• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

L1LL skrev 2020-05-14 06:20:31 följande:

Hej alla fina

Tog ett test igår och ett nytt idag från testlagret. Ska man lite på dom eller ser jag i syne?

Beräknad mens imorn fredag

De är pålitliga och jag ser, grattis!
  • Nykär15
    Evekar skrev 2020-05-14 10:19:31 följande:

Ser ni något? Har alla gravidsymtom men inget ordentligt + :|

Kan nog ana nåt..vilken dag är du på?
  • Nykär15
    Evekar skrev 2020-05-14 11:06:19 följande:

Bim +7 :)

Oj långt efter BIM...har du koll på din äl?
  • Nykär15
    Evekar skrev 2020-05-14 12:04:32 följande:

Nej inte helt säker. Kanske mellan 23-25 ? Pratade med bm och hon trodde jag har haft en sen äl. Hade en pytteliten blödning 2/5. VilL bara veta om jag är gravid eller inte. Jag går på medicin för att minska risken för missfal då jag har haft 4 i rad och ska börja med en till medicin direkt jag plussar men vågar såklart inte med ett sånt svargt +.

Förstår dig, samma här! Tar Lutinus och Trombyl nu, är det Trombyl så kan du börja med dem även om det är svagt och se vad som händer, gör ju ingen skada
  • Nykär15
    Evekar skrev 2020-05-14 13:39:50 följande:
    Trobyl ska jag äta innan grav och fram till v.32 enligt min läkare så dom har jag ätit några veckor nu :) fortsätter med gravtest och hoppas på starkare + snart. Hur har det gått för dig med medicinen?
    Jo det går bra men behöver nya recept. Har bara hemma för en kort tid så ska till gyn nästa vecka. De vill kolla hcg-utvecklingen två gånger först så graviditeten sitter rätt, känns jätteläskigt men även jätteskönt då jag blev av med en äggledare i november så vill verkligen skydda den jag har kvar. Men är ju så rädd om vår lille kotte Hjärta
  • Nykär15
    Evekar skrev 2020-05-14 14:10:39 följande:

Hoppas verkligen allt går bra för dig <3 Tråkigt att inte kunna njuta av graviditeten. Får du göra ett tidigare ul?

De ska ta hcg-blodprov på måndag och onsdag och jämföra och sen får jag vul när jag är 7+5, så bättre koll tidigt kan jag nog nästan inte få vilket känns skönt.
  • Nykär15
    Scrootie skrev 2020-05-14 15:21:33 följande:

Fick en pytteliten blödning på morgonen idag, i samband med toabesök och hård i magen (ursäkta tmi) men sen försvann den lika fort igen och inget mer efter det

Med mitt tidiga mf kom blödningen först efter en vecka..
  • Nykär15
    Scrootie skrev 2020-05-14 16:00:01 följande:

Aj fan, det vore ju ytterst opraktiskt!

Tror det kan vara väldigt olika! Ibland kommer den inte igång ifall kroppen inte fattat...
  • Nykär15
    Evekar skrev 2020-05-14 14:10:39 följande:

Hoppas verkligen allt går bra för dig <3 Tråkigt att inte kunna njuta av graviditeten. Får du göra ett tidigare ul?

Jodå, njuter gör jag, helt överlycklig! Och känner att jag inte kan påverka utfallet. Så glad att de vill ha koll på mig. Ja blodproverna visar om det är en bra graviditet i första skedet och utesluter utomkvedshavandeskap. Sen får jag vul när jag är 7+5 (tid är bokad) och då får vi isf se om hjärtat slår. Nästa blir vid NIPT i 10+ nånting . Mer koll tidigt kan man nog inte få <3
  • Nykär15
    L1LL skrev 2020-05-14 20:55:56 följande:

Japp tog ett digitalt på dagens andra kissning ????

Ja kolla! Grattis!!
    fruitloop skrev 2020-05-14 21:03:49 följande:

Översta från morgonurin och nedersta från i eftermiddags. Ser jag i syne? Är ju nånting där. Äl+10

Jag kan se nåt! Ser fram emot morgondagens :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester