• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

barn02och10 skrev 2017-05-01 12:14:13 följande:

Tog ett till... tycker det syns mer på det, eller mina ögon spelar mig ett spratt kanske?

Jag ser!
  • Nykär15
    SandraHj skrev 2017-05-02 14:02:30 följande:

Slänger in en fråga angående äl tester.. fick positivt igår och idag, normalt ???

Men jag äter divina plus för att få en menscykel då jag är diagnostiserad med turner syndrom.vilket innebär ingen ägglossning ..

Någon som vet om divina plus kan ge "falska" utslag? Hittar ingen info.. det logiska i mitt huvud är att jag ej borde få utlsag och en mindre postitivt ???? innebär positivt test att ett ägg släpper ??

Man kan ha positivt i ett par dagar, tyvärr betyder inte positivt ÄL-test att ett ägg faktiskt släpper, men oftast gör det ju det. Kan inget om medicinen du frågar om, så kan inte svara på den frågan. Men eftersom du hade svagare innan så borde den ju inte påverka avläsningen på testen då de endast mäter hormonet LH och om det då stegrar. 
  • Nykär15
    SandraHj skrev 2017-05-02 15:47:52 följande:

Tusen tack för svar. Ja,om det beror på mediciner borde det ju alltid vara positivt och och ingen stegring...får inte ihop de! Tar ett även imorgon tänker jag..hur går det för dig på din resa?:)

Hoppas det minskar så du kan gissa på att äl varit :)

Jo, är i v 7+6 idag, VUL på torsdag så är nervös inför det såklart...
  • Nykär15
    Marreh skrev 2017-05-03 05:56:20 följande:

Bim -3 nu, fick ett svagt även igår, kanske ännu svagare än nu dock. Kanske inbillar mig, men tycker att strecket försvinner ju mer testet torkar. Ett pluss ska väl stanna kvar?

Jag ser ett plus, grattis!

säkerhet08 skrev 2017-05-03 07:14:34 följande:
    Inbillar jag mig eller är det verkligen något där?

Jag ser det tydligt, grattis!!

• Nykär15
    Ellebje skrev 2017-05-03 07:02:07 följande:

Från ett annat test idag, vågar nog tro på att där är något nu :):)

Jag anar något, grattis!
  • Nykär15
    fru.L skrev 2017-05-03 10:41:50 följande:

En bild till..

Helt klart gravid! Men kanske bara för tidigt för det digitala...
  • Nykär15
    Liah67 skrev 2017-05-04 16:08:06 följande:

Hej på er,

Söker svar igen.. bim var 1/4 och 27/4 och båda har uteblivit. Jag får nedan bild som plus. Starkare får jag inte. Men negativt på digitalt. Ingen mens i sikte. Har en del symptom men vet inte om jag överdriver.

Jag har inte mixtrat med bilden. Vad tror ni? Någon som bara fått denna typen av plus alltid eller väntade länge innan ett starkt plus?

Vill inte skrämma dig, men svaga plus under lång tid och utebliven mens kan visa på utomkveds. Jag hade omgående ringt en bm/gyn.
  • Nykär15
    Liah67 skrev 2017-05-05 06:28:10 följande:
    Tack för stöd. Fick svar och jag ska vänta till mitten av nästa vecka innan vi går vidare och se då hur plusen ser ut Innan vi går vidare. Så får stå ut lite till.
    Konstigt att de vill vänta ännu längre med tanke på att du gått så länge utan mens. Hade jag vart du hade jag beställt ett HCG-test på Werlabs, då får du svar på om du har HCG och isf hur mycket på bara nåt dygn. 
  • Nykär15
    strumpan123 skrev 2017-05-05 13:30:46 följande:

Ni som haft MF i samband med bim hur var er blödning? Ska det vara mer "klumpar" än vanlig mens?

Jag fick mitt första mf ca en vecka efter BIM, blödde då tunt blod enbart och kortare antal dagar än jag brukar. Jag brukar annars kunna ha koagelklumpar och mörkrödbrunt blod.... Så jag var förvånad att det var så mycket mindre och tunnare minns jag. 
  • Nykär15
    drömmaromsmått skrev 2017-05-07 18:56:02 följande:

Mitt var positivt :D

Grattis!!

kwonnie skrev 2017-05-07 22:39:07 följande:
    tidigt graviditetstest från graviditetskollen. posetivt eller negativt?

Gravid tror jag, grattis!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester