Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Michaelaar skrev 2012-09-01 12:08:10 följande:
    Mjo jag har ju BIM på Tisdag, så de är väl bara att vänta o se helt enkelt :) Men med mina känningar som molande värk o små hugg i vänster sida i nedre delen av magen + testen som visat sig, så har man ju fått liiiiite hopp :P Men vill ändå vänta tills Tisdag så jag inte hoppas för mycket.

Men med dessa testen är de någon som de visat sig såhär tidigt innan BIM?
    japp... jag gjorde IVF, hade testdag på fredagen men BIM på onsdagen om man räknar 14 dagar efter äggplocket...

Jag fick svaga streck redan på fredag-kväll alltså en vecka före testdag och 5 dagar före BIM...ungefär som dina... sen blev de låååååååångsamt starkare och på tisdagen var de så pass starka att jag tog ett Clearblue vanligt på onsdagen och det var klart och tydligt.. sen tog jag ett digitalt på "den riktiga" testdagen bara för att jag hade ett hemma liksom haha
  • slemtorsk i din bralla
    Augusti1985 skrev 2012-09-01 14:36:37 följande:
    BM sa att jag har ÄL den här helgen, mellan 2 och 4 september, och test strecket är starkare än kontroll strecket i verkligheten!
    Den bilden du visar visar ju inget teststreck!?!?!?

Och BM kan omöjligt säga när du har ägglossning ens om du har färdiga äggblåsor.. har du lagt upp fel bild måntro för det ser ut som ett gravtest som möjligtvis har ett spökstreck
  • slemtorsk i din bralla
    Augusti1985 skrev 2012-09-01 08:44:08 följande:
    Är det här et positivt ägglossningstest?

tveksamt.... men förmodligen.. men du vet att det ger ett positivt utslag 12-48 timmar före ägglossning så rent hypotetiskt kan det vara 2 dygn till ägglossning.. men det kan också ske i natt....

Om mannen äter medicin tycker jag nog att du ska låta honom vara denna månaden, stackarn mår ju inte bra :-/

• slemtorsk i din bralla
    Körsbär skrev 2012-09-02 10:53:59 följande:
    Jag är bara på ruvardag 7 har precis gjort vår första ivf, så jag vågar inte hoppas för mycket :)
    har du tagit tester som bekräftat att ägglossningssprutan är ur kroppen...???

Det är ju nackdelen när man testar "för tidigt" vid IVF, ruvardag 7 är ju bara 9-10 dagar efter sprutan och då kan det finnas spår av hcg kvar i kroppen pga detta.....

i övrigt så är det ju ett streck där men jag skulle inte våga hoppas förrän det gått minst 14 dagar efter ägglossningssprutan eller att man fått ett klart och tydligt negativt test som utan skuggor och aningar bekräftar att man är "fri" från sprutan
  • slemtorsk i din bralla
    Körsbär skrev 2012-09-02 11:59:03 följande:
    Slemtorskidinbralla : ruvardag 7 är 11 dagar sedan ägglossnings sprutan. Det står på FASS att sprutan kan ge positivt utslag i upp till tio dagar. Men jag ligger lågt och väntar några dagar tills att jag testar igen.
    när jag tog den sa de till mig att den kan sitta i upp till 12 dagar... men jag testade också svaaaagt positivt på ruvardag 7, men då hade jag haft ett solklart negativt på ruvardag 5 redan (ja jag började testa typ 3 dagar efter insättning *S* mina embryon odlades ju i tre dagar dessutom)

Ligg lågt du men jag tror på dig
  • slemtorsk i din bralla
    Saga09 skrev 2012-09-02 13:52:19 följande:
    Dagens test... vad tror ni?

jag ser ett plus ju

Svagt men ändå... hoppas nu bara inte det är ett spökis men det ser ju ut att vara rätt bredd och det är ju blått
  • slemtorsk i din bralla
    Körsbär skrev 2012-09-03 15:09:27 följande:
    Okej.....Jag har plussat med clearblue som visar veckor... Tror det är alldeles för tidigt att plussa nu på ruvardag 8, 12 dagar efter ägglossningssprutan.

Ska testa om 2-3 dagar igen och kolla om jag fått en bättre stegring. Håll tummarna för mig! 
    jag plussade klart och tydligt 13 dagar efter äggplocket, ruvardag 10, med ett vanligt clearblue... hade nog fått positivt på digitalt utan tvivel då också men väntade ytterligare 3 dagar att ta det bara för att. Hade ju ruvardag 14 som testdag.
  • slemtorsk i din bralla
    Körsbär skrev 2012-09-04 07:43:54 följande:
    Godmorgon! Jag tog ett ägglossningstest nu på ruvardag 9 och fick starkt positivt, någon som vet varför man får det?
    har du tagit något grav-test i dag då????

• slemtorsk i din bralla
    Körsbär skrev 2012-09-04 08:31:58 följande:

Men testet är väldigt starkt!
    oj.. ja det är det...

jag måste säga att jag har hört både gravida som fått positivt på ÄL-tester och de som precis ska få mens, så tyvärr vill jag inte boosta dig för mycket. ÄL-tester är okänsliga som f*n och reagerar på alla hormonsvägningar verkar det som och man får ju lite hormonhöjning inför mens också.

Jag testade med ÄL-tester också bara för skoj men först när jag var i 7:e veckan fick jag ett tydligt positivt på dem...

Men jag tycker nog att de tester du har visat visar på en stegring, och det ska det ju inte göra om det är sprutan som "spökar"....

På ruvardag 10 var det ju inga tvivel längre för mig, även om det var svagt utslag..har bilderna kvar som minne

Tror nog kanske att det är en bebbe som ligger o gror i din mage, håller tummarna för dig iaf.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester