Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mammelie1891 skrev 2012-08-20 10:53:46 följande:
    Mensen kom, Bim+3.
    nääää
  • slemtorsk i din bralla
    enbyxaochenboll skrev 2012-08-20 11:07:33 följande:
    Hej! Jag har inte skrivit här innan men tränger mig in med en bild på mitt test ändå! Har lagt upp i en annan tråd men men vill höra vad ni tycker... Är det plus?

jupp skulle nog säga positivt och vågar mig på ett grattis
  • slemtorsk i din bralla
    Planerar smått 14 skrev 2012-08-20 15:22:09 följande:

Ny här men läser tråden varje dag då jag tycker om att se och analysera gravidtetstest även om jag inte är lika duktiga som ni är.

Har en fråga på på det du skrev i slutet av ditt inlägg ovan om jag citerar
    ...och att man ska gå efter första positiva (ÄL)testet då hormonstegringen ligger kvar i kroppen ju äldre man är...

Menar du att man har längre stegring ju äldre man är som kvinna?
    ja.. alltså det är normalt att det gör det.. att stegringen sitter i ju äldre man är..tydligen. Det skulle förklara varför jag kan ha positivt på ÄL-test i 3-4 dagar nu mot EN när jag var 29 och försökt bli gravid.. Det är den FÖRSTA dagen med positivt man ska utgå ifrån, 12-48 timmar efter det har man ägglossning, varför det är viktigt att man faktiskt testar varje dag och gärna flera gånger om dagen för att inte missa den första stegringen...

Sen vet jag att även yngre tjejer har stegring i flera dagar, det har jag läst här i af
  • slemtorsk i din bralla
    Planerar smått 14 skrev 2012-08-20 16:44:04 följande:
    Det kanske förklarar då varför jag kan ha positiva ÄL test i 4 dagar och ibland bara 2 dagar. Varför varierar det så mellan 4 dagar vissa månader och så 2 dagar andra månader?

Jag testar 1 gång om dagen så länge det är så tvärnegativa ÄL tester och när man börjar kunna se 2 streck då börjar jag testa 2 gånger om dan och ibland 3 gånger om dan.
    varför det varierar tror jag hänger på tajmingen.. LH pumpas ju ut lite olika..det är inte en jämn ström som vid HCG (grav-hormon) så du har väl råkat kissa precis när det är lite påslag några gånger och då fått flera dagar i rad
  • slemtorsk i din bralla
    JosieP skrev 2012-08-20 16:59:58 följande:
    En fråga,
    som det är uträknat så står det att jag blev gravid den 20 juni eller befruktad.. Alltså grav i v 6+3 och jag vet att vi hade sex? just de datumen men man blir ju inte befruktad direkt, så egentligen är jag kanske gravid i V 5+3 ?
    Vad tror ni ?
    man räknar från sista mensens första dag.. INTE från ägglossningen.

Alltså jag hade mens sista gången 4 april... ägglossning 18 april och blev befruktad på eftermiddagen då (alltså jag vet exakt eftersom det var IVF) då var jag redan i vecka 2 vid befruktningen.. och så även du...Vid ÄL är man alltså redan i vecka 2.
  • slemtorsk i din bralla
    JosieP skrev 2012-08-20 16:59:58 följande:
    En fråga,
    som det är uträknat så står det att jag blev gravid den 20 juni eller befruktad.. Alltså grav i v 6+3 och jag vet att vi hade sex? just de datumen men man blir ju inte befruktad direkt, så egentligen är jag kanske gravid i V 5+3 ?
    Vad tror ni ?
    menar du 20 JULI?? För beräknat på ägglossning 20 juni så är du i vecka 10+5
  • slemtorsk i din bralla
    kanske 4a skrev 2012-08-20 17:01:51 följande:
    Då kan jag förfära alla som tycker man ska vänta till BIM eller längre, att i morgon äl +7 tänker jag testa!! Skrattande

Jag har fått pos äl +8, +9 och +11 och nu orkar jag inte vänta längre. Om inte annat ska jag ha det att jämföra med senare.   
    VAA!?!! HUR KAN DU?!?!?

Jag hade testat i går om jag vore du haha
  • slemtorsk i din bralla
    JosieP skrev 2012-08-20 17:07:13 följande:
    Jo det är det jag menar, att jag kanske är kortare gången än vad jag tror, men om man kollar från sista mensens första dag så står det att jag är 6+3 :S gud vad krångligt.
    har du räknat med hur lång cykel du har då... jag kollade med FL-s gravidverktyg och skrev in din ägglossning..20 juli och då blev det 4+3
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester