Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

viochdu skrev 2011-11-01 09:30:33 följande:
    Slemtorsk. Testa i morgon med morgonkiss och för bövlen lägg ett test på toastolen innan du går och lägger dig så är det bara pinka sen om du blir kissenödig vid tre igen.
    ha ha ha... om mannen blir kissenödig då????  Han brukar vara den som går upp mitt i natten o pinkar.. jag gör det ALDRIG annars... vilket helt plötsligt får mig att börja få en liten känsla... kissa mitt i natten.. tycker mig minnas att det var vanligt ganska tidigt i min förra graviditet...hmmmmmObestämd
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2011-11-01 22:21:18 följande:
    Slemtorsk: har du lagt testet på dasslocket än?? Glöm inte det. Pos.test i morgon när jag loggar in här- OKej.?"?". är det en deal??! :)
    Herregud...skriva ett inlägg till mig efter kl 22 är du galen!?!? *S* Jag går o lägger mig senast 21.30- en annan går ju upp 4.30 men jo jag kom i håg att lägga fram ett test...
    Marie-anne skrev 2011-11-01 22:45:42 följande:
    slemmis, om jag får, kan jag nog säga att det ser lovande ut=)
    jag fick telesamtal idag får komma till kk redan den 15november och hon var jättego och hon var orolig då jag hade gått ner så i vikt och hon sa att det var inte konsttigt jag var nervös ang cancer då jag berättade om alla mina släktingar,
    Du får säga vad du vill höll jag på att säga Men ser lovande ut vette katten men man ser ju olika saker.. morgonens test laddas straxt upp så får vi se om du kan se något

Vad bra att de tog dig på allvar och att du fick en tid så snart, det är så himla viktigt att de lyssnar in vad man är orolig för och min erfarenhet av KK på olika sjukhus är enbart positiv men jag vet folk som har haft problem med att få tider så jag är glad för din skull att du kommit intill. Hoppas allt går bra nu och att det inte är något fel på dig utan det bara är kroppen som stressat sig lite.
  • slemtorsk i din bralla

Dagens test.. ser inte mycket på det.. men nu när tiden har gått ut är det ett tydligt streck där.. spökis så klart men ändå ett streck..Har jag inte fått några ännu denna cykel så jag vette katten om det betyder något

Men så här såg testet ut inom rätt tid iaf...det ena är kontrasten ändrad något på, det andra är ljuset lite neddraget på sen är det en underlig skugga tvärs över testet på det sista fotot..skuggan fortsätter dock på båda sidor av testet så det är inte något som är på teststickan utan snarare på bänken där jag lade det

• slemtorsk i din bralla
    Lövet22 skrev 2011-11-02 06:15:16 följande:
    Slemstorsk. Ser inget å ditt test . Lägg gärna in spökstrecket. Lite nyfiken.
    jag har förtvivlat försökt att fotografera det men får det inte att synas riktigt... ska se om jag lyckas, har ju inte världens mest avancerade kamera..
  • slemtorsk i din bralla

okej.. jag vette katten om spökstrecket syns överhuvudtaget. har försökt att "framkalla" det genom att mixtra men det syns verkligen inte särskilt bra på bilderna... det är väldigt svagt i verkligheten också.
    På ena fotot ser det nästan ut som ett vitt streck men det är det inte i verkligheten och nu när det gått ytterligare en stund så är det helt torkat och syns inget... underligt..

• slemtorsk i din bralla
    Lövet22 skrev 2011-11-02 06:28:21 följande:
    Synd
    jaja.. det finns fler dagar att testa på.. är ju på bim -7 (-8) i dag så det är gott om tid ännu.. annars börjar jag ju med min nässprej idag och får väl hoppas på att IVF-behandlingen för med sig bebis
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2011-11-02 06:36:03 följande:
    Slemsnigel: Jo jag är galen. Men visste ju inte om du va en nattuggla. Tänkte, ser hon det så ser hon det. :)

Ser tyvärr inget på bilderna. Först trodde jag att jag gjorde det men efter att ha slängt in kortet i photoshop så nej. Tyvärr. Trodde att du skulle slänga in ett pos idag ju :(

MEn du började med sprayet i dag eller?! Är det några biverkningar på sånt där spray mer än din ÄL slutar fungera som vanligt..
    Jag är ju på BIM -7(-8) så dte finns ju tid kvar att ev testa positivt på

Det finns en hel del biverkingar som kan drabba en ha ha... och jag är väldigt känslig emot mediciner, särskilt hormoner, kan ju inte äta p-piller eller minipiller för jag mår dåligt så jag känner mig lite orolig. SKa spreja första gången nu kl 7.

För att förklara kort så försätts man i klimakteriet så man kan få svettningar, yrsel, spänningar i bröstet, svullen mage, illamående, håravfall, humörsvägningar, migrän osv osv osv....

En del känner inte av det alls, en del blir bara lite trötta, andra får alla symtom som finns och får då avbryta behandlingen, finns andra sätt att lösa det på även om de inte är lika effektiva.

Man kan få högt blodtryck och blodsockret kan påverkas så om man är diabetiker eller har högt blodtryck sen tidigare måste man vara extra försiktig och göra extra kontroller.. och bilkörningen kan påverkas då koncentrationen kan påverkas..... så det kan bli många biverkningar...eller inga alls.....
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2011-11-02 06:42:43 följande:
    såg inte att du redan skrivit innan jag han posta mitt inlägg.
    Förstår att du hellre vill ha ett plus hemma nu då, men måste ändå kännas bra att hjälp på traven sen. Det är väl 20 % chans att man blir gravid under ÄL när man har samlag, och procenten under IVF för dig va väl runt hm?? ja va va det nu igen..
    25-35 ungefär beroende på omständigheterna....

Vår chans på naturlig väg är betydligt lägre än 20, snarare runt 10 eftersom vi inseminerar hemma så chanserna ökar ju markant genom IVF för vår del men är ju absolut ingen garanti.

Men jag brukar tänka så här.. mitt ex och jag stod i kö för IVF, han hade extremt dålig tillgång på spermier så hans chans att bli pappa naturlig väg var mindre än 0,5% chans, efter tre års försök så lyckades vi ändå ... utan medicinsk hjälp.....

Min nuvarande man har GOD tillgång på spermier..fullt normalt som vilken "frisk kille som helst" men de är lite slöa och simmar långsamt pga värmen i skrevet som blir när man sitter ner hela tiden... så våra chanser borde ändå vara betydligt större än mina och exets, trots att jag nu är äldre än då så rör det sig ändå inte om jättemånga år, jag är dessutom friskare nu och i bättre fysiskt skick och mindre stressad så det känns som att vi har goda förutsättningar....
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2011-11-02 06:54:20 följande:
    BRA! att du tänker positivt och inte tänker som en massa andra åh bara, nä det kommer inte funkar suck stön pust ... Tråkigt med alla biverkningar och jag hoppas verkligen du slipper dem alla.

Men ett plus innan dess ska du väl få till :) Enligt Timrasmus test kan det ju vara blankt vid BIM-7 och pos svagt vid BIM-6 så jag hoppas på det bästa.
    jo vi är positiva.. så klart vill vi ha barn tillsammans men vi har också ganska nyligen bestämt oss...fram tills april var vi båda bergssäkra på att vi inte ville ha fler barn (jag har ju ett, han har fyra styvbarn som han ser som sina)

Vi är så pass gamla att vi vet att vi har åldern emot oss (mig) men vi känner att vi VILL prova..blir det barn så blir vi ju jätteglada.. om inte så har vi ia försökt.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester