gärna upp för trappan (grind ska sättas upp även på nedervåningen min man ska bara få tummen ur att göra det).
Man har inte samma minne som förr så man glömmer saker överallt och får springa som en idiot att hitta allt som ska med...
jag antar att jag inte är ensam om att bli hyperstressad av att bli klara och komma utanför ytterdörren?
Jag verkligen drar mig ifrån att gå ut vissa dagar för jag måste verkligen ha ork i kroppen för att klara det utan att få tårar i ögonen
När det kommer till vagn så har vi 5 stycken (missbruk) vi har en phil and teds, en babytravel enkelvagn, en babytravel dubbelvagn, en sulky och en brio duo fast den är hos min mamma. När vi går och handlar/tar en promenad så tar vi var sin vagn och sen varvar vi med phil and teds och babytravel syskovagnen. Håller med mogen att regnskyddet är usel till babytravel syskonvagn!
Jag har 11 månader och 20 dagar emellan mina.
Hur löser ni avundsjuka?
Tösen (17 månader) är extremt avundsjuk på sin lillebror (3mån)! Jag får inte hålla i honom, mata honom, leka osv.
Jag nekar henne nästintill aldrig att sitta i min famn när jag håller honom, vi har köpt docka med flaska så hon också kan mata, jag tar enbart henne till öppna förskolan 2 dagar i veckan (lämnar lillen med sin pappa hemma), sitter på golvet med henne och leker och elias får antingen ligga bredvid på en filt eller vara hos sin pappa.
Hon får sådana vredesutbrott!! okej nu är hon även i trotsålder men många gånger kommer utbrotten när jag gör något med elias.
Har sådana skuldkänslor :(
det känns som att jag varje dag får en blick av henne som säger : vad har jag gjort för att förtjäna detta?