• alexander2011

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kickioh skrev 2011-12-02 09:55:01 följande:
    Tack! Ja det är första :)
    åhh vad mysigt. ja då har ni en mysig tid framför er. jag älskade o vara gravid fastän jag hade ont o var stor som ett hus
  • alexander2011
    Kickioh skrev 2011-12-02 10:07:27 följande:
    Ja det var precis det argumentet jag använde också ;)

Jag tänker dock också lite praktiskt så att jag inte missar min mammas 50-årsfest genom att antingen vara höggravid eller ha en nykläckt. Så alternativet var att börja nu eller börja om två år och det kändes alldeles för långt bort.
    Kanske lite fånigt att planera runt det, men jag har världens bästa mamma och hon fyller bara 50 en gång :) Dessutom har hon sparat pengar i flera år för att kunna bjuda familjen på en utlandsresa till 50-årsfirandet.
    ja men åka kan du göra fastän du är gravid sålänge du inte är nån högriskperson för att få tidigare så kan man åka även när man är runt vecka 30
  • alexander2011
    Kickioh skrev 2011-12-02 10:08:34 följande:
    Jaa jag ser verkligen fram emot att få se en bula börja växa :)) Vi får väl se hur mycket ont och illamående jag kommer få, men hur som helst så vet man ju att det är så värt det i slutändan :)
    jag hade ont av foglossning o förvärkar. behöver inte vara så att det drabbar dig o illamåendet brukar oftast ge med sig efter 3:e månaden. jag mådde illa men kräktes aldrig sen försvann det efter vecka 12 nån gång
  • alexander2011

jävla cp tester. fick negativt idag men sen på utgående tid såg testet positivt ut. känner av äl idag så frågan är om jag har den nu eller inte? dag 10 idag.

inom tiden

utgående tid. hur ska jag kunna spara testerna o se nån stegring när de ser ut såhär??? 

• alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-02 14:05:51 följande:
    oookej.... jag testadeSkäms

ooch tja... vad säger ni?? Visst är det ett mycket svagt streck där.. har förstärkt lite med datorn för strecket syntes inte så bra med min skit-mobil-kamera...

Nu SKA det ju vara ett streck där pga sprutan... men om det är sååå svagt så måste det väl ändå betyda att sprutan är på väg ut ur kroppen rejält så OM jag skulle testa...säg....tisdag så kan jag ropa hurra om det skulle vara positivt?? Eller vad tror ni?

Det syns jääkligt dåligt på bild men ganska tydligt IRL och det blir starkare o starkare...så jag får garanterat vänta minst till ons innan jag tar igen
    visst är det två sträck
  • alexander2011
    johanna1992 skrev 2011-12-02 14:12:05 följande:

Ja på första bilden kan man se ett jätte tunt sträck

Jag har en fråga till alla här, ja sak börja ta mina ÄL-tester nu men ja undrar vilken tid på dagen ska man ta de? jag har härt på morgonen kl 14 eller på kvällen? vilket är bäst?    

efter kl 10 på morgonen tror jag
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-02 14:11:47 följande:
    bara att hålla ut till det blir helt negativt då... och hoppas att det blir två streck igen i slutet av nästa vecka....
    men det var pga sprutan? ja vi får hoppas att sträcken dyker upp sen igen :) ska hålla tummarna. vad spännadne
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-02 14:31:54 följande:
    ja sprutan ska ju innehålla hcg...men jag tycker det är helkonstigt att varken läkare,apotekspersonal eller barnmorska har talat om detta för mig. Det står inte nåt i bipacksedeln heller utan jag har bara fått lära mig det här på FL
    men då...det var dåligt tycker ja. ja se där. fl kan vara bra ibland hihi
  • alexander2011
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-02 14:35:05 följande:
    det står på FASS men hur många läser där??? Jag uppenbarligen iaf *S*

jag läser ofta på fass för mediciner ex till djuren osv så du är inte den enda Flört
  • alexander2011

togb ett äl test igen nu på kvällen. solklart negativt. hur fan kan jag ha äl dag 9?? har alltid haft dag 14. när kommer jag ev  få mensen nu då när jag igentligen har en cyckel på 30 dagar. ska jag räkna 16 dagar from igår?  asså kommer jag få mensen på dag 25 ist? ska jag då ha mens den 17:e ist för 22:e???

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester