Stokke Xplory
Jag byter nu ut min bugaboo cameleon för jag tror inte den är bra för mitt barn (11 mån) att sitta i, han hasar ner, glider ur selen, vill se mera osv - trots att jag gillar att köra denna smidiga vagn. Har ledsnat på att ständigt behöva böja mig o justera honom i sätet!!! Har börjat snegla på Stokke Xplory som jag tycker ser rätt plastig ut- å andra sidan fiffig med högt och till synes bekvämt sittläge och mjukt sele. Ska testa vad lillen tycker i affär. Är medveten om att den är ett helvete att montera ner, samt jobbig i snö. Jag har en bra ny resevagn, och joggingvagnen klarar vilken snöhög som helst. Dock vill jag fortfarande ha en bakåtvänd sittvagn som huvudvagn till våra stadspromenader. Därför undrar jag om någon stokkeägare kan svara på följande: 1) hur drar man / bär upp vagnen i trappor hemma - har sådana, och bugaboon har jag greppat under armen mha bygeln- inte lätt men funkar 2) busspå- och avstigning- hur funkar det? Har hört att det är problematiskt, på vilket sätt? 3) kan man tvätta textilierna i maskin? 4) känns den stötig?(den ser rätt plastig ut...?) Tacksam för svar.