Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Köpte detta prov. Så sjukt! Hade mens 4 november, 3 veckor sen med mensen. Måste haft ägglossning Någon gång som jag ej vetat om. Omg!
Köpte detta prov. Så sjukt! Hade mens 4 november, 3 veckor sen med mensen. Måste haft ägglossning Någon gång som jag ej vetat om. Omg!
Stort grattis! :)
När man ska kolla vilken vecka man är i, då ska man ju kolla sista mensens första dag. Då ska jag vara runt vecka 8. Men testet jag tog stod gravid 1-2 veckor.
Hur vet man då vad som stämmer?
1-2V skulle jag tro är hur länge sen ägget blev befruktat eftersom testet mäter Hcg. Skulle tro att man räknar från senaste mensens första dag för att få hela cykler och man vet ju inte när exakt ägget blev befruktat. Det låter som att något inte stämmer om du är i V8 och sen inte får mer än 1-2..? Har du använt dig av en automatisk uträknare? Någon annan som har teori?
Det digitala testet visar antal veckor sedan befruktning. Dvs om det visar 1-2 menas det att man är gravid i v.3-4 om det visar 2-3 menas det att man är gravid i vecka 4-5 och Vidar den gravid 3+ är man gravid i vecka 5 eller mer. Kan läsa här: se.clearblue.com/clearblue-graviditet/digitalt-graviditetstest-med-veckoindikator
Jag vet inte riktigt när äl var, diffade mellan 3 dagar så är på äl+20 eller äl+23 idag och går fortfarande 2-3 på digitala. Om jag är på äl+20 idag så stämmer det ju att den säger 2-3, det gick ifrån 1-2 till 2-3 när jag var på äl+15 eller äl+18 så misstänker att det är äl+20 idag. Ska därför ta ett nytt på tisdag och hoppas då att det slagit om till 3+.
Kan ditt ägg blivit befruktat och fäst senare än du tror kanske?
Jag är i vecka 6+2 och de enda symtom jag har är minimalt ömma bröstvårtor, trött som tusan, ökad kiasnödighet och uppblåst i magen så ser typ gravid ut haha! Men var ju illamående med första barnet så jag jämför ju med det och är supernojjig att jag har så lite symtom :/
Bara som jämförelse kan jag visa mina egna där PE är positiv och den billigare stickan är negativ. Inte lätt att veta skillnad alltid!
Någon som ser något?
Är det någon som vill kolla på mitt test? Ett predictor early taget bim-5. Så väldigt tidigt.
Är det någon som vill kolla på mitt test? Ett predictor early taget bim-5. Så väldigt tidigt.
Såhär ser det ut idag.. Kanske var spökstreck på testet igår?
Ser ett svagtsvagt streck, taget på eftermiddagen. Är det spökstreck tross?
Inget pos för mej iaf än...killade hcg nivån på gyn igår och det visade 7nget
Såg svaga plus på flera tester...men tydligen inget var det enligt gyn...kollade med vul också och hon kunde inte se något
Vad tror ni? Har födelsedag idag så många förväntar sig att jag dricker av champagnen då det är 30 år. Har klarat mig hittills med alkoholfritt men nu är det allas flaska och gladen fylls.. vad tror ni? Jisses vad stressad jag känner mig
Någon som ser? Taget på kvällsurin utan att ha hållit mig.. skulle vänta tills imorgon men blev lite otålig på kvällskvisten.
Hej alla! Dessa är tagna från samma urin, cb testet är ett sånt som blir + eller -. Har jobbat natt så hade bara hållt mig ca 5 timmar. Är på ÄL+10. Ser ni också?