Trixxy skrev 2012-08-23 07:24:09 följande:
Läkaren säger till då de snittar om det är förtunnat eller inte, till mig sa de att allt såg fint ut och så länge det ser fint ut så finns det inget hinder. min moderkaka hamnade i framkant med min sista son (5 år sen), då fick jag åka på ul då och då så att moderkakan inte skulle växa fast i snittet, men det gick bra.
Vill påpeka att mina snitt inte har vart frivilliga, tredje snittet hade jag inget val då jag var snittad 2 gånger tidigare.
men om de ha sagt att allt sett fint ut så borde du inte ha något att oroa dig för vad gällande att BLI gravid..sen finns det ju risker att livmodern blir skadad om moderkakan fäster sig "fel" under graviditeten men det är ju isf ett problem man upptäcker när du väl blivit gravid.
Nu är du ju inte jättegammal.. vet inte hur gammal men det är ju också så att fertiliteten förändras med åren att du blev gravid jättefort de tidigare gångerna är ju absolut ingen garanti att det går fort denna gången.
Sen är det så också att det är gaaanska mycket tur med i barnalstrandet. Det är sååå många saker som ska klicka och att det tar ett år är inte alls ovanligt.
SNITT-TIDEN att bli gravid är faktiskt ca 12 månader, det innebär att det är fullt normalt att det tar 1 månad men LIKA normalt att det tar 18 månader.
Men det ÄÄÄÄR drygt och sååå himla jobbigt att kämpa månad efter månad efter månad... särskilt när man haft jättelätt att bli gravid fort tidigare kan jag tänka.
Jag har inget positivt att säga till dig egentligen..för inget jag säger gör ju att du blir gravid... vore det så enkelt så skulle jag säga massor av saker
Men jag vet inte.. ta en månad och bara slappna av.. inte för jag tror (eller jag vet att det inte är så) att man blir lättare gravid om man slappnar av utan för att vila sinne och själ lite. Det är ju så slitsamt och ledsamt med detta försökande och det kan vara skönt att bara pusta ut några veckor och ha sex för att det är mysigt och inte på givna tider....och för att ladda batterierna för att köra igång stenhårt sen igen.