• dagg03

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

loliita skrev 2014-09-24 20:13:46 följande:

Hej! Hoppar in här:) min mens är sen 16 dagar.. Har haft "mensvärk" sen ca 2 dagar innan bim har mått lite illa vissa dagar är det värre än andra igår så spydde jag lite men vet inte om det var derför och idag har jag inte alls mått illa blir orolig samtidigt tog ett gravtest igår och vet inte hur jag ska tyds de eller de här... Längtar efter en liten bebe:( kan nån snäll själ hjälpa!!!! Testet är apoteket hjärnans..

phpjphtEu80814.jpg

Det är ju tydligt positivt! Grattis! :)
  • dagg03
    SL82 skrev 2014-09-27 09:14:42 följande:

Hej igen,

Gick tydligen inte att bifoga via iphone... Men här kommer den!

Helt klart ett plus! Grattis! :)
  • dagg03
    skruttalilla skrev 2014-09-30 08:44:27 följande:

Gårdagens och dagens test, testat på morgonen. Tycker jag ser ett streck som blivit starkare idag, eller?! Gjorde ett CB test men det blev negativt. Har alla gravidsymptom och lite till. Vad tkr ni?

phpEch9OZ07254.jpg

Jag tycker det ser ut som svagt plus och det ser ut att ha blivit starkare! :) Testlagrets är nog känsligare än cb, så vänta några dagar och testa igen.

Jag antar att du hört om att vissa av testlagrets tester visat fel, kolla så att du inte har det LOT nr bara.
  • dagg03
    skorstenen skrev 2014-09-30 09:51:55 följande:

Idag 08:28

Försöker få koll på min cykel o har senaste månaderna fått positiva ägglossningstest på dag 12. Nu 7 dagar senare visar testet positivt igen. Hur kan det göra det?

Jag testade även igår morse o då var testet väldigt svagt. Någon som varit med om detta? Att man har två positiva ägglossningstest på en cykel?

Tacksam för svar

Det kan bero på flera olika saker. För mig reagerar ägglossningstest på att mensen är på väg, så det kan ju vara därför. Det verkar dock lite väl tidigt att få mens nu. Sedan kan det ju vara så att du har ägglossning två gånger den här månaden. 

Ägglossningstest kan även reagera på graviditet så det skulle även kunna vara det. Möjligen är det lite väl tidigt för att påvisa graviditet också, så jag skulle nog gissa på att du har ägglossning igen. 
  • dagg03
    josefinkni skrev 2014-10-01 17:06:44 följande:

Är de ingen som ser tycker mig se ett streck men håller på att bli tokig. Behöver verkligen hjälp???? php5HkIMP51939.jpg

Jag ser något men är osäker på om det är ett torkstreck. Visst är det one step? Jag testade med likadana test igår och fick precis som du. Tog ett till igår och fick ett likadant streck igen. Tänkte då att det skulle synas lite tydligare idag om det vore något men ser precis likadant ut, så jag börjar tro att det blir väldigt tydliga torkstreck med de där testen. Innan det torkat såg det lite rött ut men sedan när det blivit helt torrt tycker jag att mina streck ser mer gråaktiga ut. Har du testat helt blankt någon gång med de där testen?
  • dagg03
    josefinkni skrev 2014-10-01 17:35:31 följande:

Ja de blir till att ha lite is i magen nu i några dagar. Tror ni det är för tidigt att testa på fredag?

Om det är ett plus borde det helt klart vara tydligare på fredag! :)
  • dagg03
    VioloLaviose skrev 2014-10-01 17:39:54 följande:

Vad säger ni, spök? Är på bim-6 och eftermiddagskiss.... phpXqzP0969146.jpg

Tycker att det ser ut att vara ett svagt plus! :)
  • dagg03
    josefinkni skrev 2014-10-01 17:51:31 följande:
    Ja de låter ju intressant har jag inte tänkt på. Testade igår och då fick jag oxå ett liknande streck med one step. Men har testat helt blankt oxå med dessa stickor. Får väl vänta i ett par dagar och se om det hänt något. Har sjukt mkt symptom ont i bröst och bröstvårtor och liknande. Men kan ju vara tanten som e på g oxå. Spännande hoppas vi får svar inom det närmsta dagarna.
    Ja jag hoppas att jag har fel och att det är plus istället, iaf för dig! :) Har också symtom, men det är förmodligen att mensen är på gång! Du får gärna uppdatera sen när du testat igen! Håller tummarna för dig! :)
  • dagg03
    josefinkni skrev 2014-10-04 08:22:14 följande:

Ett test på morgonen känner mig lite förvirrad så ska försöka få tag på nått test från Apoteket i stället. Funderar på att kontakta mödravården oxå då jag har tre test sen tidigare där jag fått starkare streck undrar ju vad de beror på kan ju vars fel på testen men känns konstigt att få positivt på tre olika test och ingen mens massa molvärk har ju två barn sen tidigare så tycker mig känna igen symptomen. phpbkWa4683282.jpg

Jag ser tyvärr inget :( Tänkte bara säga att strecken jag fick på one step var falska men dina kan ju ändå vara riktiga.
  • dagg03
    tessann9 skrev 2014-10-12 11:42:17 följande:

Hej! har gjort ett nytt test men jag vet inte jag.. 

Är det någon som ser något??Vad tror ni?
    tack för svar:)

Jag ser tyvärr inget :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester