Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Någon som ser?
Någon som ser?
Jag behöver er hjälp :). I lördags (bim-3) fick jag svagt plus på morgonen, se den nedre bilden.
Efter det har jag testat morgon och kväll varje dag med antingen blanka test eller så svagt streck så jag tycker jag ser men min sambo anser att jag inbillar mig. Tog nytt test nu på morgonen (bim idag) och tycker mig se ett svagt streck igen men dock mycket närmare kontrollstrecket är innan(?). Se det övre testet i bilden.
Det som gör mig så hoppfull är att jag även tempar och har denna månad en trifasisk kurva. Har bara haft så här hög temp vid bim en gång förut och då var jag gravid (slutade i MA i vecka 10).
Har ni några tankar/gissningar om detta? Förutom att jag ska avvakta några dagar och testa igen :P
Tack snälla!
Stå på dig och försök att få progestrone utskrivet.
Om du visste vad jag har fått talat för min sak för att få såväl progestrone, prednisolon & fragmin utskrivet när jag plussat, har fått samtliga utskrivna av bla kk här där jag bor. Samt Prasterone för att förhoppningsvis få bättre kvalite inför barnförsöken.
Om det nu inte skulle gå vägen denna gång så hoppas du kan få testa någon eller några stödmediciner nästa gång du plussar. Lycka till!
Hej! Någon som fått liknande streck på RFSUs test? Det är ett tydligt rosa streck fast smalt. Jag tolkade det som positivt. Testet gjorde jag igår. Igår gjorde jag även ett med cb på kvällen som visade neg. Gjorde även ett imorse med cb som också visade neg. :( Vet varken in eller ut nu. Mensen är försenad med två dagar idag.
Inte svagt, men svagt för tiden. Är det någon som använt dessa tester och vet hur de ökar i styrka?
Here we go again :p bara jag som anar nått?
Har du passerat BIM?
Jag tycker att de testerna visar så otroligt olika ???? För mig ökade de inte jätte snabbt jämfört med andra tester jag tog
Minns inte vilka tester jag använde med barn nr 2 men jag minns att jag aldrig fick speciellt starka utslag på teststickorna. Däremot fick jag superstarka utslag på de ÄL-test jag hade från testlagret. Dröjde också lite längre än vad jag hade förväntat mig innan det slog om till +3 med clearblue digitalt.
Fick du göra ett vul så det såg hinnsäcken i alafall när du kom in till kk eller blodprov hcg?
Hoppas du fick ett bra besked som ger dig hopp om att detta kommer att gå vägen ändå :)
En till bild
Någon som kan tyda dessa? Bim-5 med eftermiddagsurin
Ja det är RFSU! Har aldrig fått spökstreck eller liknande på dem innan... men ÅH jag vågar inte hoppas. Tror jag får vänta till imorgon och ta ett digitalt med morgonurin