• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gameofthrones123 skrev 2016-09-07 19:14:53 följande:

Jag tycker att det har färg ja! Vad som bekymrar mig är att jag inte har någon aning om hur långt gången jag är.. jag började blöda för drygt 2 veckor sen och idag fick jag plussat så de kan omöjligt skett denna ÄL. Har haft starka symtom drygt 1 månad.. känner mig så förvirrad

Då skulle jag tyvärr misstänka att blödningen var mf och att det är hormonerna som inte gått helt ur kroppen ännu...
  • lilaemma
    Väntar på magen skrev 2016-09-09 21:56:11 följande:

Vad betyder den nästan osynliga linjen (som för övrigt syns bättre i verkligheten)?

Sticka från gravidkollen.se

Ser ut som nått på g. Hopoas det blir starkare.
  • lilaemma
    LinaLinus skrev 2016-09-15 16:58:35 följande:

Glömde bilden

Tydligt för att vara äl+ 8. Bim på tester äl+ 14 så du är ju nästan en vecka innan man ska plussa på vanliga tester. Grattis.
  • lilaemma

Försöker hos er: är gravid, men orolig att det inte ökar som det ska. Är 6+0 idag. För 8 dagar swdan fick jag gravid 2-3 och 7 dagar innan det gravid 1-2. Så idag fortfarande gravid 2-3. Är det kört då?

• lilaemma
    Bell13 skrev 2016-09-18 09:59:15 följande:

Det borde ha ökat på 8 dagar anser jag.

Det är ju så jag tänker också...
    Grönablad skrev 2016-09-18 10:08:06 följande:

Det kan ju mkt väl ha ökat ändå. Det är ju ett visst intervall av hcg som ger svaret "2-3 veckor". lilaemma kan ju ha legat i den nedre delen av intervallet förra veckan och nu i den övre delen, det ser man ju inte. Ett digitalt graviditetstest är ett väldigt trubbigt instrument att använda om man vill hålla koll på sin ökning.

Fast om det var 1-2 och 7 dagar senare 2-3 så borde det ju rimligtvis slagit om till 3+ 8 dagar efter det... Tittade på stickorna från testen och ser absolut ingen skillnad mellan de båda senaste... Starkare än 1-2, men inte starkare än 2-3. Ställer in mig på att det inte kommer gå vägen...
    Oline skrev 2016-09-18 12:58:00 följande:

Jag fick 3+ på 5+0. Känns som det borde ökat för dig om det var 8 dgr sedan du fick 2-3. Testade du med morgonurin? Jag hade nog väntat 3 dagar och testat igen och sett om jag fått 3+ (men det är jag, hade inte kunnat slappna av annars..) Har fått 2 missfall och båda gångerna har det inte ökat från 2-3 veckor utan stannat där :( Hoppas allt är som det ska för dig, håller tummarna!

Har använt morgonurin alla gångerna. Tror nog det är kört. Har mått " för bra" den här graviditeten... Sorgligt, för det här var nog sista chansen. Vi var nöjda med tre, men så trasslade den här sig ur en kondom på nått sätt.. Kommer inte försöka igen, men när det nu var så, så börjar man ju ställa in sig på det..
  • lilaemma
    LinaLinus skrev 2016-09-23 18:33:18 följande:

Hej du som verkade lite haj på detta. Tagit 3 test idag som visade starkt positivt. Nu ikväll är det svagt. Kan det gå så fort :(

Om du ska jämföra styrka måste du hålla dig till morgonurin hela tiden.
  • lilaemma
    LinaLinus skrev 2016-09-24 10:06:45 följande:

Betyder detta att blödningen var missfall :( satan att det inte fick stanna kvar.... slutat blöda idag men detta lilla lilla streck tyder väll på att det försvann..... när kan jag börja testa med äl test igen?

Har du haft starkare innan? Testade du med morgonurin.
  • lilaemma
    LinaLinus skrev 2016-09-24 11:31:23 följande:

Ett starkt från morgon urin och ett på kissen efter alltså. Tyckte de blev starkare på den andra kissen.

För att jämföra styrka måste du hålla dig till enbart morgonurin.
  • lilaemma
    Mila skrev 2016-09-24 12:21:21 följande:

Tyvärr verkar det som så om testet blivit svagare :( tror det kallas kemisk graviditet. Du kan nog köra med äl-tester som vanligt om du redan slutat blöda. Jag fick mf i vecka 6. Fick äl cd 18 som vanligt efter.

Hur länge hade du positiva tester efter ditt mf vecka 6?
  • lilaemma

1september fick jag plus på gravtest, hade haft svaga svaga test innan, men då var det tydligt nog.

För 3 veckor och en dag sedan fick jag 1-2 på cb

För 2 veckor och en dag sedan fick jag 2-3

För 1 vecka sedan var det fortfarande 2-3. Fattade att det skitit sig och 2 dagar senare kom klumpen. Var inne på kk dagen efterdå jag misstänkte utomkveds. Hon konstaterade att det suttit i livmodern, men att det mesta var ute.

Har blödit lite varje dag sedan dess.

Imorse tig jag ett nytt cb för att jag skulle fatta. Då visar det 3+...

Finns det någon chans alls att de missat ett foster på vul (6+2) eller brukar det stiga innan det sjunker? Håller på att bli knäpp här....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester