• dagg03

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

emmsan skrev 2015-01-11 19:40:08 följande:

Vill ni hjälpa mig kolla mitt test? Gjorde detta igår men vet inte om det är positivt eller ej?

Vet inte när bim är då jag slutade med cerazette i september och mensen bara kommit en gång sen dess (2december).

phpnMxEoC03837.jpg

Jag ser och tror att det kan vara något. Men bilden är väldigt mörk, så det är svårt att avgöra färgen. Ser strecket rosa ut?
  • dagg03
    lillamy88 skrev 2015-01-11 19:55:54 följande:

Såhär fick jag ikväll. dock är mitt urin väldigt mycket utspädd, då vi hade 6 års kalas ikväll. blev mycket kaffe och limssa. skulle ha behövt orka vänta tills morgonen. vad tror ni ?:)

Der är ingen bild, testa att skicka igen! :)
  • dagg03
    Ritva skrev 2015-01-12 11:05:35 följande:

Hej hoppas någon kan hjälpa mig. Efter att ha fått negativa test i över ett år blev jag så chockad över detta testet. Trodde ju det skulle vara lika tokblankt som alla andra. Vet inte om det är positivt eller om jag bara har fått hjärnspöken. Snälla ni kan någon uttala sig över detta testet. Fotat samma test ett par gånger. Känns som jag bara lurar mig själv att tro att det är positivt just nu.

Jag vågar mig nog på ett grattis! :) Ser helt klart positivt ut!
  • dagg03
    siamgaro skrev 2015-01-13 19:29:12 följande:

Kunde inte låta bli att prova en annan sort och se om det visade samma. Är det giltigt? Är alldeles pirrig här. ((: php7OgSx668593.jpg

Grattis! :) Skulle inte bli så tydligt efter att testet torkat om det inte var positivt! :)
  • dagg03
    Limpan nr2 skrev 2015-01-15 09:25:01 följande:

Är väldigt förvirrad. Tog ett test imorse som jag efter några minuter inte kunde se något på. Tittade till testet igen efter typ en timme och ser detta!!!

Antar att det bara är färgrester??! Men konstigt att det kom efter så lång tid. Nån som fått liknande? phpmmTCP988257.jpg

Stoppade du testet i förpackningen efter att du testat? För om man lägger testet i förpackningen tillsammans med den där lilla påsen som ska förhindra fukt så kan det bli röda färgrester. Har hänt mig flera gånger.

Men har den bara legat plant utanför förpackningen så kan det ju kanske vara något, svårt att säga. Tycker du ska testa igen! :)
  • dagg03
    Emeralda skrev 2015-01-15 16:42:53 följande:

Vad tror ni om detta att använda äl-test som grav.test? Jag kollade iaf nyss och fick detta. Jag tycker dessa är så svåra att tyda så jag slutade använda dessa och köpte cb digital istället för att få koll på äl. Är detta positivt? Jag är på BIM -1 tror jag (det är ifrån medelvärde på 6 mån, men när jag tog ut spiralen blev det en skiiitlång cykel eftersom jag troligtvis inte hade nån ägglossning då, så den drar upp medelvärdet) jag har iof haft ett par dagars kortare cykler de senaste månaderna och utifrån det är jag på BIM +2

Vad tror ni? phpe1L9mZ30656.jpg

Äl-tester kan visa positivt innan mens också. Så det går egentligen varken utläsa det ena eller andra. Köp ett graviditetstest om inte mensen dyker upp! :)
  • dagg03
    me93 skrev 2015-01-17 16:17:00 följande:

Inte graviditetstest, men ägglossningstest. Tagit vid samma tidpunkt varje dag. Tydligt svagare streck idag än igår, kan det bero på att jag druckit mycket vatten idag, eller hade jag ägglossning så tidigt in i cykeln (dag 6-7) trots att streck två ej har varit starkare än kontrollstecket?

Bör tilläggas att min förra mens var 15 dagar sen, och kanske därför ägglossningen isåfall kom redan nu?

phpEOv2EA82102.jpg

Inget av testen är positiva, tror inte att du har haft äl ännu. Så fortsätt testa! :)
  • dagg03
    ElinOchMarcus skrev 2015-01-21 14:32:14 följande:

phpiVL6Al98579.jpg

Tror tyvärr att det är negativt! :( Tycker alltid att det syns en svag grå skugga på cb.
  • dagg03
    liinaH skrev 2015-01-21 17:28:08 följande:

phpVVoan886219.jpg

Är det detta som kallas 'spökstreck' som kommer upp efter ca 3 min ?

Jag skulle nog testa igen imorgon! :) Tycker det ser lite väl tydligt ut för att vara spökstreck.
  • dagg03
    josefinkni skrev 2015-02-06 20:06:55 följande:

Ingen som kan säga något om mitt? php7qnQL565278.jpg

Ser tyvärr inget :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester