• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Choccolat
    RobzMarley skrev 2011-10-20 07:28:57 följande:
    Dagens BIM - 1,2

taget efter 2 min..

efter en timme

Tjoho! Svagt men tydligt tycker jag!
  • Elizabett
    hejhej02 skrev 2011-10-20 12:16:57 följande:
    jag är på bim -5
    Spännande! Vad använder du för test? Har du testat före idag också? Är ju själv på bim-6 och testade negativt i morse men nu får jag lite mer hopp. :)
  • hejhej02

jag använder testlagrets. testade i går med och fick  lika svagt igår. i förrgår bim -7 helt negativt.

• Marie-anne

slemmis! hm du har rätt, jag är inte alls säker på tester och graviditet! som sagt jag har ju misstänkt att jag kunde vara gravid men eftersom jag har haft 6 fler gånger så vet jag ju inte vilken av gångerna jag ska gå efter och på apoteket när jag frågade sa hon att jag ska räkna från alla gånger jag haft det och då blir det 23juni, 2gånger 19juli och 2ggr augusti den andre, förlåt om jag låter för informerande men som sagt, jag vet ju inget om sånt här! och hur man ska känna mer än jag läst och hört mamma berätta och hon som sett mitt test tycker oxå jag verkar gravid så vad ska man tro, men ska ta test då jag väntar på mens då vet jag ju! sedan får jag ta det från där=)

• Choccolat

Förväntansfull: Jag skrev grattis innan jag såg vad du skrivit lite senare... Men ändå, läkaren skrev ju också grattis! Det innebär väl att det finns en logisk förklaring till dennes provsvar och ditt plus.. Jag tror fortfarande på plus!!!

• förväntansfull01

Fina tjejer, vad jag blir glad för alla era svar!! Tack, tack, tack!

Läkaren ringde upp under lunchen. Hon kunde inte ge några som helst förklaringar till varför mina gulkroppshormon-test inte är starkare än vad de är. Hon sa att "det kan vara fel med labtester" men sa ändå att hon tyckte att det var konstigt.

Det hon sa var "att vi ska fokusera på att du har fått ett plus på stickan, dvs vi utgår från att du är gravid". Hon sa att de testen man köper är precis lika säkra som de tester som dom gör, och visar testet att det är plus så är det en gravidtet. (Hon fick dessutom se bilden som jag hade mailat till henne).

Hon var så snäll så jag ska dit redan om två veckor och göra ultraljud. För att se så att allt är bra. Väldigt jobbigt att behöva vänta ända till den 3 november, men skönt att redan då få besked om allt är som det ska. (bebisen är bara 3.5 veckor gammal då). 

Så nu håller vi tummarna att det verkligen är en bebis i magen, och att den i så fall mår bra.

Köpte dock ett CB digital på lunchen som jag ska testa imorgon bitti. Glad          

• sweasmamma
    förväntansfull01 skrev 2011-10-20 13:01:06 följande:

Läkaren ringde upp under lunchen. Hon kunde inte ge några som helst förklaringar till varför mina gulkroppshormon-test inte är starkare än vad de är. Hon sa att "det kan vara fel med labtester" men sa ändå att hon tyckte att det var konstigt.

Det hon sa var "att vi ska fokusera på att du har fått ett plus på stickan, dvs vi utgår från att du är gravid". Hon sa att de testen man köper är precis lika säkra som de tester som dom gör, och visar testet att det är plus så är det en gravidtet. (Hon fick dessutom se bilden som jag hade mailat till henne).

Hon var så snäll så jag ska dit redan om två veckor och göra ultraljud. För att se så att allt är bra. Väldigt jobbigt att behöva vänta ända till den 3 november, men skönt att redan då få besked om allt är som det ska. (bebisen är bara 3.5 veckor gammal då). 

Så nu håller vi tummarna att det verkligen är en bebis i magen, och att den i så fall mår bra.

bebisen är 5 veckor då =) graviditeten startar 2 veckor innan du blir gravid =) så när du är 3 fullgångna är du 5 fullgångna men i vecka 6 =) djungel !!!! hi hi
  • LillaPluppen
    förväntansfull01 skrev 2011-10-20 13:01:06 följande:

Skönt att höra att nån har en så bra och förstående läkare som du verkar ha och tom erbjuder ul redan=)

Och ett sånt solklart positivt test borde du inte kunnat få om du inte var gravid=)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester