• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LinaLinus skrev 2016-09-23 10:16:43 följande:
    Men det är alltså antingen missfall eller gravid? För dom kan inte ge utslag på mens eller så? Har två barn innan och aldrig mens i samband med grav.
    Nej du kan inte få plus pga mens, hcg finns endast om du är gravid. Vissa mediciner eller sjukdomar kan även ge hcg-utslag, men det är ju ytterst ovanligt! Så om du får plus runt mens skulle jag gissa gravid, men om det inte ökar så är ju nåt galet...bara vänta och se
  • Nykär15
    Dandoon93 skrev 2016-09-23 13:49:16 följande:

Hej. Är det vanligt at få flytningar under graviditet.

Det är öjus brunt. Jag är i vecka 5. Har jag fått veta.

Har dina tester blivit starkare? För enligt de du la upp tidigare så blev de ju svagare och flera har svarat på detta?

Cecilah skrev 2016-09-23 13:43:14 följande:

Jag orkar inte! Har bim idag och har haft såhär svaga test i 3 dagar nu. Mensen har inte kommit än heller. Har någon varit med om samma sen ändå varit gravid? Eller ska jag ge upp helt..

En redigerad och en oredigerad, vad ser ni?

Ser tyvärr inget på dessa...

• Nykär15
    lilaemma skrev 2016-09-25 15:22:40 följande:

1september fick jag plus på gravtest, hade haft svaga svaga test innan, men då var det tydligt nog.

För 3 veckor och en dag sedan fick jag 1-2 på cb

För 2 veckor och en dag sedan fick jag 2-3

För 1 vecka sedan var det fortfarande 2-3. Fattade att det skitit sig och 2 dagar senare kom klumpen. Var inne på kk dagen efterdå jag misstänkte utomkveds. Hon konstaterade att det suttit i livmodern, men att det mesta var ute.

Har blödit lite varje dag sedan dess.

Imorse tig jag ett nytt cb för att jag skulle fatta. Då visar det 3+...

Finns det någon chans alls att de missat ett foster på vul (6+2) eller brukar det stiga innan det sjunker? Håller på att bli knäpp här....

Hcg kommer ju stötvis så kan skilja från när på dagen du testat med. Vissa har mer på morgonen, andra på em/kväll. 

Sen kan de ju såklart missa nåt så tidigt på VUL med, men tror inte det är så vanligt. Ha lite koll om nån vecka och om det fortfarande är starkt så kan du ju be om en koll till? Vid va 7+ bör man ju se ett hjärta slå om någon skulle bo kvar därinne. 

• Nykär15
    lilaemma skrev 2016-09-26 13:15:34 följande:
    Tog ju CB igår som sa 3+ testar med stickor som är starkt positiva (teststrecket kommer innom 5 sec från att man doppat)
    Nykär15 skrev 2016-09-26 10:30:53 följande:

Hcg kommer ju stötvis så kan skilja från när på dagen du testat med. Vissa har mer på morgonen, andra på em/kväll. 

Sen kan de ju såklart missa nåt så tidigt på VUL med, men tror inte det är så vanligt. Ha lite koll om nån vecka och om det fortfarande är starkt så kan du ju be om en koll till? Vid va 7+ bör man ju se ett hjärta slå om någon skulle bo kvar därinne. 

Alla testen är med morgonurin....

Ska få mäta hormonhalten i blodet, så får vi väl se...
    Vad bra, då får du snart veta vad som händer. 
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-28 13:47:52 följande:

Alltså. Jag hade stegring den 24- 25- 26 på älsticka. Men det var inte fullt utslag. Det var starkt rut lunchtid i 2-3 dagar sen gick det neråt. Idag (alldeles nyss) hade jag rejält med äl sekret. Kan det vara så att ägget faktiskt släppt nu då? Eftersom stegringen var för mer än ca 48 h sedan? Får man älsekret efter ägget släppt?

Eller kan man ha älsekret vid graviditet?? (Har bim i helgen egentligen nämligen)

Jag får det ca 2-3 dagar FÖRE ägget släpper, OM jag får det alls. Men kan säkert vara olika. Har man inte så mycket så kommer det inte allt ut, men kan ändå finnas precis runt tappen och i livmoderhalsen.
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2016-09-28 19:29:42 följande:
    Brukar också ha det före. Men har inga starka ältester alls just nu

Allt är så konstigt.
    Miss Maria skrev 2016-09-28 15:23:10 följande:

Jag får sekret ca tre dagar före jag får positivt på stickan!

Jag får kanske fortsätta testa med äl stickorna då. Men de känns konstigt eftersom JaG har bim imorgon :-P
    Kanske är flytningar pga graviditet då snarare? Har du haft positivt ÄL-test tidigare i månaden så du vet att den inte är försenad och att du faktiskt har BIM i morgon?
  • Nykär15

Har du koll på att allt hcg gått ur från ditt MA? Jag testade positivt i över 5 veckor efter mitt. Ser nåt på nedersta testet.

anonymis3ns skrev 2016-10-03 19:11:38 följande:

Bim -4 efter MA, utan mens emellan. Är det ett spökstreck jag ser på det nedersta testet, vad tror ni? Det översta är jättenegativt och testat med Clearblue PLUS, som egentligen ska kunna verifiera graviditet tidigare än det nedersta testet (Apotekets egna). Inbillar jag mig och ser det jag vill se?!

• Nykär15

Ser tyvärr negativa ut i mina ögon.

vikikik skrev 2016-10-03 19:53:25 följande:

Hej tjejer!

Skulle ni kunna hjälpa mig att tyda det här snälla ?

• Nykär15

Om du testade positivt, även om det var svagt för två veckor sen så kan du inte ha hunnit få ÄL och sen få positivt. ÄL inträffar inte om du har hcg kvar i kroppen nämligen. Har du haft känningar på ÄL efter MA? Hur längesen hade du MA och i vilken vecka hade fostret dött?

Jag fick ÄL först 21 dagar efter att mitt test var negativt efter MA.

Så min gissning är att det är gamla hormoner som spökar. 

anonymis3ns skrev 2016-10-04 08:23:34 följande:
    Jag har testat nästan negativt med alla möjliga stickor efter MA, bland annat med CB plus som då för ca 2 v sedan fortfarande var svagt positivt, nu är dock CB helt blankt. Har för mig att jag också hade ett svagt streck med samma test som det nedersta på bilden då för 2 veckor sedan, men som iaf hade blivit svagare jämfört med dagarna innan. Jag testade inte mer efter det, så jag har visserligen inte sett ett helt blankt apotekstest, men eftersom detta var över 2 veckor sedan så tycker jag att det borde ha blivit ännu svagare sedan dess!? Vilket det iof blivit, sedan om det fortfarande är MA:t som spökar är ju lite tidigt att svara på än! Hoppas dock inte det!
  • Nykär15
    L0rpan skrev 2016-10-04 08:57:27 följande:

Hej! Jag väntar förhoppningsvis mitt tredje barn, jag skulle fått Mon mens för 6 dagar sedan. Jag plusade för ca 1 vecka sedan sen försvan sträcket när jag testat efter det. Varit i kontakt med EM bm som sa att det inte var ovanligt att kormonnivoerna går upp och ner i början. Jag har tydliga grav symtom. Men iallafall så tog jag ett test i morse som jag tycker mig se ett plus i, vad tror ni? :)

Ser tyvärr ingenting på denna bilden som dessvärre även är väldigt suddig. Försök ta bild på ett lite längre avstånd så blir de inte så suddiga. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester