• Anonym

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 16:49:07 följande:
    Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           
    Di n granne verkar göra helt rätt! Vad bra att h*n är ute mycket med hunden och tränar på sociala situationer!

Flytta ut i skogen, vill du bo i närheten av andra så gilla läget. Hunden har lika stor rätt att vistas ute som din unge.
  • Anonym

Hundar är också naturliga... Då vet jag var du har din gräns - nästa gång dina barn gör några ljud för sig så ska detta anmälas...  Jag hatar störande barn...

• Anonym

Tror du får acceptera att grannen har en hund, alla älskar inte hundar men många har hundar i dagens läge. Och jag tror inte du kan anmäla detta för dom har ju inte gjort nåt fel, bara en hund som skäller ibland. Jag har många grannar med barn som väsnas skriker och gapar ska jag anmäla dom med då för jag tycker dom är störande och deras föräldrar ?

• Anonym
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-09-17 21:26:40 följande:
    Moderatorerna är till stor del inhyrt folk som förmodligen inte har någon högre utbildning och förmodligen inte ens kan stava till högsolkeverket. ;)

bra att du kan stava då da ...... eller va det bar ett simpelt fel tryckning som så lätt kan hända men men nu är det väl inte det denna tråd handlar om eller ......

Ts lycka till med dina fasoner bara för att du har ett hus för två miljoner så betyder det inte att du äger vägar eller gator eller kan bestämma hur det ska va på din gata jag kan lova dig att det finnsstörre problem än dom du tycks ha .... 
  • Anonym

fast om hunden är bara 3-4 månader så håller dom ju förhoppningvis på att träna hunden.. när jag gick på brukshundsklubb med min hund och den skällde SKULLE jag ignorera det för att säger jag till hunden blev dett bara värre.. och den är en SHELTIE hon ogllar barn och skäller så fort hon ser barn komma springandes.... 

en hund som är 3-4 månader och skäller är när den ser katter vill ju klart springa efter och leeeka!!!!! samma sak med andra hundar de är ju för att få leka med andra......

och tränar man hunden och den skäller är de kanske för att den tycker det är kul!!!! och är taggad....och det är INTE du som äger gatan!!!!!! det gör kommunen

jag bor i hyreslägenhet och har en hund som skäller varje gång brevbäraren kommer eller när de går nån i trappen... jag bryr mig inte...

våra granne har en schäfer med han skällde med mycket som valp men nu är han över året ich slutat skälla...

du kankse borde haaa is i magen och tala med ägaren istället för lägga allt på en försvarslös hund.... fråga om han inte kan göra något för att få tyst på hunden???  

• Anonym

Och folk som har hund ska lära sig att alla inte vill ha deras "lilla" darling upptryckt i ansiktet!

• Anonym
    sandramarlene skrev 2011-09-17 22:54:47 följande:
    nämnde jag något om att flytta ut i skogen?
    det är din åsikt och jag är glad att jag inte delar den med dig.
    folk som har så urtrista liv som måste lägga sig i andras är rent ut sagt tragiska.
    Orka ödsla energi på sånna som du ;)
    Är man tragisk för att man vill slippa en ylande hund?
    Och varför ödslar du din tid med att skriva ovanstående inlägg om du inte orkar?

• Anonym
    Dezzie skrev 2011-09-17 23:00:19 följande:
    Kommunen kommer inte agera alls, och inte polisen heller.
    vad ska du säga? Att: valpen skäller? att det stör dig att ägaren tränar sin hund på DIN gata? Att det stör dig att hon kammar sin hund i SIN trädgård? Att det stör dig att DITT barn ska kunna sova på ER tomt på DIN gata men hundägaren ska inte kunna ha SIN hund i SIN trädgård på SIN gata?
    Oj oj oj....jag kan lova dig redan nu att du kommer att bli frukostfikats skämt på kommunhuset=)

Du är inte på något sätt mer betydelsefull på er gata för att ni har köpt ett hus och de hyr. Och jag lovar dig att de kommer inte att bli vräkta.

Vi har en sån granne som du, och efter alla klagomål hon kom med till störningsjour och polis så gav störningsjouren till slut henne öronproppar  Och talade om för henne att hon inte skulle ringa mer om onödiga saker=)
  • Anonym

Det tycker jag att du ska göra och då får du nog räkna med att du har en ovän förlivet om du ska tramp fram som en ångvält och skrika och förnedra deras hund ... bra mycket bra ...... det blir nog en underbar stämning då eller inte ..... men men det är ju upp till dig ts

Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?