• Nykär15

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

emmarebeccas skrev 2016-06-28 06:22:57 följande:

Höger från igår eftermiddag och vänster från imorse, försöker dessa test bara lura mig?

Dessa skulle jag tolka som negativa. Deras teststreck syns ofta av någon anledning, har sett dem när jag inte vart gravid. Så har slutat med vanliga CB. Tar endast stickor från testlagret och sen digitala som visar svart på vitt.

Elizabett skrev 2016-06-28 07:38:20 följande:

Bim - 2-3, vad tror ni om detta?

Ser ut som ett svagt plus, grattis! Hoppas det ökar som det ska kommande dagar!

Såg att någon rekommenderade digitalt, jag hade dock väntat ett par dagar. När mina var så svaga som ditt fick jag EJ GRAVID en gång...så jag tycker det ska vara lite starkare innan man tar det digitala för att inte bli besviken i onödan. 

• Nykär15
    Elizabett skrev 2016-06-28 09:22:02 följande:

Nykär 15

Tack för kommentaren! Ska absolut vänta med digitalt, har varit gravid tre gånger innan och alltid gjort digitalt liiiite för tidigt. Ska testa ett vanligt cb imorgon tänkte jag och ett digitalt i helgen om inte mensen kommit! :)

Låter väl som en bra idé, men jag hade skippat vanliga CB, tycker de ger så mycket streck som inte stämmer. Har du stickor kvar hade jag hållt mig till samma test, enklare se en ökning då än att jämföra olika märken. 
  • Nykär15

Jag ser nåt svagt! Håller tummarna! Ska du testa i morgon igen?

ensamärstark skrev 2016-06-28 21:47:09 följande:

BIM imorgon...

Tog ett test förut på eftermiddagen..

Känns som mensen är på väg. Är detta bara en skugga /spökstreck tror ni?

• Nykär15
    Mintursnart skrev 2016-06-29 07:46:53 följande:

Det blev starkare efter jag tog bilden. :) Men ungefär lika starkt som igår bara? Kan det öka varannan dag?

Ja så tidigt kan det vara svårt se ökningen, du kanske hade druckit mer igår innan du la dig osv. Och hcg fördubblas ju varannan dag så när man fått tidigt plus kan det ta några dagar. Så ta ett i morgon igen så har det nog ökat!

grattis!

ensamärstark skrev 2016-06-28 22:47:41 följande:
    Jag vet inte. Kanske imorgon kväll om mensen inte dykt upp. Eller vem försöker jag lura? Testa är det första jag kommer göra imorgon bitti ! Haha

Hahaha ja jag är likadan. Och håller med Frestelsen, tycker du ska prata med gyn om det inte tagit sig som det ska denna gången. Jag körde rosenrot och ProgesterAll denna gången när jag blev gravid igen, tar fortfarande krämen och kommer göra till tub nr 2 tar slut, då borde jag vara närmare RUL. Påbörjade v 10 idag.

• Nykär15
    ensamärstark skrev 2016-06-29 10:33:59 följande:

Mitt test från igår var bara skugga /spök tyvärr. Mensen kom imorse.. Så nästa månad är det 24 försök. 2 år, vi kommer kontakta gyn efter semestertiderna då dom ej tar in några under utredning under semestern.

Vad tråkigt...beklagar. Men bra ni har en plan att kontakta gyn!

Jag tog ProgesterAll från dagen efter ÄL och sen så testade jag ju grav.test från ÄL+10, för om jag inte hade vart gravid så ska man ju sluta med den annars kan man fördröja mensen vilket jag inte ville eftersom det är lång väntan som det är att vänta på ny ÄL...

• Nykär15
    dreamz skrev 2016-06-30 07:00:29 följande:

Borde inte testen vara starkare om man testat med 2 dagars mellanrum?

Det första kan man säga är BIM -4

Och det andra BIM -2

Fast som det ser ut på bilderna har du använt två olika test, då är det väldigt svårt att jämföra styrka då de inte funkar exakt samma. Om man ska kunna se en bra ökning bör man använda samma sort. 

Du är klart gravid, grattis!!

• Nykär15
    dreamz skrev 2016-06-30 08:59:21 följande:
    det första testet är från apotekets, vet inte hur mycket dem mäter för det står inte det andra e från gravidkollens hemsida, det ska mäta 10mlUL/ml, därav ja e lite orolig, för jag tycker det ser svagare ut på det andra tidiga testet som är gjort idag än apotekstestet som e gjort i tisdags..

Jag hade inte tänkt så mycket på det då de är så olika de där testen. 

Ta ett digitalt om du är osäker, du kommer garanterat få utslag på ett nu. 

• Nykär15
    Mintursnart skrev 2016-06-30 10:51:24 följande:
    Jag bunkrade upp med tester eftersom jag trodde det skulle ta ett tag att bli gravid men nu tänker jag slösa upp dem! :)

Nu vågar jag tro på det, min fjärde graviditet och förhoppningsvis andra levande barn som ska bakas!
    grattis!!!
  • Nykär15
    Semlan1988 skrev 2016-06-30 11:36:28 följande:

Svårt att säga då andra testet är av annat märke. Det skulle kunna vara en kemisk graviditet också, alltså att embryot fäst och släppt igen. Det är därför man helst inte skall tjuvtesta :( är väldigt svagt för att vara BIM -1. Men sen så finns det ju så kallade låghormonare. Ta ett digitalt? Håller tummarna för dig!

Kram

Så svagt är det väl iofs inte för BIM-1, mina var inte starkare och på BIM+1 fick jag GRAVID 2-3 på det digitala. 

Jag tror absolut hon är gravid, men att man inte kan jämföra två helt olika tester. 

• Nykär15
    sotella skrev 2016-06-30 22:33:36 följande:

Hej alla fina ??.

Nu är det såhär att jag har gjort något dumt. Jag tog ett CB digital med vecko indikator - ikke gravid.

Blev ledsen och bröt upp hela testet. Varför? Jo för jag var nyfiken.

Det slutar med att man ändå sitter här och tänker, man blir ju besatt av detta haha.

Har BIM idag. Har min mens inte kommit instt så springer jag och köper ett nytt test imorgonbitti och kissar på det med morgonurinen.

Så.. Till min bild? Finns det hopp ?

De digitala har alltid två streck på stickan även om man inte är gravid, så det går inte se på dem hur det faktiskt ligger till...

Men det betyder ju inte att du inte är gravid, kanske bara är för tidigt för att testa?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester