• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kuckeliku skrev 2012-08-16 10:30:57 följande:
    Viochdu: ok ja behåller!

Nej bebisverkstad har hållt på länge. Gav upp nu ett tag framöver. Ska sätta in spiral jag klara d inte längre.. Orkar inte hoppas måste få paus å spiral e enda sättet.

Du?
    Får man fråga hur länge?

Men va tråkigt att du känner så att du är tvungen att sätta in spiral. Tycker du inte att DET är ännu jobbigare. Jag hade aldrig kunnat vara så tuff mot mig själv.

Men förstår om du behöver en paus. men kan du inte bara hm... nä kanske är svårt . men kondom eller ngt då?? fast då när man väl ligger där så vill man kanske bara slita av kondomen för man vet med sig att man har ÄL...
    -Första Försöket- / ÄL-12/8 / BIM 25/8 -Vi längtar-
  • viochdu
    Kuckeliku skrev 2012-08-16 10:50:11 följande:
    Viochdu: ett år ungefär.. I början tänkte vi händer d så händer d typ. Sen har det givetvis spårat till besatthet. Jag blir sinnesjuk av d här.

Har hört att d kan va lättare för ägget å fästa när man precis tagit ut spiral också.. Att livmoderslemhinnan är uppretad på något sätt..

Får analysera test här ett tag, mina ögon ploppar ut om ja fortsätter hemma!
    Men hörru, ge inte upp nu när statistiken börjar närma sig... 85% BLIR gravida inom ett år. Kan inte sluta på *mållinjen så att säga*

Är det inte bättre du får utredning om det gått ett år istället för att sätta in spiral och sedan börja om....?

Se på helenmeh! Hon har försökt i 14 månader tror jag det va och nu är hon äntligen gravid!
  • viochdu
    Kuckeliku skrev 2012-08-16 11:05:09 följande:
    Skumbanan: va?.. Ok då måste ja verkligen prata med BM.. Ja tänkte kopparspiral. Det är ingen som sagt att d kan funka, bara läst trådar där folk verkar bli på smällen direkt efter dom tagit ut..

Viochdu: jo jag vet men ja pallar inte. Har inte bokat tid för spiral än kanske ska tänka en gång till ändå. Känns som jag bara måste ha paus och se andra saker i livet än ägglossningstest. Så d var ju verkligen perfekt å bli medlem här:) hahaha
    Men när du väl körde med ÄL-test hade du inte äl nästan samtidigt varje cykel?

ÄL-test ska man inte behöva fortsätta använda efter man sett att ÄL är regelbunden. Jag tex har kört med det ett tag innan bebisverkstaden började. Just för att slippa det nu när vi började. Jag VET Att jag har äl dag 14-16 så då behövs inte mer ÄL-stickor för mig.

testa att köra utan ÄL-stickor...

Tycker INTE du ska sätta in en spiral om det är barn du vill ha.

Du kommer ångra dig
  • viochdu
    Knasten83 skrev 2012-08-16 10:58:25 följande:
    Nu skiter jag i detta, ångrar alla köpta test!!
    Men neeej. Du är ju bara på ÄL+10. Det händer mkt på 4-5 dagar... Ge inte upp
  • viochdu

Hur många av er känner er egna tapp.??.

• viochdu
    viochdu skrev 2012-08-16 11:26:02 följande:
    Hur många av er känner er egna tapp.??.
    "er egna tapp".. ja någon annans tapp är man väl inte och pillar på särskilt ofta kanske.. hahahah
  • viochdu

Kuck:

Detta hittade jag på ett forum:

"När jag satte in min kopparspiral frågade jag om det skulle ta tid att bli gravid igen när man tagit ut den. Till svar fick jag att med hormonspiral kunde det dröja så länge som till ett år för att ha fått ut allt hormon och kunna bli gravid. Med kopparspiral kan man bli gravid direkt enligt henne."

• viochdu
    Meja JP skrev 2012-08-16 11:33:53 följande:
    Jag gör det! Vad tänkte du på?
    Va fan, verkar som alla kan känna den utan jag.. Jag har aldrig nått upp. och min partner (med längre fingrar) har oxå svårt att känna den.. verkar sitta så oerhört långt upp.. va bara nyfiken på att känna hur den känns. Men hur jag än sitter och vrider och vänder så känner jag den inte...

För så fort ett ägg blir befruktat så stängs väl tappen lr har jag fel??  oavsett om det fäst eller inte??
  • viochdu
    fancyface3 skrev 2012-08-16 11:34:39 följande:
    Jag ger upp hoppet på detta nu. Är inte meningar att jag ska lyckas efter det som hände i nov förra året
    Men nej.. Kan inte ge upp så tidigt.. Du har ju fått streck ju??
  • viochdu
    Kuckeliku skrev 2012-08-16 11:41:12 följande:
    Skumbanan å Viochdu: exact d är svårt med hormonspiral och det skulle ja aldrig sätta in.

Att det skulle va enklare efter kopparspiral har jag hittat på själv i princip för att ge mig lite hopp. Dom som jag läst om är självklart ett fåtal som blivit gravida direkt och det kanske inte alls har med spiralen att göra.

Kanske ska prova akupunktur el nått..
    Jag har haft hormonspiral. Bara jag inte får problem . Men tog ut den som tur va förra året i oktober. Så snart gått ett år.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester