• dagg03

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

manza skrev 2014-04-05 08:56:36 följande:

Verkar inte ha blivit något :( php8kCuQ422883.jpg

Ser tyvärr inget :(
  • dagg03
    Trollisen skrev 2014-04-05 09:07:21 följande:

Vad tror ni om detta testet?

Är troligtvis på äl+14. Eftersom jag har oregelbunden mens (mellan 28 och 38 dagar) vet jag ej exakt BIM men räknar jag på min medelcykel är jag på BIM-2.

Jag testade med apotekets test och bilderna nedan är tagna inom 5 minuter. Efter 5 minuter blev sträcket lite starkare, men då ska man ju inte avläsa det.

Jag vågar mig nog på ett grattis! ????
  • dagg03
    K J skrev 2014-04-12 17:41:44 följande:
    Men behöver inte digitalt lite starkare streck för att reagera?

Såhär svaga blir de inom testtiden..(lite redigerat pga kass mobilkamera) Det är först efteråt när de torkat de blir starkare.. Tänker att eftersom de inte ökar i styrka så borde det vara spökstreck?! :S

Jag ser tyvärr inget på testet (men det kan ju bero på min dator). Har själv fått ett relativt tydligt streck på cb efter testtiden så det ska du nog bortse från (jag var alltså inte gravid trots tydligt streck efter testtiden). Hoppas att det visar något om någon dag! 
  • dagg03
    louisep87 skrev 2014-05-10 15:24:10 följande:

Längst till vänster är från 8 maj längst till höger är tionde maj.. hur skall jag tolka detta? från den 8 maj då höll jag mig i 5 timmar med morgonurinen.
    Vet inte om det är dåligt ljus på min dator, men jag ser tyvärr bara ett streck. På testet längst till vänster är det två streck, men strecket ser inte rätt ut (alldeles för tunt streck). Håller tummarna för dig iaf! När har du bim? 
  • dagg03
    jenny8803 skrev 2014-05-17 23:14:04 följande:

Hej alla. har tagit två olika tester med olika märken (den längst till vänster är ett ägglossningstest)

som jag ser det så är det positivt på båda men anledningen till att jag ändå tvivlar är att jag har PCOS och min läkare sagt till mig att jag kan ha svårt att få barn utan "hjälpmedel".   

Finns det något annat som kan utlösa att det visar positivt utan att det egentligen är det? 

Det är väldigt tydligt positivt! =) Grattis!! Bara för att det är svårt för dig att bli gravid på "naturlig väg" betyder ju inte det att det inte går. Uppenbarligen har det ju lyckats! Det är absolut inte spökstreck, alldeles för tydliga streck för att vara det! 
  • dagg03
    carithal skrev 2014-05-27 11:01:39 följande:
    Ingen??
    Jag vet inte hur man "mixtrar" men jag tycker tyvärr att testet ser blankt ut. Ser möjligen en lite skugga, men det har jag fått på RFSU:s test även när jag inte varit gravid (antar att det är RFSU). Det kan ju hända att det syns sämre på bilden än vad det gör i verkligheten. Ifall mensen inte dykt upp 29/5 tycker jag att du ska ta ett nytt test! 
  • dagg03
    carithal skrev 2014-05-27 12:04:54 följande:

Det är RFSU's. Har fått en liten blödning idag, ljusrosa och så känns det nästan som om det bränner där nere och lite molvärk i äggstockarna. Misstänker att det inte tog sig denna månad heller... Ändå myste vi 4,6,9,10,110och 13 maj, hade troligtvis ÄL 10-11-12 nånstans. Har en menscykel på mellan 27-31 dagar. Sen okt-13 har det varit 28, 29, 27, 28, 31, 27, och i april 28 dagar i menscykeln. Nu är jag uppe i 29 dagar hittills
    Ja då lutar det kanske åt att det är mensen som är på gång. Men om det inte lyckats denna gång så hoppas jag att du lyckas nästa månad! :) 
  • dagg03
    carithal skrev 2014-05-27 12:27:16 följande:

Är så jäkla tråkigt, vi blir besvikna varje månad. Vi har försökt i 2,5 år, Blev ett + i aug-13 men slutade i missfall..
    Vad tråkigt och jobbigt! :( Men har det gått tidigare så måste det ju gå igen! Har ni fått göra någon utredning? Det borde ni ju få göra när ni försökt så länge! Hoppas att ni får ert efterlängtade plus snart! 
  • dagg03
    carithal skrev 2014-05-27 17:35:44 följande:

så tänker jag med :) nej, vi har bara pratat lätt om det. Jag ger det ett par månader till sen får vi nog söka lite hjälp
    Hoppas det! :) Utredning är väll kanske inte det första man vill, men det kan ju vara skönt att veta varför det inte går och sedan finns det ju mycket hjälp att få. Känner en som försökt i flera år utan att lyckas men sedan testade hon rosenrot och blev då helt plötsligt gravid. Jag tror inte att det finns några vetenskapliga bevis på att det fungerar men det kan ju kanske vara värt ett försök om du inte redan testat det. 
  • dagg03
    Elien skrev 2014-05-30 08:35:49 följande:
    Här e samma test men nu har det torkat sen någon timme tillbaka

Helt klart positivt! Även om man egentligen inte kan lita på test som har torkat så blir det INTE så där starkt om det inte är positivt! Grattis! :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester