• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

smulis85 skrev 2020-09-04 14:21:04 följande:

Hej är detta ett riktigt + eller bara ett spökis är bara mellan äl+6-8 så blir lite fundersam

Så tidigt hade jag inte litat på det, ett ägg hinner knappt ha fäst vid den tiden...
  • Nykär15
    luspudel skrev 2020-09-05 08:26:49 följande:

Började blöda kraftigt nu med klumpar och smärta. Troligen MF igen, isåfall tredje på ett år :(

Snarare kemisk isf, så tidigt blir det inga klumpar och dina test tycker jag inte sett positiva ut tyvärr. Har fått skuggor på testlagrets tester det sista, vilket inte hänt tidigare och tycker även de är segare vid ökning (har gjort blodprov som bekräftat hög hcg men testen var ändå rätt svaga..).

Utan tydligt positivt test blir det inte missfall. Jag blöder ofta klumpar o slem vid mens, har man en tjock fin slemhinna så blir det så :)

Tråkigt att det inte blev något denna gången. :/
  • Nykär15
    plommon82 skrev 2020-09-06 15:28:13 följande:

Mensen var 2 dagar sen och typ 3 dagar kort istället för 5-7. Testen gjorda efter. Knappt haft så starka äl-test när det var äl. Mittersta testet anar ett sträck, dock syns det mindre på bild. Någon förklaring?

Innan mensen var jag övertygad om att jag är gravid. Hade mensvärk i 8 dagar, känner annars knappt något alls.

Alla test är ju torkade och går ju inte riktigt bedöma, svårt se när de ligger så tätt med. Äl-tester ger utslag mer eller mindre hela tiden, men vid äl blir strecket till o med starkare så detta tycker inte jag är starkt, så kan mina bli när som i cykeln.

Ta nytt graviditetstest och fota inom tiden för avläsning mot en bra matt bakgrund :)
  • Nykär15
    Vickan08 skrev 2020-09-08 08:11:46 följande:

Tog ett nytt test från samma märke idag (BIM -5). Det undre är från i morse. Vet dock inte om jag gjort testet rätt eller om det spelar någon roll. Höll inte ner Stickan i 15 sek snarare 5 sek sen och sen tycker jag att det är svårt att veta när man ska läsa av testet. Detta resultat kom inte direkt på sekunden utan efter en liten stund. 5-10 min står det på. Svårt att veta när resultatet är missvisande eller inte.

Jag skulle tolka det som positivt, de är rätt sega på att få fram strecket, tar gärna 10 minuter och helst om det är så tidigt med. Grattis! Prova med urin på morgonen nu när du inte hunnit dricka för mycket så ska du se det är starkare. Jag tar aldrig morgonurin vid tidiga test utan kissar igen efter en timme. Funkar för mig! Grattis vågar jag säga!
  • Nykär15
    Vickan08 skrev 2020-09-08 09:55:27 följande:
    Tack för svar! Ska köpa digitalt test och testa när det kommer :)
    Ja gör så! Vill inte heller berätta för sambon förrän jag har digitalt att visa upp, blir mer tydligt och roligt då! Hoppas du får tag i ett test snart, sist fick jag gravid 1-2 på digitalt på em när mitt var så svagt som ditt.
  • Nykär15
    Hejsvensan skrev 2020-09-12 14:34:33 följande:

Ja jag tog detta i morse (Bilden tagen efter ca 1,5 min)

Sen tog jag en nu bild nu en timme efter och de ser grått ut

Jag hade köpt ett mer pålitligt test, ser runt och konstigt ut men borde ju vara positivt. Men hade köpt ett digitalt
  • Nykär15
    millionvoices skrev 2020-09-12 15:48:40 följande:

Bara en fråga, kan digitalt visa falskt positivt? Fick gravid 1-2 idag.

Nej bara om man haft missfall nyss och har hormoner kvar eller om man tagit Ovitrelle.
  • Nykär15
    lilaemma skrev 2020-09-13 12:26:06 följande:

För att jag är knäpp, som sagt. ;) Har plussat på äl +6 tidigare. Men misstänker eg inte graviditet. Fick metallsmak i munnen och illamående våg... Och har blivit gravid trots kondom tidigare..

Fast då har äl varit annan tid än du trott, ägget tar ca 4-5 dgr att vandra ner i äggledaren och sen ska det fästa och börja skicka ut hcg, så det är inte möjligt. Läs på hur det funkar och slösa inte test är mitt råd! Testar aldrig före äl+9 vilket oftast är för tidigt med.
  • Nykär15
    jowald skrev 2020-09-14 09:13:17 följande:

Tog ett digitalt imorse som va negativt. Dock ett rfsu idag med där man kunde se en antydan till svagt streck. Men är jag på ÄL+6 eller 7 så kan de ju fortfarande vara för tidigt.

Nu ska jag inte testa något förrän BIM för att se om mensen dyker upp eller inte.:)

Ägget fäster ju vid dessa dagar, ett ägg behöver vissa dagars delning för att kunna fästa, så förstår inte varför man ödslar test så här tidigt? Äl +9 är TIDIGT att plussa...men många plussar närmare BIM och ofta räknar många fel på äl, att det är dagen man får stegring, men då släpper ju ägget oftast inom ett dygn så man ska räkna dagen efter positivt som äl. Försök ha lite ro i kroppen och lägg pengarna på de dyra testen lite senare i cykeln...tänk vad cb tjänar pengar på denna hets?!
  • Nykär15
    Levnudösen skrev 2020-09-14 09:53:31 följande:

ÄL+8/9 idag.

Tog nyss ett RFSU "testa ofta" och ett CB-testa tidigt. Fick dessa två resultaten. (Bilder tagna inom tidsramen). Tycker mig se svaga plus på båda två. Varav jag tog ett digitalt test (förtidigt, jag vet..men kunde inte hålla mig), och fick resultatet "inte gravid". 

Ser ni något? Kan det va spökstreck på båda?...Får väl lov att ha is i magen ett tag till...Men vill ringa min klinik så fort som möjligt vid positivt resultat, för skulle jag va gravid skulle jag vilja få lite mediciner utskrivna. Därav vill jag veta sås snart som möjligt. (haft två MA detta året nämligen).

Jag hade tolkat dem som positiva och ringt kliniken.

Uppladdningen verkar ju vara urusel här. Men men, gör en chansning. 

CCC98 skrev 2020-09-14 09:46:23 följande:

Hej är detta ett ?spökstreck? eller ett possessivt svar? Tog testet imorse på dag 29 i min menssykel som brukar vara 26-27 dagar (händer att det blir sen ibland). Det är RFSUs gradvitetstest.

Positivt, grattis!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester