• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Iustitiae skrev 2015-08-02 18:33:51 följande:

Någon?

Det första testet får vi bortse från helt. Senare på dagen kan ju negativt bero på att du inte håll dig tillräckligt länge. Om de svaga testen var färgade och inte gråa streck så borde det ju betyda att du är gravid, men ännu tidigt. Att testa tidigt testet visade neg kan bero på att de har mindre färg i sig. Ibland är de med lägre känslighet bättre eftersom de kan visa svag positivt vid lägre hormonhalt än gränsvärdet. De med högre känslighet har mindre färg för att inte visa något innan deras lägstanivå passerats. Håller tummarna.
  • lilaemma
    Tjej90 skrev 2015-08-15 21:08:57 följande:

Äl+9. Säg att ni också skymtar något??:)

Ser. Kom det inom tiden?
  • lilaemma
    tonita skrev 2015-08-24 15:54:54 följande:

Förlåt om det inte fungerar med bilderna. Var längesen jag var här!

Efter tre minuter

Inom en minut

Vi verkar ha en hoppsan här? Snälla hjälp. Vi har fått hjälp med våra andra barn för jag inte lämnar några ägg.

verkar in'e vara n''' vivel om saken. lcka ill med hoppsan ('rasig' 'angen' bord)
    MimmiGbg skrev 2015-08-24 15:56:46 följande:

En till...
    Jag vet att det blir starkare med tiden och att man kan vänta lite och testa igen men KAN detta vara ett spökstreck? Förvånad

Den är aningen starkare idag med morgonurin än igår (kvällsurin). BIM-3. Rosa stickan är äl-test (äl-test var starkare igår).

Världens molvärk sen ÄL och nu känns "bebismagen" precis över blygdbenet hårdare än annars. Temp ligger 0,4-0,5 över BBT. Jag blir överlycklig om det är sant men vågar inte tro något än.

om du in'e l'i s'ickorna röra vi varandra s 'ror jag p' plus. 
  • lilaemma
    mammasusan skrev 2015-08-28 08:25:32 följande:

Ser ni

Svagt svagt, men jag ser. Håller tummarna
  • lilaemma

Jag är knäpp. Tog ett test idag eftersom jag mådde illa. Vet att jag inte är gravid. Har spiral och inte fått tillbaka mensen efter att trean föddes. Det var inte morgonurin utan ganska nyss efter att jag kissat. Druckit mycket vatten. Ser att det är negativt, men min vana trogen tar jag en bild på tester och ökar kontrasten. Då ser jag två sträck. Det var ju dumt. Nu kommer jag ju gå på nålar till jag kan ta ett till. Fast jag vet att det var negativt...

• lilaemma

Här på nätet ser det ut som ett vitt sträck. På mobile var det rosa... märkligt med färginställningar...

• lilaemma

Är du säker på att det är spök? Ser väldigt mycket ut som plus. Hur vet du att det inte stämde?

ankan20 skrev 2015-08-31 23:06:21 följande:

Fy va tråkigt...

• lilaemma
    frestelsen skrev 2015-09-01 06:50:42 följande:

För jag tog blodprover.

Togs blodprovet samma dag? Hormonerna försvinner ju oftast väldigt fort vid så tidiga mf... kan ju ändras på bara några timmar. Dessutom beror det ju på vilken hormonnivå som man räknar som positivt på de olika testen...
  • lilaemma
    skogstjejen19 skrev 2015-09-04 20:28:18 följande:

Spök skulle jag säga

Tycker tyvärr det ser ut som färg som fastnat i kanten.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester