Bubbel85 skrev 2013-02-28 11:30:31 följande:
Åhh snälla hjälp mig. Jag tror jag avlider av nervositet snart.
Igår morse tog jag ett gravtest som visade negativt... Några timmar senare fiskade jag upp det ur soppåsen och då kunde jag tyda ett streck (tror jag ehh). Jag vet att testet inte är giltigt efter 10min enligt anvisnigarna så gjorde då ett nytt test på eftermiddagen som visade negativt (också efter flera timmar - det ändrade sig inte). Jag hade druckit väldigt mycket vatten under dagen så urinen var i det närmaste ofärgat dock.
Idag är jag bim-1 och så blev resultatet idag (bilden). Testade både på gravtest och ägglossningstest och jag vet att äl-tester inte är säkra på graviditet men kunde inte hålla mig. Bilden är taget 9min efter att jag tog testet. Jämfört med testet igår (som lästes efter giltig tid) så är strecket inte starkare idag utan lika tydliga.... eller otydliga.
ÄR det ett streck eller vill jag bara se det?
Har ägglossning och mens som en klocka så ska ha mens i morgon kväll och vet att ägglossningen inte var sen denna månaden heller (dubbelkollade med stickor då). Borde inte testet visa starkare om jag vore gravid? Om det ens är ett streck - gah blir så osäker.
Tog ut min kopparspiral i november och innan bim i december och januari hade jag gravidsymtom deluxe. Kunde lätt bocka av alla gravidsymtom jag kunde finna på div. listor. Mådde så illa att jag knappt kunde äta, kunde knappt gå för brösten ömmade och spände så mycket, molande värk i livmodern m.m...... Men då kom mensen som vanligt.
Nu känner jag typ ingenting. Lite molande värk men det har jag alltid innan mensen.
Ahhh jag dör. Försöker intala mig att jag ska avvakta men det är lättare sagt än gjort, jag kan inte tänka på något annat!!
Snälla vore så tacksam om ni ville ge lite kloka råd till mig. Är ny här på sidan, 27år och inga barn.... Än.
Det är definitivt positivt. Och eftersom det var negativt igår så stegrar det bra. En liten fråga bara innan jag vågar säga grattis: ÄL testet och gravtestet har inte rört vid varandra?