• ensamärstark

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Amne18 skrev 2018-07-12 10:25:49 följande:

KAN NÅGON SNÄLLA HJÄLPA MIG??Köpt ett Clearblue Advanced Digital. I måndags den 2/7 visade den hög fertilitet så jag fortsatte testa och väntade på maximal fertilitet men den kom aldrig. Sen har testen varit blanka sedan i lördags ungefär så antog att ägglossningen uteblev denna cykel. Igår klockan 19 ungefär fick jag hög fertilitet igen och imorse. Hur kan man få detta två gånger på en cykel och dessutom 8 dagar före BIM???

du tillräckligt hög hormon för ägglossning 2/7. Men det garanterar int eägglosning, den uteblev förmodligen.

Så min gissning är att kroppen nu gör ett nytt försök att släppa ägget.

När jag testade med äl tester blev strecken alltid ganska höga när jag började närma mig mot BIM.
  • ensamärstark
    lilagrodautanben skrev 2018-07-13 10:38:50 följande:

va tro ni? Snälla.. 8 månader nu

Jag tror tyvärr nej..

Man ska aldrig lägga ett gravtest och ett äl test bredvid varandra för färgen vandrar över på gravtestet. Jag har gjort misstaget flera gånger och blivit lurad innan jag förstod..
  • ensamärstark
    Marienette skrev 2018-07-16 21:32:39 följande:

Hej blir förvirrad. Ska ha bim i morgon. Tog detta ägglossningstest nu ikväll för 10 min sedan, ska jag ha ägglossning eller vad är det frågan om? Tacksam för svar

Jag testade med äl tester (för skoj skull) både månad när jag varit gravid o inte varit gravid.

Testerna har alltid blivit starka men inte positiva när jag närmat mig mensen, och jag ej varit gravid.

Månaden jag var gravid så blir dom riktigt starka positiva redan ett par dagar innan BIM.
  • ensamärstark
    Smulis87 skrev 2018-07-17 09:33:22 följande:

För en vecka sedan fick jag mens, brösten slutade göra ont och tempen är nu låg. Så jag är garanterat inte gravid (tyvärr) men ändå så får jag starkare streck nu än på BIM. Vet inte hur bra det syns här men det är färg och inte grått i verkligheten och det blir likadant på fler än ett. Strecket/skuggan kommer inom 1 min och finns kvar även när det torkar.Jag testade nu för att jag fortsatt har lite mensvärk ibland men gissar på att det är min endometrios som har förvärras av att gå obehandlad bara.Jag och min man är riktigt less på att få dessa skuggor varje månad, ett test ska väl vara blankt om det är negativt och positivt om det syns något annat?Har bestämt mig för att bara köpa digitalt i framtiden nu.Jag får helt enkelt varna lite för att RFSU spökar rejält, i alla fall för mig.

Helt säker att du inte är gravid ändå? Man kan ha blödning i början, eventuell missfall av tvilling även men den andra stannar?

Skulle nog prova ett annat test om jag var du
  • ensamärstark
    Illzi skrev 2018-07-21 18:56:09 följande:

Plussade svagt 30/6 sen tydligare den 3/7 , men började också blöda 3/7 och blödde till 9/7.

Hade små klumpar och även hyfsat stark mensvärk.

Nu 2,5 vecka senare ser det ut såhär. Borde fortfvara vara gravid eller ??

Ja det tror jag du är. Testet är fortfarande så starkt. Vissa blöder i början av graviditet av olika anledningar. Eventuellt en tvillinggraviditet där ena tvillingen inte fortsätter utvecklas alltså får missfall på ena fostret
  • ensamärstark
    vikikik skrev 2018-07-28 16:28:02 följande:

Hej på er allihopa, jag har pcos och 3 missfall bakom, har inte kunnat bli gravid på 1 år sen sista missfallet. Äter letrozol varje månad, dock tog jag paus denna månaden och vet inte riktig på vilken dag av cykeln jag är nu, men har sjukt spända och ömma bröst, så bestämde mig att ta ett test.

Kan ni snälla svara om ni att tror det är ett spökstreck eller svagt plus ?

Ser tyvärr ingenting alls. Antingen för tidigt eller inte gravid skulle jag gissa tyvärr
  • ensamärstark
    vikikik skrev 2018-07-29 14:57:17 följande:

Tack för ditt svar, gjorde ett till imorse med morgnurin, denna verkar vara lite mer tydligare men det fortfarande svårt att avgöra, kan du se något här?

Tyvärr inte. Hur många dagar efter äl? Du ska nog avvakta några dagar innan du tar ett nytt test :)
  • ensamärstark

[quote=79019251][quote-nick]ginana01 skrev 2018-09-03 11:35:51 följande:[/quote-nick][/quote]

Tyvärr ser jag inget

• ensamärstark
    maria1992 skrev 2018-10-31 10:17:19 följande:

Vet någon här inne om 2 streck på äl kan betyda graviditet?

Jag får alltid blankt när jag inte är vid ägglossning annars. Så för mig, BIM idag, var första gången :)

Hade inget graviditetstest hemma, därav äl-test.

Nej det är absolut ingen säker metod somkan tyda på graviditet.

Min äl test var löjligt positiva när jag var gravid..

Tyvärr så tror jag inte det tyder gravid i ditt fall dp det är så svagt det är bättre du köper ett gravtest så du slipper få falska förhoppningar
  • ensamärstark
    lilagrodautanben skrev 2018-11-03 16:36:11 följande:

Detta i förrgår efter mens. Fyra dagar efter mensens slut. Idag blankt. Är det inte konstigt? Kan man ha äl så nära efter mens?!

Testet är negativt så det betyder inte att du haft äl.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester