• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Zia29 skrev 2020-07-25 11:19:36 följande:

Det är verkligen svårt att få en bra bild, men ser ni något? I verkligheten tycker jag mig se ett svagt, svagt streck. BIM om 2 eller 3 dagar. Mina cykler brukar vara mellan 28-31 dagar. Med sonen plussade jag svagt på ÄL+10, vilket jag är på nu enligt appen jag använder och ÄL-testerna.

På det nedre ser jag tydligt! Grattis!!
  • Nykär15
    HanNa0315 skrev 2020-07-27 20:01:09 följande:

På BIM+11 borde det vara betydligt starkare. Till och med om du hade haft ägglossning på BIM. Så här såg mitt ut på BIM+11.

Lycka till nästa månad

Fast det kan vara väldigt olika! Beror på när ägget lossade och när det sen väl fäste.

Sist var mitt knappt synbart positivt på äl+11 trots att jag hade koll på äl. Vart gravid 7 gånger och det har varierat mycket i styrka, använder alltid samma test för att kunna jämföra.

Så hon har fortfarande en chans! Vissa får positivt först efter BIM med :)
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-07-27 20:59:39 följande:

Jag tänker att ni kanske menar olika saker?

Den du citerade skrev att det borde vara starkare på BIM+11 (alltså 11 dagar efter beräknad mens) medan du skrev ÄL+11 vilket blir en helt annan sak :)

Trodde kanske hon menade äl+11 och bara skrivit fel :)
  • Nykär15
    Cattisl skrev 2020-08-20 06:51:00 följande:

Hmm..tog ett test idag på morgonen som jag tycker är blankt..så då antar jag att det inte va nått...

det kan väl inte först visa lite, sen inget och sen visa igen?

min temp ökade dock med 0,3 grader idag (tror bim är imorrn)

Kan ha varit en kemisk graviditet, alltså en som aldrig fäste in som det skulle, alternativt dåliga test som visar skugga där strecket skulle varit...
  • Nykär15
    Lemoon skrev 2020-08-23 18:44:06 följande:

Åh är du, stort grattis!! Vilket test plussade du med!? 

Jag tog detta ej digitala test idag med Clearblue... bim -2 , jag har mens och lår höftvärk till och från..

Igår tog jag digitalt med Clearblue och fick minus på displayen, men när jag tittade inne i den så var det ett blått streck bredvid, men hört så mycket från andra nu att det alltid är två streck...inte veckoindikatorn utan detta visade bara minus eller plus på displayen..

Ja alla digitala visar alltid streck så det kan du inte gå på. Om du har mens så är det nog tyvärr inget :/
  • Nykär15
    Lemoon skrev 2020-08-23 21:46:42 följande:

Nej jag har inte mens, bara mensvärk till och från...dag 26 idag... får min mens senast på dag 28 i cykeln, har aldrig längre cykel än så... vi fick till det på dag 13...hoppas det tog sig... men känns inte så längre med testen...

Ja ok, du skrev att du hade mens så det var lite svårt att förstå. Testen ser ju negativa ut, men kan ju vara för tidigt med. Håller tummarna:)
  • Nykär15
    Em595 skrev 2020-08-23 22:49:56 följande:

Jag tror jag är gravid, sambon dök upp med ett test och jag tog det direkt för att stilla nattens frågor.. hehe ni dom vet ni vet hur det blir. Men detta rfsu gav utslag när remsan fortfarande var helt rosa under verkningstiden och nu ser både jag och sambo tydligt om än svagt. Dock vet jag inte var i menscykeln jag , förutom dag 35 av vanligtvis 28-38 dagar. Testade svagt positivt enligt mig själv den 14 augusti, med clearblue snabbt detektion. Negativt dem två kommande dagarna med rfsu. Då antog jag som sagt att det var negativt. Har inväntat mens som enligt appen var beräknad dag 33 i menscykeln, den 21 augusti, den dök inte upp. Jag har mensvärk väldigt ofta, och det surrar i bröstvårtorna som när mjölken ska rinna till, när man hör bebisgråt eller skrik, typ :o sen har jag mer behov av bekräftelse av partnern, vilket får mig att tro att han inte älskar mig längre när jag inte får tillräckligt haha :o detta symptom finns bara när jag är gravid annars, därför jag misstänker starkt att jag vågar nästan säga att detta är positivt. jag vet inte hur mycket ni ser på bilderna men jag ser även om det är svagt fortfarande. Vilket får mig att tro att det är ett mf eller en kemisk graviditet?

Tycker det ser positivt ut ! Grattis! Hoppas det är starkare idag :)
  • Nykär15
    Lemoon skrev 2020-08-23 22:17:28 följande:

Jag glömde bindelstrecken emellan..  

Mm verkligen negativa...hade hoppats på mer färg...så tråkigt... =(

Ja men kan ju ändra sig än, så länge mensen håller sig borta finns det ju hopp! Håller tummarna för dig :)

Hoppas med på positivt framåt helgen även om jag inte tror det blivit nåt...missfall i juli :/ ledsamt.
  • Nykär15
    juliaalice skrev 2020-08-24 10:16:16 följande:

Någon som ser något här? Bim -1 idag.. haft lite värk i låren och ryggen senaste dagarna

Kan ana nåt! Hoppas det ökar :)
  • Nykär15
    Daphodil skrev 2020-08-24 14:44:54 följande:

Du kan nog ta ett redan nu!

De mäter från 50, så nog bäst vänta någon dag med digitalt. :)
    Pandyy skrev 2020-08-24 11:50:27 följande:

Tack för lånet av dina ögon! Nu till nästa fråga. När kan jag ta ett digitalt med veckoindikator? Det jag lade upp på bild här är ett test med en känslighet på 25 ml, alltså inget ?testa tidigt? test. Vill gärna ha åsikter från fler av er andra också! :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester