Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-09 19:15:08 följande:
det funkar ju tyvärr så... har lärt mig det under utbildningen och min praktik här och alla människor jag har mött. När en människa som varit deprimerad under en längre tid helt plötsligt blir glad och tillfreds så innebär det tyvärr ganska ofta att de har gjort ett aktivt val att avsluta.Någon som bestämt sig för att ta livet av kan man extremt sällan stoppa. Har haft klienter vars nära och kära har varit inskrivna på psyk och som har lyckats "spela friska" för att bli utsläppta så att de mer eller mindre kan sätta sig framför tåget.
Han hade gjort sitt val och ingen kunde nog stoppa eller påverka honom. Det tragiska här är att han inte förstår hur illa han gör sina barn, men människor med sådan tragik med sig ser det ofta tvärsom, att de gör sina nära en tjänst genom att försvinna.
SPara fina minnen och tankar om honom och dela med dig av till hans barn när det blir läge, låt dem minnas honom som en fin, glad och snäll man.