VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
Vi tänker inte alls flytta.
Ja, vi har lån på huset, som många andra.
Det ÄR störningsobjektet som skall flyttas.
Om hunden skäller "hela" tiden både ute och inne kan jag förstå att det är ett problem, men vad jag förstått är det inte så i detta fall.
Bor man i ett samhälle med andra personer får man stå ut med en del "stök", både från djur och människor.
Stör du dig på bilar/mopeder/motorcyklar som åker förbi, ungdomar och barn som går förbi och hojtar/skriker, flygplan/helikopter som kör förbi, fåglar som låter också, och som också kan väcka ditt sovande barn?!
Om huvudproblemet är att hunden stör ditt sovande barn, kan du inte lägga det på andra sidan huset eller liknade...? Är det bara hunden som väcker barnet, inte något av det jag nämnde ovan?
Jag kan kanske förstå att det är ett problem för er, men jag tror knappast att du får gehör för det hos kommunen. Hundar är en del av samhället, och så länge den inte angriper er på annat sätt än att du tycker dess skällande stör, tror jag inte du har något att hämta.
Men herregud, detta var väl lite fjantigt ändå? Visst kan det vara störande att höra hund skall titt som tätt men det är väl ingenting som man vill ANMÄLA? Vad är det att anmäla? Att det stör dig? Tror du inte folk har viktigare saker för sig än att ta emot anmälningar om att en hund skäller ibland när de går förbi djur? Flytta till skogen utan grannar om du inte tål ljud.
jag tror att det är Yoda som skrivit TS. Det låter som det i meningsuppbyggnaden.
Hejjar på hunden gör jag.
hur har det gått ?
hur har det gått Ts ???????