• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tess26 skrev 2015-10-25 05:07:19 följande:

Om ni fick detta streck på ett test så måste man väl vara minst i v.5-6 va? Strecken kom på sekunde och det digitala visade gravid 3+ ?!

Grattis. Har du testat innan? Om det digitala visar 3+ så borde du ju vara minst i v5. Eller så är det tvillingar... ;)
  • lilaemma
    strumpan123 skrev 2015-10-29 10:23:09 följande:

antingen är det nå stora fel på graviditetskollens test, min kropp eller mf för de var positiva för några dagar sedan, strecket kom på en gång och var rosa, tog 3 såna samma dag och dagen efter sen sjönk det.

Om de var positiva men sjunker så är det troligtvis tidigt mf...
  • lilaemma
    Brbsladderben skrev 2015-10-29 13:53:30 följande:

Är så himla ledsen nu..

Fick upp hoppet lite, men jag tror det är kört den här gången ändå. Och efter två års kämpande, varav 5 månader med Pergo så känns det väldigt jobbigt.

Testlagrets är helt blankt i princip, billiga testers test visade inget inom tiden idag, men ett svagt svagt streck dök upp efter tiden gått ut.. (dvs när det är ogiltigt)... Innan har det i alla fall visat inom tiden..

:(

Översta är bara ett test taget med vatten som "prov" för att se om det ens kunde bli något "torkstreck"

Det nedersta testet är från idag.. Svagare....

När är de andra testen tagna...
  • lilaemma
    paron skrev 2015-10-30 07:22:36 följande:

Sitter inte strecken för långt ifrån varandra?

Ser ut som Färgrester. ..
  • lilaemma
    paron skrev 2015-10-30 07:50:31 följande:

Fick jag då starkare färgrester nu imorse?

Möjligt. Kom det inom tiden eller kan det ha börjat vandra senare? Anledningen till att jag tycker det ser ut som Färgrester är placering och luddigheten. Strecken brukar ha tydliga kanter... färgrester är däremot lite utspridda. Men det är ju svårt att avgöra på en bild på nätet...
  • lilaemma
    paron skrev 2015-10-30 10:01:20 följande:

Det kom inom tiden. Ja det är verkligen luddiga kanter och så ser testet ut fortfarande.

Det är nog bara färgrester :/

Kan du ha råkat klämma till testet inom tiden? Ofta är det ju för att en till omgång färg börjar röra sig som det blir rester som stannar på testet... om du tagit i teständan kan det hända... har det legat plant hela tiden?
  • lilaemma
    paron skrev 2015-10-30 10:27:53 följande:

Testet har legat plant hela tiden och det finns inga repor på något av testen.

Men jag tar ett digitalt imorgon så får jag se.

Trist att få färgrester på två stycken RFSU test. Jag har ju gjort allting rätt.

Fick ett svagt streck igår morse, därför ville jag testa på kvällen också och då blev det starkare och imorse var det ännu starkare... Trist som sagt :/

Borde ju vara äkta då... hoppas digitala säger plus i alla fall...
  • lilaemma
    Geléhallon89 skrev 2015-11-01 08:24:26 följande:

Inte alls störande resultat :p

Det har inte rört vid ältest?
  • lilaemma
    En del av oss skrev 2015-10-31 20:01:57 följande:

[quote=75943270][quote-nick]mkess skrev 2015-10-31 14:17:25 följande:[/quote-nick]

Finns nog en de av oss ja!  Vad undrar du?

[/

Jo jag fick för några år sen 3+ 18 dagar efter ÄL hur är det ens möjligt när jag nu idag fick 2-3 22 dagar efter ÄL? Även ordet gravid dök upp på nån sekund och veckorna flera minuter sednare förr så kom ord och veckor upp ungefär samtidigt.

18 dagar är ju inte så långt ifrån tre veckors gränsen så antagligen hade du lite snabbare hormon utveckling den graviditeten än den här. Det är ju olika från grav till grav hur det utvecklas.
  • lilaemma
    Elefantöra skrev 2015-11-01 15:19:33 följande:

Hallå igen :) tillbaka med ett nytt test. Någon som vill hjälpa mig med ett par extra ögon? :) bilden är redigerad men det syns i verkligheten också

Tycker tyvärr det ser ut som färg framför och bakom platsen för strecket och att själva strecket är vitt. Hoppas jag har fel...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester