• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Gummsan

Blir det alltid + på cb som sen blir svagare eller försvinner helt? Kan se jätte svagt på mina men när kisset går förbi är det rätt synligt.

• LillaPluppen
    Gummsan skrev 2011-10-20 10:54:24 följande:
    Blir det alltid + på cb som sen blir svagare eller försvinner helt? Kan se jätte svagt på mina men när kisset går förbi är det rätt synligt.
    jag ser alltid "Plusset" när kisset går förbi, kanterna på uppsamlingsstället blir väl tydligare då så det är nog därför man ser det medans det glider förbi.
  • förväntansfull01
    sweasmamma skrev 2011-10-20 10:52:48 följande:
    låter konstigt!!! det du hade va inget spökstreck iaf,jag har fått 2 spökstreck och dom är inte så starka!! ja visst kan det varit så att du hade äl 10:e,men då har du ju plussat starkt rätt tidigt ! hoppas du får mail tillbaka fort =)

Nu har jag läst på om gulkroppshormon = progesteron nivå och av det jag kunnat läsa så ska det ju t.o.m öka efter att man blivit gravid. Så sjukt konstigt att testet inte har gett utslag. Och fortfarande inget svar från läkaren.. BÖrjar misstänka att min kropp spelar mig ett riktigt spratt. Åhhh, känner mig helt uppgiven här... Gråter
  • sweasmamma
    förväntansfull01 skrev 2011-10-20 11:01:16 följande:
    Nu har jag läst på om gulkroppshormon = progesteron nivå och av det jag kunnat läsa så ska det ju t.o.m öka efter att man blivit gravid. Så sjukt konstigt att testet inte har gett utslag. Och fortfarande inget svar från läkaren.. BÖrjar misstänka att min kropp spelar mig ett riktigt spratt. Åhhh, känner mig helt uppgiven här... Gråter
    nej men du  =( jag tyckete det såg ut som ett solklart plus men jag tycker du ska ringa upp igen,säg att du behöver prata med läkaren NU och berätta om mailet och ditt test !!!
  • sweasmamma

alltså... jag blev helt säker efter mitt neg igår att jag inte är gravid..men !!! jag fruser som en idiot!!!vilket jag aldrig gör,temp 37,2 så ingen feber! liite öm i brösten och ooootroligt trött fast bara på em,3-4 dagar nu somnar jag som en stock på em!

men blev så uppriven efter det testet =( 

• Elizabett

Hej alla proffs!

Har BIM om sex dagar och kunde så klart inte vänta längre utan var tvungen att testa med en sticka från Testlagret. Visade negativt.

Är det helt kört nu? Man ser ju folk som ändå får en svag aning till ett andra streck så här tidigt men jag kan inte se något.

Finns det fortfarande hopp? 

• sweasmamma
    Elizabett skrev 2011-10-20 11:28:19 följande:
    Hej alla proffs!

Har BIM om sex dagar och kunde så klart inte vänta längre utan var tvungen att testa med en sticka från Testlagret. Visade negativt.

Är det helt kört nu? Man ser ju folk som ändå får en svag aning till ett andra streck så här tidigt men jag kan inte se något.

klart det finns!!!! vanligast är ju att plussa runt bim,någon dag tidigare men finns ju dom som plussar efter bim också !! beror ju på lite när äl skett och när ägget fäst då det börjat öka hcg =)
  • förväntansfull01
    sweasmamma skrev 2011-10-20 11:06:38 följande:
    nej men du  =( jag tyckete det såg ut som ett solklart plus men jag tycker du ska ringa upp igen,säg att du behöver prata med läkaren NU och berätta om mailet och ditt test !!!
    Jag försökte ringa men fick veta att hon inte kunde ta emot samtal. Ringde dessutom barnmorska i staden där jag bor, men de har bara telefontid mellan 9-10. Suck!
    sweasmamma skrev 2011-10-20 11:14:17 följande:
    alltså... jag blev helt säker efter mitt neg igår att jag inte är gravid..men !!! jag fruser som en idiot!!!vilket jag aldrig gör,temp 37,2 så ingen feber! liite öm i brösten och ooootroligt trött fast bara på em,3-4 dagar nu somnar jag som en stock på em!

Jag håller alla mina tummar och tår för dig!!
    Elizabett skrev 2011-10-20 11:28:19 följande:
    Hej alla proffs!

Många plussar ju inte förrän BIM+flera dagar så det finns fortfarande massa hopp!!

• Elizabett

Tack ska ni ha, nu känner jag mig lite lugnare. :)

Har så otroligt många symptom men inser att jag måste sakta ner lite och vänta. Det är så jobbigt!!

Hoppas hoppas hoppas nu. 

• sweasmamma
    förväntansfull01 skrev 2011-10-20 11:32:11 följande:
    Jag försökte ringa men fick veta att hon inte kunde ta emot samtal. Ringde dessutom barnmorska i staden där jag bor, men de har bara telefontid mellan 9-10. Suck!
    sweasmamma skrev 2011-10-20 11:14:17 följande:

Jag håller alla mina tummar och tår för dig!!Många plussar ju inte förrän BIM+flera dagar så det finns fortfarande massa hopp!!
    googla barnmorska!! du kan ringa till vilken som,grannkomun eller vad som... en del har tel-tid på em,men man kan prata in på telesvar så ringer dom upp!!klart du ska ha svar på detta idag !! hur gammal är du ?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester