• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sömntutan skrev 2012-03-16 11:38:56 följande:
    Nej, nej någon grav. är det inte tal om. Tog ut min spiral för en vecka sedan och hoppades på att den blödning jag har nu är en riktig mens och inte en mellanblödning så jag kan ha någon koll på när min ägglossning är. Men när jag läste att ÄL testen ger utslag när man har mens och mitt inte gjorde det i går så drog jag slutsatsen att detta inte är en riktig mens utan bara en mellanblödning vilket gör att jag inte har en aning om när min ägglossning är.
    ahaaaa.... nu fattar jag =) 

men du ska nog tolka detta som en mens då  
  • sweasmamma
    härliga sommar skrev 2012-03-16 11:37:42 följande:

Bomarderar er med mina tester. Förlåt. Vill så gärna att det ska vara nåt.... Men om jag tänker efter så ser nog inte jag heller nåt sterck på bilden. Var bara så övertygad när jag gjorde testet att det var ett streck där... :(
    Nån som kan ta sig tid att trixa lite med bilden? Jag vore såååå tacksam!!
    jag kan tyvärr inte trixa den , hände nåt med mitt program nyss .. kolla om nån annan kan , kan vara nåt, ser nååågot men vet inte om det är en skugga
  • sweasmamma
    Puffmajs skrev 2012-03-16 12:52:19 följande:
    åker in akut nu pga sambon har övertalat mig :)
    bra!! uppdatera oss
  • sweasmamma

och nu flickor ska jag springa från jobbet ! jag och maken ska på 3 års samtal på bvc sen hämta dottern och gå och äta glass i det fina vädret !!! fredagsmys för heeela slanten !!!

efter det blir det lite vårshopping..det ska inhandlas vårskor,folsyra tabletter och kläder till sessan  

• sweasmamma
    Puffmajs skrev 2012-03-16 16:32:21 följande:
    Jag fick se min lilla böna! och hjärtat tickade på jättefint!
    Trodde jag var i v. 8+3 men var i 8+2 haha ;) en dag fel.
    Och hon förstod inte varför min bm sa att de inte var bra att symtomen avstannat. det var olika för alla. många tycker att symtomen försvinner efter några veckor. både jag och sambon blev jättebra bemötta utav denna gynläkare. hon var underbar och jätteförstående och jag var jättevälkommen till henne om det var något mer eller om jag var orolig igen!
    Här är vår böna =) (taget med mobil då deras skrivare var trasig. hon har sparat bilden åt oss och ska skicka den så fort hon får ut den :) )

jaaa va mysigt=) ja sa jag inte det då???KRAM SkrattandeHjärta
  • sweasmamma
    atstrugglec skrev 2012-03-16 17:52:07 följande:
    Det är ju det som är lite knepigt. Jag har nämligen noll koll på om det var förra fredagen eller denna som det var beräknat, glömde skriva upp datumet på senaste. 
    Provet är dessutom taget med någon gång mitt på dagen. Men jag har läst att CB är lite av experter på spökstreck?!
    tycker migf se brett .. alltså mitt senaste plus va starkt!! men det smalnade av lite när det torkat , men nu fick jag bekräftat av digitalt också så svårt att veta vad som är spök och inte!!!
  • sweasmamma
    Helenmedh skrev 2012-03-16 18:30:52 följande:
    Prövar igen då...

Men nu jäklar behöver jag hjälp tjejjer! 

Fick ju mitt missfall  28/2 och var på återbesök i måndags och då var allt borta och hon såg även att jag hade äl. Hon var säker på sin sak och när jag frågade när ungefär ägget skulle släppa så sa hon IDAG (alltså måndag)

Idag fick jag för mig att ta ett ältest eftersom jag har så ont i magen och jo, där var det, fullt utslag! 

Hur kan detta komma sig? Om hon sa att ägget (eller äggblåsan, jag vet faktiskt inte) var redo att släppa i måndags, hur kan jag få pos nu på test? 

Åhhh, jag är nästan lite irriterad känner jag :P   
    om du testat tidigare hade du säkert fått fullt utslag , man ska läsa av sitt FÖRSTA pos äl test !! hormonerna från äl kan sitta kvar !!
  • sweasmamma
    Helenmedh skrev 2012-03-16 18:38:17 följande:
    Jo jag har testat.. Fram till igår.. Negativt hela tiden så antog att äl redan varit eftersom hon på gyn sa det.. Och nu fick jag jättepositivt...
    aha , hmmm 
  • sweasmamma

ja men alltså min bm sa tom att rek är varannan dag för att spermiernas kvalite ska vara bättre och att dom är fler =) äh vad vet jag =) ha ha

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester