• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Amazed skrev 2013-02-25 17:56:05 följande:
    Jag behöver låna er tränade ögon.. Jag vill inte bli gravid, jag äter p-piller.

Hade sex nån gång för typ 5-7 veckor, och har testat negativt efter det. Så jag skippade tanken att jag kunde vara gravid, men nu är mensen snart en månad sen (om några dagar). Så jag tog ett test idag, och det här är resultatet.. Vad tror ni? Ser jag i syne, är det ett positivt streck eller ett s.k spökstreck? Hade bara hållt mig typ en timme innan jag testade.. Och strecket syns inte i vanligt dagsljus, bara om jag håller det sådär mot en lampa.

Var det enda gången du haft sex? Tycker det borde varit starkare vid det här laget eftersom du då skulle vara i v. 7 vid det här laget... minst... Kom det inom tiden? Om det tog längre tid kan det var bara att man ser var strecket skulle bli när det torkat...
  • lilaemma
    Amazed skrev 2013-02-25 20:53:14 följande:
    Inte tagit det än.. Sitter och håller mig för fullt. Hur länge bör man hålla sig innan, för att få ett resultat som man vågar lita på?

Hur lång tid hade du hållit dig innan det förra? Man brukar väl säga 6h, men skulle tro att det inte behövs så länge när du har passerat bim så rejält...
  • lilaemma
    LindaD skrev 2013-02-25 21:13:58 följande:
    Den glädjen varade inte länge :( ljus rosa flytningar o skit ont i magen usch luften bara fick ur mig :/

Åh! Förstår precis känslan. Håller tummarna för att allt går bra ändå! Det måste ju inte vara kört!
  • lilaemma
    LindaD skrev 2013-02-25 21:23:35 följande:

Men ha så ont ;(

Man kan ha ont utan att det skiter sig. Håller tummarna.
  • lilaemma
    Maadeleinee skrev 2013-02-25 21:37:08 följande:
    Hej alla kloka tjejer!
    Jag är helt ny här och behöver hjälp att tolka ett test jag tog i morse.
    Är på BIM - 5/6 (Och vet att det är tidigt att testa, men är ju så nyfiken)

Fick min kompis till att kissa på ett test också, och hennes var helt blankt.
    Får ett jättesvagt rosa streck på min.. (men syns kanske inte på bilden så bra) Vad tror ni?

Som dom flesta andra här inne önskar jag verkligen att det tagit sig! :)

Ser lovande ut! Kom det inom tiden? Tror du får ett starkare imorgon!
  • lilaemma
    Plopps80 skrev 2013-02-26 11:30:31 följande:
    Egentligen är väl frågan om någon mer tagit ut testet ur hylsan och tryckt på det. Plusset blev då aningen starkare. Finns inget hcg i kroppen borde väl inte testet ge utslag? Är så himla svagt att det lika gärna kan vara ett spökstreck. Har bim allt i från fre-sön. Hade sex varje dag ÄL veckan. Men förra mensen var sen så jag vet inte riktigt hur jag räknar bim.

FÖRLÅT att jag tjatar!

Det är fusk! ;) Nej, men allvarligt så färgresterna kan verkligen få ett negativt test att se positivt ut. Så uppbrutna test - inte giltiga. Test efter att tiden gått ut - inte giltiga. 
  • lilaemma
    Plopps80 skrev 2013-02-26 11:58:01 följande:

Testet blev direkt svagt svagt postivt inom ett par minuter. Kunde lixom ana det utan att lysa på det eller vinkla det. Bara det att det var sååå väldigt svagt. Efter 3 timmar syntes det fortfarande och då bröt jag upp testet det syntes bättre då eftersom man kunde studera det närmare Tryckte på det och då blev det starkare. Tycker det är så jobbigt att inte veta om man är gravid. Känns så men det gör det ju alltid innan bim. Har fasen inte råd med fler test heller skulle vilja testa hela tiden men man blir ju helt dum i huvudet av det....

Svagt svagt positivt inom tiden är däremot giltigt. Har själv brutit upp många test och vet hur den där sista gnuttan färg börjar vandra... Har du nån bild?
  • lilaemma
    Blanca skrev 2013-02-26 20:14:48 följande:
    Jag mailade säljaren och han säger att dem läser 10 hcg/ml. Läste någonstans att dem kan bli svaga när man har mycket hcg i urinet :)

10mul testerna blir aldrig starka. de har inte så mycket färg i sig.
  • lilaemma
    Susssiii skrev 2013-02-27 17:52:57 följande:
    Har en fråga till er alla tjejer...
    Jag har BIM på fre (tror jag) eller under helgen !
    Tänkte göra ett gravtest ikväll...
    Kan man då testa efter tre timmar om man inte druckit något under dom tre timmarna?
    Alltså tror ni då det kommer visa något om man är gravid?
    Eller måste man vänta fyra timmar? :/
    Skulle rekomendera att vänta och testa med morgonurin när det är innan BIM...  Annars hålla sig i sex timmar... OM du promt vill testa ikväll så drick ingenting... så kanske du har en chans...
  • lilaemma
    Bubbel85 skrev 2013-02-28 11:30:31 följande:
    Åhh snälla hjälp mig. Jag tror jag avlider av nervositet snart.

Igår morse tog jag ett gravtest som visade negativt... Några timmar senare fiskade jag upp det ur soppåsen och då kunde jag tyda ett streck (tror jag ehh). Jag vet att testet inte är giltigt efter 10min enligt anvisnigarna  så gjorde då ett nytt test på eftermiddagen som visade negativt (också efter flera timmar - det ändrade sig inte). Jag hade druckit väldigt mycket vatten under dagen så urinen var i det närmaste ofärgat dock.

Idag är jag bim-1 och så blev resultatet idag (bilden). Testade både på gravtest och ägglossningstest och jag vet att äl-tester inte är säkra på graviditet men kunde inte hålla mig. Bilden är taget 9min efter att jag tog testet. Jämfört med testet igår (som lästes efter giltig tid) så är strecket inte starkare idag utan lika tydliga.... eller otydliga.

ÄR det ett streck eller vill jag bara se det?

Har ägglossning och mens som en klocka så ska ha mens i morgon kväll och vet att ägglossningen inte var sen denna månaden heller (dubbelkollade med stickor då). Borde inte testet visa starkare om jag vore gravid? Om det ens är ett streck - gah blir så osäker.

Tog ut min kopparspiral i november och innan bim i december och januari hade jag gravidsymtom deluxe. Kunde lätt bocka av alla gravidsymtom jag kunde finna på div. listor. Mådde så illa att jag knappt kunde äta, kunde knappt gå för brösten ömmade och spände så mycket, molande värk i livmodern m.m...... Men då kom mensen som vanligt.

Nu känner jag typ ingenting. Lite molande värk men det har jag alltid innan mensen.

Ahhh jag dör. Försöker intala mig att jag ska avvakta men det är lättare sagt än gjort, jag kan inte tänka på något annat!!

Snälla vore så tacksam om ni ville ge lite kloka råd till mig. Är ny här på sidan, 27år och inga barn.... Än.

Det är definitivt positivt. Och eftersom det var negativt igår så stegrar det bra. En liten fråga bara innan jag vågar säga grattis: ÄL testet och gravtestet har inte rört vid varandra?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester