• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lilagrodautanben skrev 2018-12-15 22:15:12 följande:

Vad tror ni? Har födelsedag idag så många förväntar sig att jag dricker av champagnen då det är 30 år. Har klarat mig hittills med alkoholfritt men nu är det allas flaska och gladen fylls.. vad tror ni? Jisses vad stressad jag känner mig

Ser tyvärr ingenting. Tycker gott du kan ta dig ett glad ikväll.

Jag hade en skaplig fylla i vecka 5-6 när jg väntade tvillingarna (visste såklart inte om att jag ens var gravid) hade typ aldrig mens så visste ju inte ens att den var En.

Pratade på i efterhand ned min bm om det hon sa att det. Inte var någonderas då i tidig graviditet innan vecka 8 så tar fostret näring av gulkroppen, inte från mamman.
  • ensamärstark

[quote=79290943][quote-nick]ensamärstark skrev 2018-12-16 10:06:35 följande:[/quote-nick]Ser tyvärr ingenting. Tycker gott du kan ta dig ett glad ikväll.

Jag hade en skaplig fylla i vecka 5-6 när jg väntade tvillingarna (visste såklart inte om att jag ens var gravid) hade typ aldrig mens så visste ju inte ens att den var En.

Pratade på i efterhand ned min bm om det hon sa att det. Inte var någonderas då i tidig graviditet innan vecka 8 så tar fostret näring av gulkroppen, inte från mamman.[/

Jösses vad lustigt det stavas! Haha telefon ändrar orden hoppas du förstår vad jag skrivit ändå

• ensamärstark
    nathalieejj skrev 2019-01-29 09:15:52 följande:

En fråga jag nästan kommer veta vad jag får för svar. Jag tog digitalt somvisade ej gravid. Sen plockade jag isär testet. Någon som har gjort det och vill berätta ifall det ALLTID ser ut såhär oavsett om man är gravid eller inte?

Digitala visar alltid flera streck även som ogravid. Du kan googla finns mycket bilder på hur dom ser ut isärplockade både som gravid eller ogravid
  • ensamärstark
    lilagrodautanben skrev 2019-01-28 16:44:41 följande:

Mensen har kommit efter en veckas försening och alla symtom försvann i samband med det men testen är fortfarande positiva?!

Kan det vara utomkveds?

Jag skulle inte tolka dessa som positiva
  • ensamärstark
    Bärnstenen skrev 2019-02-06 08:08:01 följande:

Hej ! Jag har bim om 5 dagar och testade nyss med restlagrets, och fick då detta : en röd prick brevid kontrollatrecket. Mycket märkligt. Ska ju vara ett svaaagt rött streck om jag vore tidigt gravid? Så detta är ett produktionsfel eller vad tror ni? Ska köpa nytt test om några dagar så det syns ordentligt om det skulle vara så att jag är gravid eller ej. Har aldrig varit gravid. Förvirrad..

Det är en defekt eller skada i testet och ska inte tolkas som positivt resultat. Som du säger ska det bli ett rosa/rött streck om du är gravid
  • ensamärstark
    TestaTrean19 skrev 2019-03-02 07:12:56 följande:

Hej alla! Vad tusan betyder det här?? Haha negativt antagligen men har det här hänt någon annan? Att strecket är åt fel håll...

Högst troligt färgrester
  • ensamärstark
    E30 skrev 2019-03-05 12:56:12 följande:

Asså är väldigt förvirrad nu, två dagar med svagt men synliga streck på stickan och idag ett ännu svagare streck än tidigare dagar. Har någon varit med om något liknande?

Jag fick två tidiga missfall innan jag blev gravid med fullgång. Då hade jag streck på stickan ett par dagar som senare blev negativa :(
  • ensamärstark
    E30 skrev 2019-03-05 17:36:55 följande:

Åh fy, stackars dig! Jag beklagar så mycket :( Fantastiskt att du blev gravid sen till slut. Måste kännas fint. Försöker du/ni igen?

För vår del känns det helt otroligt om det skulle vara positivt då vi försökt såå länge och hittat endometrios i min äggstock samt äggledare och vi väntar på ivf-behandling. Men klart man hoppas liksom.

Ja jag blev gravid tre månader på raken. Dom första två blev missfall men den tredje sitter här bredvid och hangar på leverpastej :)

Ja vi vill gärna ha en till men har inte fått min mens ännu
  • ensamärstark
    Mariana40 skrev 2019-03-12 15:57:55 följande:

Men ska jag ha ägglossning 32dagar efter första dagen på mens?

Det kan man absolut ha. Helt normalt att äl kommer sent eller hoppar

Över en månad ibland :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester