• FrökenE1985

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

hggeli skrev 2017-03-07 11:17:02 följande:

villblitremedpcos och FrökenE1985: Tycker mig se linjer för båda er, men är alltid svårare se på bild. Håller tummar tår för oss tre.

Prova gör som mig, dra upp kontrast och lek med färgkurvor på bild Fick jättetydligt streck då Hoppas det betyder att det är positivt :D hoppas hoppas

Jag leker alltid med bilderna. Och då syns det tydligare.

Men nu hoppas vi att vi får starka fina plus som vi inte ska behöva tvivla på.
  • FrökenE1985
    hggeli skrev 2017-03-07 11:45:26 följande:

FrökenE1985: Åh vad kul! men det syns tydligare nu för dig alltså, på detta test?

eller brukar det även synas på alla test som sett negativa ut tidigare menar jag, då du drar upp kontrast syns det ett streck där då??? 

Jag har bara kollat detta och några test så som visade positivt för mig men så svagt då jag antagligen var äl + 5 eller äl + 4. förklarar varför de var svaga så länge. jag inser att jag nog är lite senare än jag trodde. så började testa sjuukt tidigt. men tester som visar för låg hcg visade svaga linjer för mig som sagt för flera dar sen redan. men sen tog jag clearblue som var negativt och dessa som jag tog idag som var negativt två dag. blev skitbesviken. 

sen idag tog jag detta 3-4 dagar senare och får ett svagt svagt streck. Men som du säger jag vill ha ett tydligt, ska försöka vänta 4 dar om jag kan åhh. man blir ju tokig av väntan.

Ja det gör det. Innan har man inte sett någonting hur man än lekte med kontraster m.m.
  • FrökenE1985
    hggeli skrev 2017-03-07 12:27:41 följande:

FrökenE1985:

Men gud så spännande. Vad glad jag blir. Känns mkt betryggande för oss båda. Men som du säger, man vill ju ha det där starka + resultatet för att slappna av helt =)

eller sen såklart kommer resten som hjärtslag osv osv första ultraljuder hehe. aldrig får man riktigt slappna av under en graviditet. 

Ja men precis.

Dessa svaga streck säger egentligen inte så mycket då det produceras en liten mängd hcg när ägget blivit befruktat för att signalera till livmodern att nu kommer jag. Det betyder ju dock inte att det fäster som det ska.

Detta har även min gynekolog bekräftat då jag var där pga att jag fått dessa svaga streck 8 cykler av 10. Han tyckte inte jag skulle oroa mig då jag uppenbarligen blir befruktad även om ägget inte fäster. Men det är iaf ett kvitto på att den biten fungerar.
  • FrökenE1985
    mickiprick skrev 2017-03-07 13:26:46 följande:

Har du testat Progesterall? Det ska hjälpa ägget att fästa. Har hört från många att det hjälpt på första försöket. Om någon dag kanske jag vågar tro på om det funkade för mig med^^

Det här är tredje cykeln jag använder progesteronkräm. Använde det november och december gjorde inte januari men denna cykel ger jag det en chans till.
  • FrökenE1985
    strumpan123 skrev 2017-03-07 14:29:49 följande:

Någon som vet om bäst på test känsliga test är bra? Får man spök?

Tycker mig se nåt svagt men såklart inte synligt på bild. Med min tur är det väl spök som vanligt. Får testa med morgonurin imorgon.

Kan kanske ana något på den övre bilden. Håller tummarna för att det ökar.
  • FrökenE1985
    mickiprick skrev 2017-03-07 16:19:55 följande:

Det låter som att du har koll på läget ???? Håller tummarna!

Ja det verkar bli så ibland för vissa.

Tack för tummarna, håller min för dig med!
  • FrökenE1985
    lilaemma skrev 2017-03-07 20:34:09 följande:

Kvällstest. Tycker mig ana ett svagt svagt svagt streck... Är det bara i mitt huvud? Tempen är på väg ner så det borde inte vara något...

Testet längst till vänster, i jämförelse med i morse och igår morse...

Med ett test brevid som markerar var jag anar något...

Tycker mig också ana något mycket svagt när jag drog upp ljusstyrkan på mobilen.
  • FrökenE1985
    Busi88 skrev 2017-03-11 09:18:36 följande:

Efter flera skengraviditeter ett ma i 5+0 i feb. m.m. litar jag inte på mig själv (testgalning på köpet) haha.. någon mer än jag som ser två streck?

Jag ser ett svagt rosa streck.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester