Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Zirup, klänningen är underbar!

Ronjas, vad skönt att smärtan är borta, livet är tillräckligt som det är utan att man ska behöva gå runt och ha ont.
    Ja, trädgård är kul, men jobbigt ibland, svårt aatt hinna med. Men jag är nöjd. Det blev inte så mycket i trädgårdslandet i år, lite morötter och potatis och massor av ogräs. Men att gå ut och plocka slanggurka och tomater till middagens sallad är lite kul faktiskt. Squash, bönor. ärtor, tomat, slanggurka och druvgurka blir det iaf. Krusbär, röda o svarta vinbär, körsbärsplommon, plommon och päron. Men inte ett enda äpple. Vet att min kusin har ett ställe där hon får plocka äpplen så jag ska åka dit och plocka senare, men det är 30 mil. Men så får jag ju hälsa på henne oxå =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • tilj75

Vi har oxå mördarsniglar men inte så mycket i år. Förra året gick jag varje kväll och plockade kilovis. En kväll plockade jag tre kilo. Jag odlar i dubbla pallkragar, sniglarna är inte lika på där. Squashen är på marken och de äter upp små blad men inte frukten. Sätter man ut plantorna för tidigt så finns de inte kvar dagen efter =)

Har fått sova i natt men är trött som en jag vet inte vad. Imorgon ska tvillingarna börja dagis och vi ska vara där nio. Hur ska vi orka upp? Sen kommer alla fyra gå 8.30-13,30. Alldeles för tidigt tycker jag.

• tilj75

Här har vi oxå inskolning. Tim och Kevin går hela dagen idag (8.30-13.30) och jag är hemma. Själv. Ska inte åka nånstans för de ringer om det är nåt, men igår och dagen innan gick jättebra. Igår satt jag i personalrummet i tre timmar och läste en bok =)
    Känns väldigt konstigt att alla fyra är på dagis.

• tilj75

Jamen usch, vilka eftervärkar, och värre och värre efter varje graviditet. Kommer inte ihåg om jag hade några efter första men efter andra var det hemskt och tredje gick jag på dubbla värktabletter och grät efter mer. Det hade jag glömt...

• tilj75

Ronjas mamma, men oj, det missade jag, att han ligger på sjukan, vad har han för symptom? Varför åkte han in? Usch, vad läskigt.

Alla fyra är på dagis. Känns väldigt konstigt. Ska gå och lägga mig och sova några timmar för att sen kanske få något gjort.

• tilj75

Ronjas, tror jag förstår. Men det låter jättejobbigt. Håller tummarna för er. Kram Tina

• tilj75

Hej alla. Helt slut! Min brorsa och hans två flickor, fem och sex år, har varit här i helgen. Maken och brorsan och fyra barn var på dragracing igår. Jag och tvillingarna var hemma och slappade, de har varit jättetrötta efter första veckan på dagis. Ungarna hade tyckt att tävlingarna var jätteroliga och spännande och de hade haft ögon som tefat när de stora bilarna körde.
    Igår eftermiddag var jag och hälsade på en kvinna med massor av höns, köpte och la ägg i kläckaren igen, får se om jag har fått in det här nu så det går bättre. Lade några ägg under Luigi oxå, hon ruvar, men ruvar ägg som är obefruktade, har ju tre tuppar men de är så unga så jag tror inte de gör sin plikt ännu.
    Vet inte om det är graviditeten som gör mig så trött, hoppas det går över snart. Eller så är det hösten. Vill inte ha höst ännu. Idag har jag iaf börjat rensa bland vinterkläderna. Jag har alldeles för mycket barnkläder, är lite av en hamster. Har så himla svårt att göra mig av med kläderna men nu har jag faktiskt börjat slänga och packa ihop för att sälja, finns en butik som tar emot kläder och säljer och så får man procent på det. Förståndshandikappade som jobbar där så även om man inte får så mycket för kläderna så känns det bra på nåt vis. Och man slipper göra jobbet själv.
    Har blivit klippt idag, en tjej som pluggar till frisör kommer hit och klipper mig, hon är duktig och billig. Sen har jag klippt pojkarna nu på eftermiddagen. Ett himla schå att få dem att sitta still, men det blev bra tillslut.
    Nu ska jag röja lite innan jag däckar, gonatt på er.

• tilj75

Här var det tyst.
    Som man bäddar får man ligga, eller... Om man plockar 20 liter lingon får man rensa halva natten =)

• tilj75

BabyDoll, självklart är du välkommen att skriva av dig som oss alla andra. Lite kul att du gör det och inte bara tittar in och skriver en rad och gör reklam för din blogg. Hur mår bebbe?

Jag har varit på KUB idag. KUB testet gav 1:11478 SkrattandeGravid

Tjohoooooooooooo =)

• tilj75

Om ni förresten vill höra min senaste idé så ska jag bygga om i förrådet och öppna en gårdsbutik. Sälja ägg och sylt och min yoghurt och bröd och sånt som jag lagar och tillverkar och sånt som jag tycker passar. ÄR så spänd och ivrig och jag hinner inte med allt som ska göras. Men det är kul. Men först måste jag klyva klart all ved. Köpte färdigklyven ved men den är så stor å den går inte in i spisen. Måste klyvas igen. Är så irriterad på han vi köpte av, vi köpte spisved, inte pannved! Nu ska jag göra nån nytta. Kram på er tjejer!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)