KaffeTös skrev 2017-08-16 14:46:13 följande:
Vet inte vad jag ska göra..
Jag tog två olika test förra veckan (ett av apotekets egna och ett Clearblue) och fick svaga plus på båda två. La även upp här i gruppen och andra såg också streck på båda, likaså gjorde min sambo. Började sedan blöda (BIM+3) och några här trodde att det var ett tidigt mf vilket jag också började tro. Blödde i ca 4 dagar som en vanlig mens, utan smärta. Framåt slutet var det typ 5st små millimeter stora klumpar, såg ut som levrat blod som jag kan få vid mensen ibland. Därefter hade jag fyra dagar med små bruna flytningar. Igår kom världens illamående som håller i sig än och jag kunde knappt resa mig upp igår för att jag hade sån enorm yrsel. Sambon bad mig testa idag igen, för säkerhetsskull och tro på fan att det svaga strecket är kvar. Syns bättre irl och de som sett det säger att det är positivt. Jag själv vet inte vad jag ska tro. Lägger upp några bilder så får ni avgöra om ni ser det eller ej.
Om det var ett missfall så vet jag att man kan få plus lång tid efteråt. Jag är dock orolig då jag bland annat haft ett jobbigt MA (och flera mf tidigare) där jag fick cytotec en gång i veckan i fyra veckor utan resultat och tillslut fick skrapas en månad efter. Vill inte uppleva det igen. Är det ett mf vill jag få kontroller så att vi vet att allt kommit ut och har det inte gjort det så har jag ingen lust att gå med ett dött foster eller rester av graviditeten i över en månad innan jag får skrapas..
Samtidigt vill jag inte ringa gyn då jag är rädd att det inte ens är något plus? Vi kanske ser i syne allihop och jag skulle skämmas ihjäl om jag kom dit å dem säger att jag inte är/har varit gravid..
Om det är något där är det för svagt för att vara hållbar graviditet så lång tid efter äl, möjligen en ny graviditer i så fall, men cb är luriga och ger gärna spöksträck. Skulle prova annat märke om jag var du...