• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

frestelsen skrev 2017-04-20 17:17:06 följande:

Visst är de härligt när man kämpat:)

Tror jag tog mitt sista test i v. 7 typ.

Kan fortfarande känna sug på att köpa hem test o pröva haha (v.30) värsta missbrukan då liksom

Ja sååå skönt se! Tog detta innan mitt sista digitala igår :)
  • Nykär15
    L1LL skrev 2017-04-21 07:02:57 följande:

Visst är detta ett solklart plus? Vågar inte tro ngt än men ska köpa digitalt senare idag. Min mens är beräknad på lördag Så är väl på bim -2 kanske?

Solklart plus, grattis!! Glad
  • Nykär15
    Snorhyveln skrev 2017-04-23 15:21:17 följande:

Förlåt om jag kapat lite.

MEN vet nån här gur vanligt det är att plussa för att sedan få tidigt missfall?

Ca 25-30% av alla graviditeter slutar i missfall tror jag statistiken säger. Varför undrar du? Blöder du?
  • Nykär15
    Snorhyveln skrev 2017-04-23 16:08:31 följande:

Njae, jag vet inte.

Plussade imorse med CB digital.

Men började nu på em efter jag torkar Mig fått lite röd/rosa på pappret.

Har inte ont eller så och blöder inte annars, utan bara när jag torkat mig.

Vad tror du/ni?

Säkert ingen fara om du inte har ont. Börjar du blöda mer skulle det kunna vara ett tidigt mf, men försök att inte oroa dig än.
  • Nykär15
    Mikeybe skrev 2017-04-23 19:52:11 följande:

Tog ett nytt nu (kan inte låta bli)

Jag ser nåt! Jag hade testat idag på em/kvällen igen, då borde det ha ökat ytterligare!
    annonymm skrev 2017-04-24 06:38:06 följande:

Är det mitt önsketänkande? Inbillar mig jag ser ett svaasgt svaaagt streck :'D men de är bim-3.. borde väl vart starkare? Ser ni något? En redigerad bild och en inte redigerad. :)

Kan nog ana något på det nedersta. HCG ökar ju så lite i början när halterna är låga, så kan vara lite segt innan BIM. Jag hade nog testat med ex Predictor Early som mäter lägre hcg och är lättare att se på (tycker jag iaf). Håller tummarna!
  • Nykär15
    maxleon1011 skrev 2017-04-24 08:43:54 följande:

Måste bara visa, la upp ett test i lördags (cb early) på Bim -5 med ett i princip obefintlig streck, jag såg jättesvagt men mannen såg inget. Tog ett nytt test idag på Bim -3 och javisst va det positivt. Har kännt mig gravid i en vecka så visste redan innan jag tog testet idag vad det skulle visa. Nu hoppas vi bara att allt går bra ?

Grattis!! Tydligt och fint på PE, gillar de testen!
  • Nykär15
    Micec skrev 2017-04-25 07:20:37 följande:

alltså är så förvirrad!!! igår var mitt test faktiskt TYDLIGT streck på KVÄLLEN... så såg fram emot att testa idag på morgonen, för tänkte att det kommer va ännu starkare idag. O idag, visar det helt pltösligg ingenting?! alltås åh! Brukar rfsu krångla? kan man få positivt ifall det egentligen inte är ngt ? lägger upp foto från igår kväll o idag på morgonen. hjälp! vad tror ni ?

Mina är alltid svagare på morgonen, så testa om några timmar igen. Jag samlar massa vatten dagtid och tror jag har för mycket urin på morgonen så mitt är inte alls koncentrerat då. Men om jag kissat ut det och sen väntar bara en timme och testar på det urinet så har det varit starkare. Så misströsta inte! Och om du inte dricker mängder så behöver du inte vänta mer än 1-2 timmar för att få ut bra urin. 
  • Nykär15
    Micec skrev 2017-04-25 09:30:59 följande:
    okej tack så mycket för svaret!! ska testa strax igen ! Har hållt mig nu några timmnar!!! men också läst att rfsu gett falska positiva svar för folk :( fy vad tråkigt om det är så

Jag tror det är ett plus, och att du ser det bättre när du testar igen! Stegringen kan vara riktigt långsam i början, hcg dubblas ju varannan till var tredje dag sägs det, så när man testar varje dag så är det svårt att se med blotta ögat om man är före bim. Hade man istället testat varannan dag så hade man sett det enklare. Men det gör man ju inte, för man är ju så ivrig och nyfiken!

Håller tummarna för dig!

• Nykär15
    Micec skrev 2017-04-25 10:58:11 följande:
    omg jag tog ett clearblue nu!!! är verkligen gravid!!!!!! kan krne fatta de hahahah
    Ja där ser du! Stort grattis!! Glad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester