• Lunalove

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Piapalm skrev 2019-03-28 17:34:21 följande:

Hej,

Är helt rookie här och har inte läst hela tråden, men om någon har erfarenhet får de gärna svara mig. Tog detta test idag, väntar mens närsom. Tog ett liknande test iförrgår med samma resultat.

Kan det balla ur när mensen är påväg eller är det påväg mot ett plus?

Det där är ett plus, grattis :)
  • Lunalove
    Phie84 skrev 2019-04-02 05:52:44 följande:

Någon som oxå ser 2 streck eller spelar mitt huvud mig ett spratt?

Grattis ;)
  • Lunalove
    Hedblomster skrev 2019-04-02 08:16:06 följande:

Hur är predictor early testen? Pålitliga eller blir det ofta spök? Tog ett nyss som jag ser en svag svag linje på... Men negativt med testlagret igår. Är på ruvardag 8 och har bim idag så det borde vara starkare om det är något...

Jag behövde öppna mina för det var sprickor i plasten, men det var streck där och jag har streck på babyplans early också.. nu har det börjat visats på "normala" tester 3 olika också, så tror att de är bra? Predictor early visade starkare än babyplans i tidigare skede. Du kan ju vara låghormonare också.. finns ju de som aldrig får starka tester trots att de är gravida i vecka 10+.. så länge du inte får mens så nog finns det hopp alltid.

Trots att mina tester är dubbelt så starka (fortfarande svaga) idag så gick dock min temp ner idag så jag är inställd på ytterligare en kemisk..
  • Lunalove

Ni som plussat med digitalt när ni hade svagt positivt, hur svaga var de testerna? (Ej testa tidigt dvs) Tänkte vänta till imorgon med att ta digitalt (om tempen går upp igen), om det finns en mening baserat på testen tagna nyss. Vad tror ni? BIM idag men är väldigt oregelbunden.

Det blå är testlagrets 25ml/ml och det rosa är babyplans testa tidigt 10ml/ml i känslighet (båda är rosa även om de ser grå ut, får det inte på bild dock)

• Lunalove
    EmmaAF skrev 2019-04-02 17:44:50 följande:

Så fick jag och dagen efter positivt på digitalt

Var det som mitt översta? Eller det nedre.. vill ju inte använda digitalt om det är för svagt på det "normalkänsliga" testet :/
  • Lunalove
    jamåduleva skrev 2019-04-02 20:09:39 följande:

Fick ?gravid 1-2? med samma urin som jag tog detta med, som knappt var positivt

Ojdå, ja men då skall jag nog ta digitalt imorgon om det visar sig att strecket fortfarande är där och tempen har gått upp igen. Tror nämligen att det kan vara kemisk på G igen och vill inte slösa digitala isf :(
  • Lunalove
    jamåduleva skrev 2019-04-02 21:18:59 följande:

Åh, nej! Hoppas jag verkligen inte. Håller tummarna <3

Ber till allt där ovan.. känns som att det är vårt tillfälle att få bygga en familj.

Det testet du tog var det babyplans testa tidigt eller normalt?
  • Lunalove

Tempen gick upp, stickorna likadana som igår... Negativt på digital, ska nu åker jag till Amsterdam och får räkna med att stormen kommer när jag sitter på någon restaurang..

• Lunalove
    Hälsingejäntan skrev 2019-04-23 12:36:04 följande:

Bim +6 ... har inga andra symptom alls förutom att mensen uteblivit. Grafen i natural cykles har inte gått ner efter antagen ÄL (har bara använt nc i 1 månad så har inte bekräftat äl än). Detta är ett rfsu testa tidigt, det var det enda jag hade hemma. Vill så gärna tro men jag vet inte. Vad tror ni?

Vad är det att tveka över? Är ett klockrent plus, testa ett normalt test (dvs inte testa tidigt) och se hur starkt det är då.. kanske kan våga dig på ett digitalt till och med :p
    BIM 21/5
  • Lunalove
    Zzzaaara skrev 2019-06-30 20:41:17 följande:

Dom två första är utan filter :) ett test från England men öppnat

Tror garanterat att det är positivt om det är predictor realy eller first response :)
  • Lunalove
    Daphodil skrev 2019-07-07 09:07:40 följande:

Gissar att det borde ha hänt mer idag om det var nåt. Trist...

Vissa är låghormonare, tycker definitivt att det ser starkare ut idag än igår. Testa inte på ett par dagar så slipper du känna den här "den stegrar inte"-pressen. Jag tror det är positivt så ta varken bu eller bä ut i förtid! :)
  • Lunalove

Vad är era erfarenheter med gravidkollens testa tidigt? Ger de spök ofta? Fått såhär på 2 tester nu... ÄL+8 (skall ta digitalt på BIM om mens uteblir vilket som).

Det är rosa IRL även om det inte ser ut så, brukar vara dålig bildkvalitet här på FL.

• Lunalove
    Myrkrypet skrev 2019-07-12 21:07:47 följande:

Jag kan verkligen inte se nånting på testet, inte ens en skugga, kan du det?

Jag kan inte det här på FL (eller Jo eftersom jag vet vart det är) men jag kan det med upplösning på mobilen och IRL.
  • Lunalove
    Nathiis skrev 2019-07-12 20:56:04 följande:

Ser verkligen ingenting tyvärr ..

Bilden här på FL blev inte alls som den jag har på telefonen, fattar inte varför upplösningen inte kan vara detsamma. Syns i allafall på mobilen samt IRL, till och med min sambo ser det IRL och han brukar aldrig se något.
  • Lunalove
    lilagrodautanben skrev 2019-07-18 10:18:22 följande:

Äl+8 nere och äl+9 uppe.. har det hänt nåt tycker ni? Vet att det är sjukt tidigt än men är så fruktansvärt dålig på tålamod :/

Jan du lägga in med färg? Svårt att avgöra om man inte vet färgen på strecken.. men ja det ser lite starkare ut idag.
  • Lunalove

Tror ÄL+10 tycker mig se irl men ser inte om det är grått eller blått. Tycker det är svårt att avgöra på de blå testerna men hade inte tillgång till annat :(

• Lunalove

Insåg att det inte syntes så mye på första bilden, denna är öppnad.

CB early kanske skall tilläggas.

• Lunalove

Skulle vilka säga grattis! Ta ett digitalt om 2-3 dagar bara för att vara på säkra sidan :) Det skall ju öka "stadigt" varannan dag ca och tycker din redan visar en stadig skillnad på 1 dag :)

liljekonvaljaavdungen skrev 2021-01-08 05:38:37 följande:

Lade upp bilden överst igår men fick inga svar. Nu testade jag igen på morgonen (undre bilden) och tycker strecket är liiite tydligare, vad säger ni? Vet att jag ska vänta ett par dagar och testa igen och se om det blir en ordentlig stegring men man är ju så otålig...

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester