• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

carolineklund skrev 2013-02-25 10:00:03 följande:
    jag kan nämligen själv se strecket här hemma, men är svårt att få det på bilden. försökt i alla vinklar.. man ser det väldigt tydligt ute.

Lägg upp orginalbilden.
  • lilaemma
    carolineklund skrev 2013-02-25 10:04:45 följande:
    för att orginal bilden ser man inte det lika tydligt som jag ser det själv.. blir ju inte likadant när man fotar det.. tyvärr.. men ska ta ett nytt på onsdag morgon och se om det ökat!

Vill ändå se orginalet.
  • lilaemma
    BabyBlues85 skrev 2013-02-25 11:11:49 följande:
    Men åh, tog ett test i morse som var neg, borde vara på BIM+3... Mina G tester har en känslighet på 25mIU/ml, kan det vara för tidigt att se? Lr ska jag tro att mensen är sen bara...Obestämd

Vet du när du hade ÄL?
  • lilaemma
    Fenixen skrev 2013-02-25 11:30:00 följande:

Idag blev plusset lite starkare. Så jag får nog börja vänja mig vid tanken att jag faktiskt är gravid...

CB-digital visade negativt i lördags, men stickorna har varit positiva lördag, söndag och idag... Kommer aldrig betala dyra pengar för CB mer... Är ju inte jättetidigt jag testat heller. Är ca en vecka efter BIM nu. 

Tog du CB med morgonurin? Vet du när du hade ÄL? Grattis till graviditeten.
  • lilaemma
    Susssiii skrev 2013-02-25 13:26:31 följande:
    Ordna en bild nu istället....
    Man ser ju det man vill se...Man jag inbillar mg att jag ser ett SJUKT svagt streck...
    Kanske kan någon trixa?
    Hade varit toppen snällt om jag får låna era ögon!!! :)

i898.photobucket.com/albums/ac188/Susssiii/E3...

Anar något. Svårt att avgöra färg... håller tummarna
  • lilaemma
    carolineklund skrev 2013-02-25 15:33:55 följande:
    OM testerna är negativa, då ska det väl inte ens komma upp ett streck efter tiden gått ut?
    för testerna mäter ju bara av om man är gravid.

Streck som kommer efter att tiden gått ut betyder inte att testet är positivt. Det händer rätt ofta. Man måste kolla inom tidsramen... Streck efter tiden gills inte.
  • lilaemma
    mariama skrev 2013-02-25 15:46:30 följande:
    Jag fick igår ömma bröstvårtor och har idag känt en diffus magsmärta lååångt ner. Eftersom jag slutade med p-piller inför den här cykeln, och nu är på dag 46 (har inte haft någon "riktig" mens än), har jag ingen riktig koll på mina cykler än.

Tog ett ÄL-test och fick ett rött streck som var starkt, inte lika starkt som kontrollstrecket men inte långt ifrån. Är det positivt? Eller måste dom vara exakt lika starka? Har tagit tester förut som varit negativa men haft ett svaaagt streck. Det här är betydligt mer synligt! Vad tror ni? :) 

Måste vara lika starka.
  • lilaemma
    carolineklund skrev 2013-02-25 15:50:36 följande:
    jag är nyfiken.. ni som vill plussa vet väl om att det är väldigt svårt att hålla sig från att inte testa om man känner av symptoner..

förra gravtestet jag gjorde visade helt vitt, tom efter att tiden gått ut.. nu det jag gjorde idag fick jag fram ett svagt streck efter tiden gått ut..

Förstår att det gör dig mer nyfiken och att det är svårt att hålla sig...
  • lilaemma
    Undran skrev 2013-02-25 17:27:32 följande:
    Hejsan alla testare! :)

Tänkte bara ställa en fråga som jag hoppas någon av er kan svara på. Jag
    tog ett test i morse som efter ca 5 min visade negativt, tänkte inte mer på det
    men tog en titt på det när jag kom hem från jobbet (jag vet att man egentligen
    inte skall titta efter tiden) och såg då det här:

Strecket är rosa och synligare i verkligheten, så min fråga är kan strecket färgas rosa trots att urinet inte innehåller något HCG? 

Ja, det kan se ut så där bara av att det legat för länge, men det kan också vara att du inte tittade tillräckligt noga i morse... nytt test säger jag. Och håkller tummarna....
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester