• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

frestelsen skrev 2017-01-11 17:50:19 följande:

Jag har läst att man kan få svaga test om man har protein i urinet. Jag va som du o fick ofta svaga falskplus. Så googla runt o hitta nån sida om sånt.

Det låter mer troligt. Tror jag brukar ha protein i urinen när jag kollat under graviditerna...
  • lilaemma
    frestelsen skrev 2017-01-12 09:50:53 följande:

Aha ja då har du svaret:) är ju inte farligt men vi med lite mer protein ska inte lusläsa testen:) tror de är rätt många som tror de får kemiska mf men de är oftast bara protein.

När jag vart gravid nu så ökade testen MARKANT på en dag. Hoppas du får ett riktigt plus snart:)

Hittar ingenstans att det skulle ge plus på gravtest med protein i urinen, borde det inte stå på testerna? Sen var ju mina negativa inom tiden, vilket ju klart är en fördel :) hade de sett ut så där inom tiden hade jag ju trott på det ;)
  • lilaemma
    frestelsen skrev 2017-01-13 08:57:18 följande:

Från billiga tester no med.

Tack för infon! :)
  • lilaemma
    hjälpmigsnälla skrev 2017-01-14 10:05:19 följande:
    Hej!

Jag ammar och har ej fått tillbaka mensen men har nu haft lite ont i nedre magen sen igår och tog detta test... Vad tror ni? Är det positivt och hur tusan är det då möjligt...?
    Oftast har man ägglossning innan man får mens. Men, det är också så att man kan få positivt på ältest utan att ha ägglossning. När du ammar har du mycket olika hormoner i kroppen... 
  • lilaemma
    V89 skrev 2017-02-04 12:37:06 följande:

Köpte mig en Predictor Early och testade - Den visar negativt :/

Så "plusset" jag hade på clearblue plus var troligen ett spökstreck.

Jaja, nu längtar man bara efter mensen :P känns lite konstigt bara att jag har illamående, tunga bröst och ett himla luktsinne...

Tog du med morgonurin?
  • lilaemma
    DrömmarEmma skrev 2017-02-21 20:57:55 följande:

Var någon där man skulle trycka på "on" knappen så det kommer ett timglas men hände ingenting :( så surt när man vill veta

Vad är det för test? Trodde jag hade testat alla sorter, men det där känner jag inte igen...
  • lilaemma

Kvällstest. Tycker mig ana ett svagt svagt svagt streck... Är det bara i mitt huvud? Tempen är på väg ner så det borde inte vara något...

Testet längst till vänster, i jämförelse med i morse och igår morse...

Med ett test brevid som markerar var jag anar något...

• lilaemma
    FrökenE1985 skrev 2017-03-07 20:40:37 följande:

Tycker mig också ana något mycket svagt när jag drog upp ljusstyrkan på mobilen.

sw1986 skrev 2017-03-07 20:54:36 följande:

Jag såg också supersvagt på det, innan jag läste att det var det till vänster, håller tummarna!

Tack för att ni tittade. Får ta nytt i morgon och se, om inte mensen dyker upp...
  • lilaemma
    MammaMagdaa skrev 2017-05-19 15:40:03 följande:

Men såg det ju inte förän tiden gått ut. Har förvisso aldrig fått en antydan till streck på dessa förut när jag varit nojjig över att vara gravid.. men ändå..

Två alternativ: det fanns där även inom tiden, men du tittade inte tillräckligt noga/ det är ett så kallat torksträck. Jag har fått många tydliga sånna, så det är inte så ovanligt som man kan tro. Nytt test om några dagar så får vi se om det blivit ett tydligare streck eller inte. :)
  • lilaemma
    Nimroda skrev 2017-05-21 20:46:56 följande:

Är detta positivt ?

Är det rfsu? I så fall väldigt positivt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester