Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Bim -4. Ingen mens, å Inget plus på stickan
Bim -4. Ingen mens, å Inget plus på stickan
Sällan mensen kommer tidigare så förstår att du inte har mens, det är tiden mellan mens och ÄL som kan skilja medan tiden från ÄL till mens (lutealfasen) i stort sett alltid är samma om ÄL var som den skulle. Så ge inte upp än, om ägget fäst så sent som på dag 10 så kan du få plus först om några dagar :)
OK men du skrev nämligen BIM-4 och det betyder här 4 dagar FÖRE beräknade icke mens. Du är alltså på BIM+4, det är lite annat. Det kan ju vara så att du hade ÄL senare än du trodder, ägget släpper ju inom 12-48 timmar från positivt test OCH att det sen fäste senare.
Men jag som har stenkoll på min cykel brukar ge upp hoppet redan på BIM-3 då jag alltid plussat vid det laget alla gånger jag vart gravid.
Men du kan ju tyvärr bara vänta och se.
Bim +5 idag, Har så himla ont i äggstockarna. alvedon och värmekudde för mig ikväll. Undra om mensen är på ingång tro?
Är du säker på att du haft ägglossning? Det kan inte vara det nu annars?
Ingen mens ännu...
imorgon är jag på bim+7, tar ett test när jag vaknar. känns dock som att det inte kommer visa någonting =/
Negativt. Har illamåendet från helvete och hulkar mig ofta. Vill ju bara ha det där viktiga strecket på testet. Segt
Kontaktade ssk idag och de sa att det inte kunde hjälpa mig. det kan ta upp till 3! Veckor innan det syns på grav-stickan, alltså ska jag vänta i 2 veckor till och har jag inte fått mens då eller streck på stickan så ska jag kontakta dom igen så får vi väl se om dom kanske kan kolla då? Bara å vänta å se nu
Vad tror ni?
Var hos bm förra fredagen och det var negativt. Var hos gyn i måndag och gjorde testet och ultraljud och det visa inget förut att jag hade en tjock slidvägg.