Inlägg från: Ailani |Visa alla inlägg
  • Ailani

Stokke Xplory

Jag har precis varit i butik och och provat mig fram. Jag har liggdelen just nu. I den passar inte Stokkes egna sovpåse som är delad (alltså den som hör till sittdelen). Den är alldeles för stor. Jag köpte istället Stokkes nya sovpåse för liggdelen. Den är i största laget tillom. Den går att ha i sittdelen eftersom den har öppning för 5-punkts bälte. Dock ligger den på pinnen i sittdelen när vagnen är vänd mot dig. Det innebär att benen förr eller senare kommer sticka ut lite. I liggdelen lär vilken åkpåse i stl small funka. Testat med 7am tex. Ett annat tips är verkligen att inte köpa den mörkblå vagnen. Dvs om man tycker Xploryn är cool. Så mycket av designkänslan försvinner med det mörka och vagnen smälter in med alla andra trista svarta och mörka vagnar. Du kommer ångra dig. Titta på limiten edition i grönt om du har en pojk. Den är vass!! Min kille ligger i en silversäck och känner sig trendig!! Tycker Stokken är grym. Absolut måste man vara beredd pf kommentarer från folk stup i kvarten. när man får häng på tvåhjuls-mekanismen är den oumbärlig! Och höj och sänkbarheten skall vi inte tala om.

• Ailani

Sorry, såg nu att du hade en mörkblå. Den är absolut inte ful. Jag tycker bara det är kul att sticka ut! Jag föreslår ändå en silvrig påse. Den är så go!!

• Ailani
    AllyZ skrev 2011-11-19 18:39:45 följande:
    Nu har vi lost akpaseproblemetGlad Var och fingrade pa den nya akpasen, provade de fran andra marken som fanns i affaren och aven Stokke akpasen som ar for sittdelen, alltsa med delade ben. Det lustiga var att den nya akpasen och den med ben var exakt samma storlek (vi provade och hade oss i vagnen i affaren) sa vi kopte faktiskt den med delade ben. Bebisen ar ju sa liten att han inte nar ner till dar benen delas anda sa den kan anvandas som en helt vanlig akpase. Blir jattebra. Nar han ar storre ar det anda sommar och sen till nasta vinter har vi redan en pase som passar till sittdelen. Tankte om det ar nagon annan som rakar lasa och har samma problem, oavsett vad Stokke och personal sager sa passar akpasen for sittdelen till liggdelen ocksaGlad
    Det kanske beror på vad man gillar. Jag var också och provade de två olika i vagnen. Jag anser inte att den med delade ben gör sig i liggdelen. Framförallt ser inte bebisen den som kör, vilket är ett måste i mitt fall. Han blir tokgnällig om han inte får se mig när vi är ute, men det är säkert olika med olika barn. Den äldre modellen med delade ben gjorde att han inte syntes alls.
    Hoppas det blir bra när bebis kommer.
Svar på tråden Stokke Xplory