BebisVagga skrev 2011-10-31 08:21:59 följande:
sätter jag testet mot en lampa så ser jag ett streck till, men såfort det e vanligt ljus ser jag inget...
hur kan det bli så.. Nu har visserligen tiden gått ut..
jag vet att man kan få falska plus efter testtiden men jag har fått det på ALLA testerna hur e det möjligt
det blir så på i stort sett ALLA tester av den sorten.. jag har testat upp emot 30 st de senaste månaderna och det är nog bara 2-3 som jag INTE fått så efter testtiden och det finns en tjej till här i tråden som alltid får tydliga streck efter att test-tiden gått ut.
Det har att göra med att de ÄR just extra känsliga och att när de torkar så blir den lilla lilla fördjupningen där ämnet ligger som färgas vid grav- lätt färgad
Om du håller upp det mot ljuset och ser ett streck men inte ser något när du tittar vanligt så är det inte ett positivt test.. i stort sett alla stickor får en rand när man håller det mot ljuset, en del får en vit rand, andra får en färgad/grå rand
Ska man hårddra det... så är inget test positivt om man måste vinkla och vrida och ändra ljus och greja.. ett positivt test ser man klart och tydligt när man tittar på det.
Sen är det ju roligt att fiffilura och greja och analysera och se om man inte kan se något där, men jag skulle aldrig ta ett test som positivt om jag inte klart och tydligt ser strecket i dagsljus utan att vinkla eller genomlysa det..