• Hoppas 2012

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

man blir såå nerslagen och tänker.."är det aldrig vår tur"??ledsen idag men det går över 
    Vet hur det känns gumman
    Kram Hjärta

dagens

gårdagens

Ser tyvärr inget gumman Rynkar på näsan
    Trodde jag hade vänner här inne som man kunde prata med. Sen kan jag inte njuta för än är det inte bestämmt om jag får behålla barnet.
    Men nu lämnar jag.
    Gummsan - vi är flera som stöttat dig här länge, så jag förstår inte att du säger att du inte har vänner här inne.
    Ähh lägg av. Vad ska du lämna för. Det är bättre jag gör. Du lyssnar ju inte överhuvudtaget.
    Behålla??? Du har ju testat ihjäl dig i flera månader och nu vet du inte om du ska behålla det??? Lite fel forum möjligen.
    Varför ska du lämna? Ingen ska väl lämna tråden...
    Översta bim-5
    nedersta bim-4..

Händer detta verkligen? <3

Det händer!! Glad Grattis!
    Krinster skrev 2012-01-26 10:57:15 följande:
    Hallåå! Jag är ny i detta forum, och jag behöver hjälp att tyda mitt gravtest.
    Är jag gravid eller är det bara inbillning?
     Jag har sjukt oregelbunden mens, så jag har ingen koll när min ägglossning är;)
    Ägglossningstesten tar slut illa kvickt, så har aldrig fått utslag.
     KRAM  K

Grattis!!
  • Hoppas 2012
    Knasten83 skrev 2012-01-26 12:06:28 följande:
    Hoppas2012: underbart! Förstår om du e frånvarande lite nu då - sängkammaraction!! ;)
    Haha frånvarande?? Flört
    Nej nej nej, jag är alltid aktiv med er haha....
    Men ikväll så....hihi
  • Hoppas 2012
    Hallonbilar skrev 2012-01-26 12:42:17 följande:
    Tackar {#emotions_dlg.flower} , älskar den här tråden, ingen fråga är för dum :)
    Absolut inte, man ska fråga på allt man vill ha hjälp med!

Jag vill dock slå ett slag för att man ska ta deras testdagar med en nypa salt. Visst du vet att din mens är som en klocka men jag började ta test direkt efter mensen och det var tur jag gjorde det då jag trodde jag visste när min ÄL var Glad, sen kan det ju ändras såklart.

Men om jag hade varit dig hade jag börjat direkt efter mensen. Lycka till!
  • Hoppas 2012
    Nelliepop skrev 2012-01-26 13:08:56 följande:
    Hej tjejer!!!!

Nyss hemkommen från mitt vul... Det finns en bebis i min mage Hjärta Allt såg jätte bra ut... Är så lycklig... Kanske blir en sep bebis i alla fall... Glad

Lite hårda ord i tråden tycker jag.. Det är synd.. Alla i tråden är lika välkommna... Ogravida som gravida tycker jag... Hoppas vi alla kan forstätta i vuxna toner till varandra...     Tycker ingen ska lämna tråden pga av att man känner sig påhoppad... Vissa pratar man mera med,vissa bara lite.. Så är det..    
    Åh underbart!!! Stort grattis igen Hjärta
  • Hoppas 2012

Ja ibland hettar det till i diskussioner här på FL, men jag har inte läst att någon sagt till Gummsan att hon ska bestämma om hon vill ha det eller ej...

Däremot har flera av oss alla här, även oss som peppar henne mycket, sagt att hon ska försöka njuta av det som hänt. Jag vet hon har det väldigt jobbigt och just därför peppar vi så mycket vi bara kan.

Ingen ska behöva känna att man behöver lämna en tråd. Vi alla måste kunna prata o diskutera utan att bli sura på varandra.

Hjärta

• Hoppas 2012
    Gummsan skrev 2012-01-26 13:26:18 följande:
    Knasten83: Jätte tack!

Nelliepop: Tack.
    Det finns många i tråden som har och fortsätter peppa dig gummsan!
  • Hoppas 2012
    kanske 4a skrev 2012-01-26 14:24:09 följande:
    Nej, nu lägger vi ner och fortsätter att peppa och stötta varandra istället. Hjärta  
    Det är ju precis det jag skrivit innan idag, men ingen respons.
    Jag har även skrivit att många, om inte alla här inne har stöttat och kommer fortsätta stötta. Och man stöttar alla.
  • Hoppas 2012
    angie91 skrev 2012-01-26 14:53:02 följande:
    ojj :( 
    de värsta var att jag vart tvingad till nin andra abort... såå sent.. vart en senabort såå fick juh "föda ut" fostret.. fick se de o såå.. de va jobbigt... o ja va helt ensam på sjukhuset medans dåvarande sambo tog sina grejer o stack.,.. 

jag hoppas !! att vi båda får ett plus snart o att de blir varaktigt!!
    Men oj...herregud, ingen kan någonsin sätta sig in i vad du gått igenom (om man inte varit i samma sits såklart)
    Känner inte din dåvarande sambo så ska inget säga, men vilken jäkel till man som lät dig gå igenom detta på egen hand Demon

Kram Hjärta
  • Hoppas 2012
    Det är ju bra då är vi överrens Glad Jag skrev svaret innan jag läst igenom alla inlägg. Det tar ju timmar att plöja igenom allt och om man ska vänta med att svara har man ju glömt hälften. 

Det var någon som skrev att hon inte kunde förstå varför gummsan säger att hon inte har några vänner här inne. Jag tror inte hon menade att ingen här stöttar henne, utan att hon kände sig påhoppad  och blev ledsen. Ibland säger man ju att "ingen" gör så eller "alla" tycker så fast man inte menar ordagrant alla. Som sagt, det skrivna ordet är lätt att missförstå. 

Jag vet att alla menar väl när de säger oroa dig inte utan njut. Men när man varit med om mf, ma, X eller andra tråkigheter är det svårt att itne oroa sig. Då kan man ibland känna som att ingen tror en eller tar en på allvar när man bara får oroa dig inte utan njut till svar. Att man bara är fånig. Så har jag känt ibland iaf. Som sagt, vet att ingen menar något illa med det.   

kram!
    Haha nej det förstår jag, sjukt många inlägg. Så menade inget att bara skriva på ditt inlägg utan menade mer att jag har försökt säga samma som du utan att få respons här i tråden.
    Ja det är lätt för andra att säga hur man ska göra eller inte, men när man menar väl kommer det ut på det sättet Glad
    Sen finns det massa bra sätt att säga saker på.
    Och detta gäller ju som sagt alla, vi är här för att hjälpas åt och det tycker jag vi gör också!

Kram
    hahaha han e en idiot som ja fast ja litat på han senare fick polisanmäla för stöld... såå han e en idiot o skiter väl i han.. 
    tycker däremot att kompisar kunde stöttat mer... :/
    självklart kan man int sätta sig in om man int har vart med om de själv,,
    Kram och tack!{#emotions_dlg.flower} 

Vi kommer alltid stötta dig!!
    Kram

Nelliepop skrev 2012-01-26 15:11:18 följande:
    Någon som vill höra min historia???? Kan skriva kortfattat????

Jag o gubben träffades för 3 årsen. Jag hade 5 barn min sambo 1 barn.. Han gick tidigt ut med att han inte ville ha flera barn... 9 månader efter vi träffades blev jag gravid(med spiral) Min sambo fick ren panik. När spiralen skulle plockas ut fick jag missfall veckan efter... Tiden gick o jag pratade om barn.. Men var ETT NEJ. Han hade fått 5 barn på köpet.. Att gå från 1 barn till 6 på kort tid var en stooor omställning.. Han började prata om sterilisering. Jag grät o ville inte.. Men gick inte rubba honom.. Sagt o gjort gjordes operationen. ca 6 månader efter började min sambo dra sig undan,var lätt irreterad.. Jag försökte få ut vad det var.. Men var inget.. Vi förlovade oss och han friade.. En dag var vi barnfria och var ute i skogen o jagade då brast det för honom.. Han grät som ett barn.. Jag har ångrat mig,jag vill ha barn med dig sa han.. Jag förstår om du lämnar mig nu sa han... Vi bestämde att kolla upp möjligheterna att återställa steriliseringen..

Och i okt åkte vi till Danmark och gick igenom återställning på min sambo.. en 3 timmar lång operation o lokalbedövning som var svår o smärtsam.. I Dec blev jag gravid(på första försöket) men slutade i ett x där jag förlorade min ena äggledare... Vi trodde då hoppet var ute... Men igen blev jag gravid på första försöket,mensen hade inte ens kommit tillbaka efter operationen...

Jag kan oxå känna dåligt samvete för alla som försöker o försöker utan resultat.. Medans vi lyckades trots min mans operation o jag med bara en äggledare....

Idag är han så överlycklig över graviditeten.. Han har idag berättat att han fick panik då hans barns mamma lämnade honom med sin son vid 1 års ålder. Sket i sonen.. Mitt i ett husbygge. Men han forstod ganksa snart att jag kommit för att stanna... Han klappar redan på magen o pratar med bebis där inne...

Ge inte upp tjejer.. eran tur kommer....              

Vilken tur att operationen gick att "ångra" så att säga och få tillbaka funktionen! Ja man ska verkligen tänka sig för innan man gör en sån sak, och se vilken grej som hände, det gick trots motgångar så att säga Glad

• Hoppas 2012
    pricken89 skrev 2012-01-26 16:00:40 följande:
    Hej tjejer... Har så fruktansvärt ont i ländryggen att jag inte kan fokusera på något alla. Äter alvedon och ligger på vetekudde nonstop. Men det har inget med ev graviditet att göra eller??
    Gumman!!!!!!!
    Boken har kommit idag nu när jag kom hem från jobbet Skrattande Skrattande
    Stort stort tack......
    Du är en pärla Hjärta
    Kram
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester