Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Leeroy skrev 2012-11-12 18:42:41 följande:
    jaha..det var mer än jag visste.. :) men UL i HD då? haha för det är ju knappast HD man får se i :P
    Jaaa ååh jag hoppas verkligen det. JAg ska försöka njuta & slappna av så gått det går.

men att mina spottings har ökat lite sedan VUL:et stör mig...
    men det är inget konstigt.. slemhinnorna är sköra nu och staven de kör upp o görar runt med kan skada lite.
  • slemtorsk i din bralla
    babben87 skrev 2012-11-12 18:47:26 följande:

Jag hade VUL 6+3 och fick då se ett stadig hjärta/kropp/gulesäck... Ja alltsammans, så kanske är olika.. Solig
    ja det är väldigt olika, riktlinjerna säger att i vecka 8 ska man kunna se hjärtat, allt före det är "bonus" och beror lite på hur embryot är placerat.
  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-12 18:50:29 följande:
    jag såg ingen kropp eller så. bara en vit massa inuti en rund ring.
    fult normalt för den tiden.. vi såg absolut ingen kropp i vecka 6+... däremot ett litet fladder då, som en svagt blinkande lampa. Det var som en "klump" på skärmen.. för det ÄR ingen kropp så tidigt, det ser mer ut som ett litet grodyngel typ..ska se om jag hittar min bild
  • slemtorsk i din bralla

Detta var i vecka 8+5 ca...extremt förstorat...
    hittade inte dem från vecka 6 men här ser man ju inte heller direkt någon "kropp" fast det gått ytterligare två veckor
  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-12 18:54:17 följande:
    Ja försök gärna rota fram en bild. Haha ja det här kan jag inte heller kalla något annat än en klump.

När vi skulle gå ut därifrån sa han sen att han trodde att det här var en fullt normal graviditet. Den kändes faktiskt inte bra att höra det där. För hur kan han säga det? Han har ju inte den blekaste eftersom vi inte kunde se hjärtat..
    erfarenhet... de sa samma sak till mig i vecka 4+ "allt pekar på en fullt normal graviditet men vi vill ändå att du kommer tillbaka så vi får kolla efter ett hjärta, särskilt om du fortsätter att blöda" var det de sa till mig....
  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-12 18:59:24 följande:
    Jag kom och tänka på en sak. Det här med alkohol under grav. Jag vet ju att man inte ska dricka. Men nu är det snart glögg-tider och den aloholfria ligger väl på 2.8% va? Kan man dricka av det eller är det 0,0% som gäller?
    Och så har jag ju min fina 3,5% öl i kylen..den han jag inte dricka upp..attans!
    jag pratade med min bm om det eftersom svärfar fyllde 80 i sommras och hennes ord var "vi får inte rekomendera något annat än 0%" men hon påpekade också att tex Herrljungacider, sån vanlig man köper på ICA har ju 2,25 och den ger man ju till barn utan att blinka...

Lite glögg kan du nog ta, det finns saftglögg också som är helt nollad.
    Leeroy skrev 2012-11-12 18:56:29 följande:
    Hehe det ser ut som en groda!
    Hur gör man för att få med sig en bild? Jag hade velat ha det också..
    vi fick med oss utan att fråga faktiskt, men en del kliniker tar extra betalt för det vet jag.. första gången, då i vecka 4+ fick vi inga bilder för de ville hon lägga i min journal men det var ju bara fläckar på livmodern typ, de andra gångerna har vi fått med oss, både från KUB och extra RUL.

• slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-12 19:03:44 följande:
    Ja, lite glögg kan jag nog ta.. ;)

då ska jag fråga nästa gång jag är där om de ger ut bilder o vad de kostar. men från RUL är det i regel så att man alltid på med sig en bild eller? betalar man för den med? gör alla KUB?
    det beror på var du bor.. Häri Västra Götaland erbjuds bara vi över 35 KUB, men man kan betala själv för det på en privat klinik.

Samma sak med bilder från RUL, här får man dem gratis men jag vet sjukhus som tar betalt så det är väldigt olika
  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-11-12 20:37:45 följande:
    Ehm ja. Folsyra var det med ja. Skulle jag käkat det innan jag blev gravid eller kan jag börja nu? Gör det någon massiv skillnad egentligen?
    har du inte börjat så börja NU... det de sa till oss på ivf-kliniken var att man ska helst ha ätit den 3 månader INNAN man blir gravid... efter fjärde månaden spelar det eg ingen roll om man äter det eller ej så bara knapra på
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-11-12 20:36:42 följande:
    Men mamma till flera nu får du väl ändå tänka till lite. Är det konstigt att man undrar om en människa mist förståndet när hon börjar prata om att hon äter mediciner hon köpt svart för att hon "vill bli gravid NU" det vill alla som kämpar här inne...

I mina ögon är det ingen seriös människa som gör sådant och dessutom inte förstår vidden av det...och nej...då kanske man inte prioriterar att svara denna?
    ja och där snodde du mitt inlägg då.. tack för det :-P
  • slemtorsk i din bralla
    mållan3 skrev 2012-11-12 20:42:03 följande:
    jag har sett ett svagt med hjälp av trix på nästan alla hennes test. så ensam om att se är hon inte.
    det skrev jag inte heller... utan nästan ingen har sett något..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester