Mysmia79 skrev 2014-11-17 12:08:02 följande:
I dag
Jag är absolut ingen expert. Men jag har fått precis som du någon månad då jag testat. Hormonnivåerna gick lite upp och ner, men sedan helt plötsligt fick jag jättestark och sedan fick jag mens 14 dagar efter det. Så det var alltså inte positivt när det "nästan" var tillräckligt starkt.
Men sedan en annan månad så var det mer jämnstarkt innan jag fick positivt. Det behöver således inte vara en tydlig stegring, utan för vissa kan det variera lite innan hormonnivån bli tillräckligt stark.
Har du regelbunden cykel? Jag har själv funderat på om det kan bero på någon hormonrubbning, pco eller något. Men det behöver ju inte vara så. Det kan ju antingen vara så att du redan har haft äl eller att det är på gång. Vet du ungefär när du har haft äl tidigare månader? Tänkte om du redan skulle ha haft äl om du jämför med tidigare månader.
Om jag var du hade jag iaf fortsatt att ha sex varje/varannan dag ett tag till. För det kan ju vara så att du inte har haft äl ännu. För egentligen har ju inget av dina test visat helt positivt.