Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Leeroy skrev 2012-11-12 13:45:07 följande:
    Jag hade gärna haft tvillingar någon gång, det måste kännas (över-)mäktigt! Men just nu räcker det med en :)
    En sak i taget kan man väl säga... visar det sig att det är två så klarar du det galant

• slemtorsk i din bralla
    Joppy skrev 2012-11-12 14:26:31 följande:
    Blir de alltid ett plus på dagen BIM om man är gravid ? Jag e som ett barn på julafton . . Väntan är asjobbig . .
    nej... det finns de som plussar 5 dagar FÖRE BIM, sen finns det dem som inte plussar förrän en vecka ELLER MER ...EFTER BIM....

Det beror på många olika saker men främst känsligheten på testen så klart, men även hur starkt hormonpåslag man har och hur stor koncentration av hcg som hänger med urinen. Jag har haft en vän som fick negativt på gravtest 10 dagar över BIM, men fick ganska högt resultat på blodprov. Vet inte varför men hon hade fått någon förklaring av läkaren att urinen ger ojämn "ström" av hcg medan blodet ger en jämnare...typ...

"Förr" i tiden så fick man rådet att vänta tills det passerat BIM med en vecka innan man testade, tror att många mödravårdscentraler fortfarande ger det rådet. Går man bara 15-20 år tillbaka så brukade en del BM säga att man ska hoppa över en mens och gärna TVÅ innan man testar *bläääää* men då var ju inte testerna så känsliga som nu och dessutom dyrare o svårare att få tag på.
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-11-12 14:30:11 följande:
    Joppy: bim har igen betydelse. Det är hur långt efter äl du är som har betydelse. Så är u på äl+15 tex och inget pluss då är det kört..
    nej inte alls... alla plussar inte förrän långt efter det.
  • slemtorsk i din bralla
    SappeMed2BB skrev 2012-11-12 14:45:22 följande:
    Jag testade 3-4 timmar efter första testet.. då fick jag det här... ser ni vad jag ser ?

japp ser något.. ser lovande ut hörru
    ulricaz skrev 2012-11-12 14:45:56 följande:

Ja här kommer flera...

JA jag ser, ser ni så säg det, ser ni inte så säg det..
    tyvärr.. inget i mina ögon

• slemtorsk i din bralla
    Elmiina skrev 2012-11-12 15:05:08 följande:
    Kan man missa äl på vul?

Var hos gyn idag och hon sa att jag inte har äl dem närmsta 5 dagarna. Men jag är idag på dag 13 i cykeln och har alltid äl på dag 14. Testar dock inte med test denna gång. Finns risken att jag redan har haft äl?

Förra cykeln så var mensen 7 dagar sen och jag blödde mindre än vad jag brukar.
    man kan ju se äggblåsor på VUL och de börjar ju växa och mogna redan när mensen är över så att säga, ser man inga äggblåsor som är nära mognad så är ju inte ägglossningen i faggorna. Men är lite förvånad över att hon kan säga "inte de närmaste fem dagarna" för det är ju ganska exakt liksom.

När jag var in o kollade mina ägglossningar så fick jag ofta höra "här har vi mogna äggblåsor så någon av de närmaste dagarna ägglossar du säkert", eller "du har ägglossat ganska nyligen" .

Om du dock ägglossar på dag 14 "alltid" så borde hon se om det är på gång och ser hon inget så är det ingen ägglossning på gång helt enkelt. så nära ska inte gå att missa
  • slemtorsk i din bralla
    Elmiina skrev 2012-11-12 15:25:15 följande:
    Viochdu: ja men det är precis det jag tänkte. Så antingen måste jag precis ägglossat-men då borde hon ju ha sett det också? Och så skulle det vart lite tidigt för äl. Eller så har jag helt enkelt ingen äl denna gång. Vilket är rätt skumt då jag är i 20+ åldern med regelbunden cykel.
    fast man ägglossar faktiskt inte varje månad....oavsett ålder, även om det är mer frekvent som man INTE ägglossar längre upp i ålder.

OM du redan hade ägglossat så borde hon sett att dina slemhinnor var tjockare och borde ha sagt detta...
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-11-12 15:55:38 följande:
    Leeroy kommer snart komma inskridandes här och säga att allt så bra ut... Jag hoppas det iaf..
    det räknar jag med Skulle bli full i skratt om hon säger att de såg två hjärtan haha
  • slemtorsk i din bralla
    Loppan8604 skrev 2012-11-12 16:10:58 följande:

Vill bara höra från henne! Orolig!
    ja liite gnager det ju i magen förstås....man blir liksom vän med folk här utan att känna dem. Men även om inget syns nu, så är det ju tidigt och hoppet ska inte släppas....hon ÄR gravid så är det bara, och den som säger något annat får slåss med mig o mina gravidhormoner först.
  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-12 18:33:39 följande:
    Det känns lite lugnare :) JAg såg själv på skärmen att det fanns som en rund ring i livmodern, och i den här runda ringen fanns det en liten "massa" det enda som saknades var hjärtat..men herregud..det är ju klart..embryot är ju knappt 10 mm långt..inte undra på att man inte kan se hjärtat, det måste ju nästan till ett mikroskop..varför har man inte zoom-funktion på UL? :P

det finns zoom.. men det går ju inte att zooma hur mycket som helst 

Jag är säääker på att ni ser ett hjärta om en vecka eller två
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester