• s07

Stokke Xplory

Jag byter nu ut min bugaboo cameleon för jag tror inte den är bra för mitt barn (11 mån) att sitta i, han hasar ner, glider ur selen, vill se mera osv - trots att jag gillar att köra denna smidiga vagn. Har ledsnat på att ständigt behöva böja mig o justera honom i sätet!!! Har börjat snegla på Stokke Xplory som jag tycker ser rätt plastig ut- å andra sidan fiffig med högt och till synes bekvämt sittläge och mjukt sele. Ska testa vad lillen tycker i affär. Är medveten om att den är ett helvete att montera ner, samt jobbig i snö. Jag har en bra ny resevagn, och joggingvagnen klarar vilken snöhög som helst. Dock vill jag fortfarande ha en bakåtvänd sittvagn som huvudvagn till våra stadspromenader. Därför undrar jag om någon stokkeägare kan svara på följande: 1) hur drar man / bär upp vagnen i trappor hemma - har sådana, och bugaboon har jag greppat under armen mha bygeln- inte lätt men funkar 2) busspå- och avstigning- hur funkar det? Har hört att det är problematiskt, på vilket sätt? 3) kan man tvätta textilierna i maskin? 4) känns den stötig?(den ser rätt plastig ut...?) Tacksam för svar.

• Svar på tråden Stokke Xplory
  • s07

Tack för svar! Jag behöver dra den upp ca 8 trappsteg och sen bära den en trappa upp. Är så förtjust I stokken efter att ha prövat den i butik- jag som tidigare fnyst åt den älskar vagnen nu när jag lärt känna funktionerna. Inser att den inte är lika mjuk för mig att köra på alla underlag men för Lillen tror jag stötdämpningen är riktigt bra. Han satt utmärkt och var uppenbart nöjd med den högre sitsen. Så det blir en sådan! Ngt orolig för de relativt mindre bakhjulen och uppdragning till buss. Man kanske kliver på med framhjulen?

• s07

Ok,hoppas det går bra. Där jag bor är det oundvikligt med trappor, bussar och rulltrappor. På samtliga har bugaboon skött sig utmärkt och jag förväntar mig inte samma respons från stokken men det kan jag acceptera för vagnen är så bra på andra sätt. Vidare ska det bli så skönt att ratta något annat än Stockholm centrums absolut vanligaste åk...jag börjar bli riktligt trött på att BARA se buggor.

• s07

Jo men har svårt att få till snitsen. Det ska väl sitta någon dag! För den låter helt sjukt mycket när man drar de. Uppför trappor i "helt" läge! Utöver detta en härlig, smidig vagn. Men ingen Vagn man spontanbaxar upp i nerför trappor för en kort promenad till affären.

• s07

Vad kul Ally, jag älskar verkligen min stokke och ångrar att jag inte hade den från start. Den ÄR snällare mot ryggen och otroligt lättrullad. Nu kan jag dessutom 2 hjulsläget och den är jättebra i trappor. Lycka till

• s07

Alltså otroligt vad folk hela tiden kommenterar stokken. Idag räknade jag 7 kommenterande personer på 3 tim. Tanterna är stormförtjusta och tycker det är kul att Lillen sitter på en "tron", och killarna gillar den spaciga designen och att den svävar på en pinne. Hursomhelst, den lämnar ingen oberörd. Tidigare hade jag en orange vagn som drog till sig mycket uppmärksamhet men denna tar priset.

• s07

Tyvärr måste man hålla sig stokkes åkpåse om barnet är vänt mot en i sittdelen. Ska du ha barnet framvänt funkar alla påsar. Jag tycker stokkes är riktigt bra men vet ej hur länge den räcker storleksmässigt. Kanske till 2-3 år ?? Min son är 80 cm och det finns ca 20 cm till i fotdelen. Om du bor
    I Stockholm bli medlem på baby revolution så kan du handla m 20% rabatt

• s07

Aaaaaa ser nu att du pratar om liggdelen. Jamen där borde alla åkpåsar väl passa??

• s07

Precis. Tror inte pinnen i liggdelen är särskilt påtaglig. Om du verkligen vill ha annan påse till sittdelen fungerade 7am strl M skapligt men då kan man inte stänga om vid fötterna när barnet är vänt mot dig. Så stokkes blir ändå bäst och snyggast enligt mina tester...:) vad blev det för färg du valt t vagnen?

• s07

Vad synd! Eller är liggdelen liten. Det råkar finnas en mörkblå eller svart stokke åkpåse på tradera, för 400 kr, det låter lagom för något som används Max ett halvår.

Snyyyyygt val tycker jag som också rattar en mörkblå stokkevagn av senaste modellen. Den är så elegant!!!

• s07

Jag tror nämligen att sittdelens åkpåse är för stor - dessutom verkar det inte så enkelt att få in en nyfödds ben i "bendelarna". Så jag skulle satsa på en liten åkpåse, och varför inte en billig el begagnad sådan (se ovan), för visst har liggdelen ett täcklock?

• s07

Ps testa en 7am strl s, le igloo sac heter de. De är ganska små, och kan passa i stokkes liggdel. Bra andrahandsvärde, den kan du sälja sen. Sista alternativet som inte är dum den heller är att bädda med täcke, kudde mm. Men i mitt tycke är åkpåse otroligt praktiskt.

• s07

Skam den som ger sig- här är faktiskt den nya vinteråkpåsen. Se längst ner på sidan. Gudars vad gosig den ser ut!!!

• s07

Alla stokkes färger är fina tycker jag, den mörkblå valde jag för jag tycker den är elegant! Den sticker ut tillräckligt med
    Sin design. Färger har jag gott om på mina andra vagnar :P

• s07

Lycka till med förlossningen nu! Du har något otroligt att se fram emot!

På tal om nyfödda- Jag har också stokkesängen och den var helt bedårande till den nyfödda. Sleepi tror jag den heter? Efter ett halvår byggde jag ut den. Den är ganska meckig att bygga om (kan iofs bero på att jag har en gammal begagnad sak), men när man väl får ihop den är det en superpraktisk säng (går igenom alla dörrar och på hjul!)

• s07

Fingrade på nya stokkeåkpåsen. LYX! Den är så fin och underbart lätt. Vill ha en ny bebis NU, haha

Svar på tråden Stokke Xplory