• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Stereosushi skrev 2016-12-25 17:48:33 följande:

Positivt? :)

Ja absolut positivt, stort grattis!!!
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    eelinh skrev 2016-12-26 20:28:01 följande:

Jag ska testa imorgon igen med ett till testa tidigt. Jag smörjer med progesterall kräm då jag tidigare fått svaga positiva test som övergått till att mensen kommer någon dag sent. Tror att ägget lätt blir befruktat men svårt att få det att fästa riktigt. Jag tänkte testa höjadosen av krämen om jag får svaga test denna månad, så jag vill inte missa dom. Men tyvärr tror jag vi även misslyckats denna gång, det är min magkänsla :/ försökt över året nu så hoppas jag har fel.

Hej, om du misstänker att ägget har svårt att fästa kan jag även rekommendera dig starkt att pröva Borago-kapslar. Du kan läsa massa trådar om Glandin. Det gör slemhinnan tjockare och ägget får lättare att fästa. Man tar två kapslar om dagen från mensens första dag fram till ägglossningen. Jag har ätit det tre gånger och blivit gravid alla 3. (En gång slutade det i MF men då åt jag ända fram till bim, visste inte man skulle sluta vid äl, vet inte om det berodde på det eller inte)
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08 & Gravid mer "Fröet" i magen BF Augusti 2017
  • Skrutt 83
    eelinh skrev 2016-12-26 21:17:26 följande:

Hej :)

Jag såg faktiskt att du skrev om det, så jag klickade hem och tänkte börja när mensen kommer (om den kommer).

Vet du om man kan smörja sig med progesterall krämen när man slutat med tabletterna? Man smörjer ju med krämen när Äl varit fram till mensen.

Jaha ok, vad skoj att du ska pröva :) jag har tyvärr ingen erfarenhet av den krämen men det borde man ju kunna göra..
  • Skrutt 83
    Missilence skrev 2016-12-27 06:45:37 följande:

Hej, jag hoppar in här om det är ok?

Jag och min sambo är på vårt tredje IVF försök nu och jag testade nyss (en dag tidigt).

Är det för svagt? Eller hur tolkar jag det här?

Måste tillägga att jag inte har fått barn innan!

Solklart plus!!! Grattis!!!
  • Skrutt 83

Som jag befarade var min sega stegring på testerna ett tecken på att något inte stod rätt till.. Nu när jag var på toa så kom det blod på pappret.. så blir ingen augustibebis för vår del..

• Skrutt 83

Kom blod när jag torkade mig sen inget mer.. trots långpromenad, nu kommer det inte ens på pappret.. vet inte vad jag ska tro. Men digitala visar ju fortfarande 2-3 och är på äl+23 eller äl+26.. Och testlagret ser ut såhär idag:

• Skrutt 83
    eelinh skrev 2016-12-28 21:53:08 följande:

Detta kanske inte har med test att göra.

Men jag börjar bli så himla ledsen och frustrerad att det inte vill ta sig, detta var vårt 13e försök och testerna visar negativt. Slutat smörjat med progesteronkrämen för att få min mens, bara gilla läget att det inte gick denna gång heller :/

Nästa månad ska jag testa äta borago tabletter och sedan smörja med progesterall efter Äl.

Har ni några andra tips? Känns som vi försökt allt nu :/ tänker att det kanske är fler än jag som försökt en längre tid.

Hoppas att borago tabletterna kan hjälpa dig! Själv fick jag MF igår... så började äta boragotabletterna igår igen och räknade det som mensens första dag. Hoppas dem kan hjälpa till att få hormonerna i balans nu efter mf så att ägglossningen kommer igång om inte allt för lång tid. Vill bara börja försöka igen. Vi kan kanske följas åt?
  • Skrutt 83
    germany skrev 2016-12-29 09:24:36 följande:

Är du verkligen säker att det är missfall du haft? Har du haft mer blödning?

Det är jättevanligt att blöda i början av graviditeten. Jag blödde med mitt första barn och trodde det var kört, men ett akut ultraljud visade ett tickande hjärta.

Du kan alltid gå till läkare och be att få ta ett hcg prov och efter ytterligare 3 dagar kan du ta ett nytt för att se om hcg ökat. Och kanske ett tidigt vul för att se om du  trots allt ändå bär på ett litet liv därinne :)

Ja jag är säker. Idag blöder jag som en mens och har även lite nensvärk. Tempen som också hållit sig hög under dessa två veckor sedan plusset tvärsjöbk 0.4 grader idag. Ska ta ett test ikväll igen som jag är säker på är svagare, redan igår var det svagare en tidigare. Har haft detta på känn sedan jag plussade. Testen ökade men alldeles för långsamt mot när jag haft en frisk graviditet, är normalt sätt en väldig höghormonare. Får försöka ta ny tag här efter nyår och hoppas vi då får vår efterlängtade trea.
  • Skrutt 83
    eelinh skrev 2016-12-29 12:23:26 följande:

Nej fy vad tråkigt! :( hoppas verkligen att du snart är gravid igen.

Ja gärna, alltid skönt med någon i samma situation :)

Jag håller tummarna för borago :)

Tack, jag hoppas du också får ditt efterlängtade plus snart. När har du BIM? Har du börjat mer boragon? Jag Hoppas att inte cykeln blir allt för rubbad så har jag tur får man kanske äl om ca 3 v..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester