Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Finmamma skrev 2012-11-14 18:08:28 följande:
    Men två lika starka blå streck och ett ljusblått va där. En som är gravid hade lagt ut en bild på sitt hon hade 3 starka blå streck o var gravid 2-3 v
    Finmamma skrev 2012-11-14 18:08:28 följande:
    Men två lika starka blå streck och ett ljusblått va där. En som är gravid hade lagt ut en bild på sitt hon hade 3 starka blå streck o var gravid 2-3 v

det är väldigt små skillnader i strecken på gravid och icke gravid.. det är ett av strecken som ska vara starkare, man kan inte analysera digitala för jag hade ett negativt som var i stort sett identiskt med ett som var positivt.. det fanns små små skillnader endast.
  • slemtorsk i din bralla
    Petra 334 skrev 2012-11-14 19:00:40 följande:
    Tess26-För att kolla risken för tex Downs. Här erbjuds alla det.
    här erbjuds bara de som är över 35..

• slemtorsk i din bralla

jag kan inte låta bli att vara lite nyfiken på hur det gick för våra masspostare.... nu borde de vara framme vid BIM och måste ju ha testat "klart" antingen pga plus eller mens....

De verkar ju ha försvunnit...minns inte namnet på dem men det var ju iaf en som postade flera tester som hon såg streck på men de flesta här såg inget, hoppas det har gått bra.

• slemtorsk i din bralla
    Flikkan skrev 2012-11-15 13:21:19 följande:
    Jaha.idag har jag ingen mensvärk och blöder inget.
    Det är andra dagen jag brukar ligga och kräkas av smärtan och blöder kraftigt. Men inte?
    BIM-5!!
    men nu fattar jag inte... är du på andra dagen ELLER på bim-5?

Du skriver att det är andra dagen och du brukar blöda o kräkas och sen skriver du BIM-5??
  • slemtorsk i din bralla
    Flikkan skrev 2012-11-15 13:40:36 följande:
    Jag är på bim-5
    Men jag började blöda igår och det jag menar är att andra blödningsdagen alltså min mens brukar jag ligga och kräkas och blöda kraftigt.
    Men nu har ju jag tyckt att mensen kommit lite väl tidigt.
    Har funderat på nidis.
    nidisar är inte så vanligt som folk tycks göra gällande här på FL, en nidis är sällan särskilt riklig heller utan brukar var några droppar blod inget som pågår i flera dagar även om det så klart finns undantag även där.

Om det nu är en nidis så borde du kunna få iaf ett svaaaagt plus på test typ i dag eller i morgon då nidblödningen uppstår när embryot fäster sig i livmodern och det är då hcg-halten börjar pumpas upp.

• slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-11-15 16:28:32 följande:
    Detta hör egentligen inte till tråden.

Men måste bara berätta vilka fantastiska människor man kan "träffa" här inne.

Jag har träffat en. KNASTEN{#emotions_dlg.flower}

Idag hade jag fått paket på posten. Ett fint rosa prickigt paket. I paketet låg en rosa liten ask. I asken låg min present. Min första present till min kommande bebis (som vi så längtar efter) En fin liten skallra som fina Knasten sytt och ett fodral till näsdukar.

Fantastiska fina underbara människa. Tänk att vi inte ens har träffats i verkligheten och hon tar sig energi att göra ngt sånt här. Till lilla mig. Tack du fina söta goa Knasten.Hjärta

Och den lilla apan är nog ett intern skämt mellan mig och Knasten.  Kunde inte visa hela paket då min adress stod på det juhe. Men här får ni ett tjyvkik.

DU ÄR UNDERBAR!
    naaaaw... vad gulligt... jag har också träffat en del folk här som jag tror och hoppas kommer stanna kvar i mitt liv..fast vi inte träffats IRL....ÄNNU vill jag tillägga...
  • slemtorsk i din bralla
    AnnaNil33 skrev 2012-11-16 12:16:27 följande:
    ok då är jag nog skendräktig ändå ha ha
    nä vita streck är inte positiva streck.. de uppkommer för att området är impregnerat med en reagens som ska reagera med hcg och finns där inget hcg kan fältet framstå som vitt då området runt blir något förmörkat pga fukten.
  • slemtorsk i din bralla
    AnnaNil33 skrev 2012-11-16 12:29:35 följande:
    tack för din förklaring. bra att veta men det var ju ändå tidigt att  göra testet men har tänkt att göra ett nytt test då där min BIM infaller dvs på tisdag o får väl se vad den visar. Tycker det är så svårt att se på RFSUs test så jag tänker köpa clearblues istället.

RFSUs tester har nackdelen att de inte är så känsliga.. det kan ta lång tid innan man ser på dem och de får oftast streck efter tiden gått ut vilket kan lura en.

CB å andra sidan... ger ofta spökstreck....om du inte menar de digitala, för de är ju väldigt lätta att tolka.

Förslag är att testa apotekets egna eller beställa från nätet tex billigatester.se eller bästpåtest.se
  • slemtorsk i din bralla
    Elas skrev 2012-11-16 15:27:50 följande:
    Tant tjat igång igen.. ville bara meddela att mina nojerier har lagt sig efter eftermiddagstestet :)
    och hur såg det ut då?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester