• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Envira

blöö, känner mig uppsvälld som en jäkla ko.. 
    Om det är mensen eller en grav. återstår väl att se.. 

• slemtorsk i din bralla
    Guacamole skrev 2011-10-19 19:04:30 följande:
    Om någon är intresserad så skickade jag ett mail till RFSU igår och fick svar nyss

Hej Maria,

Tack för din fråga,
    Vårt testa tidigt test har en känslighet på 20 mlU och det andra testet har en känslighet på 50 mlU.

Med vänlig hälsning
    Siw Strandberg
    RFSU AB
    samma Siw skrev till mig att de tidiga hade 25......
  • Guacamole
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-19 19:53:57 följande:
    samma Siw skrev till mig att de tidiga hade 25......
    Ja men då ligger de nog där någonstans.. 20-25... Inte 10 som alla tror

Älskade Kevin 091114
  • slemtorsk i din bralla
    Guacamole skrev 2011-10-19 19:59:23 följande:
    Ja men då ligger de nog där någonstans.. 20-25... Inte 10 som alla tror
    nä det har jag aldrig trott att det gjorde.....

Nu vill jag ha test på riktigt riktigt bra tester som man kan testa tidigt med... ska ju börja spreja med suprecur på dag 18 och man bör inte vara gravid då, jag ägglossar ju oftast dag 12....

vilka tester ska jag beställa?
  • Guacamole

Har har Några hemma som ska känna av 10 och har inte varit med om något negativt med dem.. aldrig fått några spökisar och har ju inget hcg i de nivåerna om jag inte är gravid.. kan komma vad de heter och vart man beställer dem.

Älskade Kevin 091114
  • Envira
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-19 20:03:31 följande:
    nä det har jag aldrig trott att det gjorde.....

Nu vill jag ha test på riktigt riktigt bra tester som man kan testa tidigt med... ska ju börja spreja med suprecur på dag 18 och man bör inte vara gravid då, jag ägglossar ju oftast dag 12....

vilka tester ska jag beställa?
    jag skulle beställa från babytime , de har på 10 miu. jag har inte fått något spökstreck eller så på dem i alla fall.
  • slemtorsk i din bralla
    Guacamole skrev 2011-10-19 20:07:00 följande:
    Har har Några hemma som ska känna av 10 och har inte varit med om något negativt med dem.. aldrig fått några spökisar och har ju inget hcg i de nivåerna om jag inte är gravid.. kan komma vad de heter och vart man beställer dem.
    ta reda på vad de heter .... vill ju inte riskera att bli gravid och sedan att nåt går snett liksom
  • Lillebror12

Jag fick plus på Testlagrets vanliga (25 miu va?) på äl+5/6 så jag gillar dem såklart . Tyckte faktiskt att de gav tydligare utslag tidigit än Babytimes förra gången jag var gravid- tror att det beror på att Testlagrets är bredare så det är lättare att se. Dock var det 2009 så det kan ju ha ändrats sedan dess!

• slemtorsk i din bralla
    Guacamole skrev 2011-10-19 20:09:27 följande:
    one Step heter de..
    Fast har för mig du har testat det? 
    mmm är det dem man köper från babytime?? jag har haft de från testlagret, från billiga tester och babytime...
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester